دانلود کتاب صوتی الدوز و عروسک سخنگو با صدای الهام پاوه‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی الدوز و عروسک سخنگو اثر صمد  بهرنگی

دانلود و خرید کتاب صوتی الدوز و عروسک سخنگو

معرفی کتاب صوتی الدوز و عروسک سخنگو

اولدوز و عروسک سخنگو داستانی کودکانه، نوشته صمد بهرنگی، نویسنده و منتقد اجتماعی ایرانی است. داستان «ماهی سیاه کوچولو»ی او از معروف‌ترین و محبوب‌ترین داستان‌های سمبلیک فارسی است که در تاریخ ادبیات ایران ماندگار است.

 این داستان را با صدای الهام پاوه‌نژاد بشنوید.

 درباره کتاب الدوز و عروسک سخنگو

اولدوز با زن‌بابای بی‌عاطفه‌اش زندگی می‌کند. تنها کسی که اولدوز می‌تواند با او بازی کند، عروسک بزرگش است. روزی که او از کشتن گاوش بسیار ناراحت و غصه‌دار است، عروسکش به سخن در می‌آید و اولدوز و یاشار، پسر همسایه را به دنیای عروسک‌ها در جنگل می‌برد. زن بابا به عروسک اولدوز شک می‌کند و …

 شنیدن کتاب الدوز و عروسک سخنگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای مخاطب کودک و نوجوان نوشته شده اما از آنجایی که داستان‌های صمد، سمبلیک و هر کدام نماد مفاهیمی انسانی هستند، همه می‌توانند از شنیدن آثار او لذت ببرند.

 درباره صمد بهرنگی

صمد بهرنگی متولد ۲ تیر ۱۳۱۸ در تبریز آموزگار، منتقد اجتماعی، داستان‌نویس، مترجم، و پژوهش‌گر فولکلور آذربایجانی بود. او داستان‌های بسیاری نوشت و مهم‌ترین و معروف‌ترین داستانش «ماهی سیاه کوچولو» نام دارد. این کتاب با تصویرگری فرشید مثقالی توانست جایزه براتیسلاوا را از آن خود کند. صمد بهرنگی درسش را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز خواند و همزمان به کار معلمی نیز مشغول بود. بهرنگی در ۹ شهریور ۱۳۴۷ در ارسباران به علت غرق شدن در رود ارس چشم از دنیا فروبست.

معرفی نویسنده
عکس صمد  بهرنگی
صمد بهرنگی

هانس کریستین اندرسن ایران، پدر قصه‌های آذربایجان، صمد بهرنگی یکی از نویسندگان سرشناس و محبوب ادبیات کودک و نوجوان در کشور و خالق داستان ماهی سیاه کوچولو است. بهرنگی معلمی بود که اغلب داستان‌های خود را برای کودکان فقیر و روستایی می‌نوشت. این داستان‌ها بیانی ساده و صمیمی دارند و شخصیت‌های آن‌ها اغلب کودک، حیوان و عروسک هستند.

نظرات کاربران

لاله
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

کتابهای صمد بهرنگی حرف نداره .من دوران بچگی بیشتر داستانهاش رو خوندم و میان کتابهایی که دارم کتابهای کامل صمد بهرنگی و خصوصا افسانه های آذربایجان جزو محبوب ترین کتابهامه خانم پاوه نژاد تلاش خودش رو کرده که کار خوبی

- بیشتر

زمان

۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۷۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۷۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان