دانلود کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی با صدای حسن آزادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی اثر یانیس استاوراکاکیس

دانلود و خرید کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی

معرفی کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی

لاکان و امر سیاسی کتابی نوشته یانیس استاوراکاکیس است. نویسنده در این کتاب صوتی به  نظریات ژاک لاکان، مهم‌ترین نظریه‌پرداز روان کاوی فروید می‌پردازد و ارزش نظرات او را در علوم سیاسی ارزیابی  و براهمیت انها تاکید می‌کند.

درباره کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی

استاوراکاکیس در این کتاب کاربردهای مفهوم لاکانی سوژه در مسائل سیاسی و اجتماعی را مطرح می کند و فهم نوآورانه او را از مباحث اجتماعی و سیاسی در کنار حوزه‌های نظری دیگر مثل ظریه گفتمان، جامعه‌شناسی ریسک، ساخت‌انگاری اجتماعی و ساخت‌گشایی بررسی می‌کند.

 کتاب ۵ فصل دارد. فصل اول به معرفی سوژه لاکانی می‌پردازد و پیش‌شرط‌های نظری، معرفت‌شناختی و اخلاقی لازم برای در هم آمیختن نظریات لاکان و امور سیاسی را ارائه می‌کند.

در فصل دوم بینش و دیدگاه لاکانی درباره ساحت عینی که حوزه عمومی واقعیت اجتماعی – سیاسی است معرفی می‌شود. 

فصل سوم به بررسی درک لاکانی از مفهوم سیاسی به طور دقیق و تعریف مبحث لاکانی امر سیاسی می‌پردازد.

در فصل چهارم مفهوم آرمان‌شهر در نظریات لاکان بررسی می‌شود و در فصل پنجم ابهامات دموکراسی از دیدگاه لاکانی شرح داده می‌شود.

ژاک لاکان یکی از مهم‌ترین و مؤثرین نظریه‌پردازان روانکاوی بعد از فروید و دیدگاه‌های او در تحلیلات اجتماعی، سیاسی و فلسفی بسیار قابل توجه است.

 شنیدن کتاب صوتی لاکان و امر سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه پژوهشگران و علاقه‌مندان به فلسفه مدرن و جامعه‌شناسی را به شنیدن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره ژاک لاکان

ژاک لاکان متولد ۱۹۰۱ و درگذشته ۱۹۸۱،  فیلسوف، پزشک و روانکاو فرانسوی و ایده‌پرداز نظریه بازگشت به فروید است. لاکان از سال ۱۹۲۶ به مطالعه فلسفه پرداخت و به فیلسوفانی مانند کارل یاسپرس و مارتین هایدگر علاقه‌مند شد. 

در سال ۱۹۳۱ او به طور رسمی به عنوان یک روان‌پزشک فعالیت می‌کرد و در سال ۱۹۳۲ مدرک دکترایش را با رساله‌ای با عنوان جنون پارانوییک در ارتباط با شخصیت پارانوییک دریافت کرد.

لاکان یکی از روشن‌فکران فعال پس از جنگ جهانی اول است که با ژرژ باتای، سالوادور دالی، آندره برتون و پابلو پیکاسو ارتباط داشت. او سخنرانی‌های زیادی در حوزه روانکاوی و روانشناسی و تلفیق آن با نظریات سیاسی دارد.

 لاکان در نوشته‌های خود زبانی بسیار نامفهوم و پیچیده انتخاب می کرد و به همین دلیل بسیاری از اندیشمندان دنیا او را به مهمل‌بافی و بیان سخنان بی‌اساس متهم کرده‌اند. او نظریات مختلفی مانند امر خیالی، امر نمادین، امر واقع، گره برومه و امر سیاسی را ارائه کرده است.



نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد