دانلود کتاب صوتی هنر جنگ سان تزو + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر جنگ اثر مصطفی طالبیان

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر جنگ

معرفی کتاب صوتی هنر جنگ

کتاب صوتی هنر جنگ نوشته‌ی سان تزو قدیمی‌ترین رساله جنگ در دنیاست. این کتاب استراتژی‌هایی را به شما می‌آموزد که هر وقت احساس کردید چیزی در زندگی‌تان ارزش جنگیدن دارد، از آن‌ استفاده کنید و به موفقیت دست یابید.

نسخه صوتی کتاب هنر جنگ را می‌توانید با صدای گرم مصطفی طالبیان بشنوید و شاهد تحول دیدگاه‌هایتان درباره‌ی نظم، برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی باشید.

درباره کتاب صوتی هنر جنگ

هنر جنگ اثری از ادبیات کهن چین بوده و حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به رشته تحریر درآمده است. این کتاب ۶ هزار کلمه‌ای دارای ۱۳ فصل است که برای اولین بار روی تخته‌هایی از چوب بامبو نگاشته شده است. زمانی که سان تزو شروع به نگارش کتاب هنر جنگ کرد، هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کرد که این اثر پس از گذشت ۲۵۰۰ سال همچنان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های استراتژی جهان باشد و آموزه‌های آن نه تنها در جنگ، بلکه در تجارت و مسائل شخصی زندگی نیز استفاده شود.

کتاب صوتی هنر جنگ کتابی فراتر از عصر و زمان خود است؛ این کتاب هنوز جذابیت و تازگی خود را حفظ کرده و امروزه به عنوان یک منبع کلاسیک در دانشگاه‌های بازاریابی و تبلیغات تدریس می‌شود. روش‌های برنامه‌ریزی و طراحی استراتژی‌های نظامی این کتاب تاثیر به‌سزایی در دنیای کسب‌وکار، مدیریت، سیاست، بازاریابی و حتی ورزش داشته است.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، کتاب صوتی هنر جنگ ۱۳ فصل دارد و به صورت جامع به همه جنبه‌های آموزش، سازماندهی و رهبری ارتش‌ها می‌پردازد. هنر جنگ در صدر جدول ۷ کتاب برتر نظامی کلاسیک قرار دارد و منبع الهام فرماندهان مختلف از ناپلئون تا ژوزف استالین و مائو تسه‌تونگ بوده است.

سان تزو بیش از آنکه بخواهد هنر جنگاوری و رزم‌جویی را به شما بیاموزد، با ارائه تکنیک‌های کاربردی سعی در حل مشکلات شما دارد. در واقع کلمه «جنگ» در این کتاب نشان از هر سختی و مشکلی است که در زندگی انسان وجود دارد.

تزو معتقد است جنگ فقط در میدان کارزار نیست و عملیات نظامی تنها بخشی از آن است؛ از نظر او جنگ ابعاد وسیع‌تری را در برمی‌گیرد و رقابتی چندسطحی است. این نویسنده در کتاب صوتی هنر جنگ عنوان می‌کند که اگر شما، خود و دشمنتان را به خوبی بشناسید، بدون جنگ پیروز خواهید شد. فقط کافیست به نقاط ضعف دشمن حمله کنید و از نتیجه نترسید.

پیش از این نیز گفته شد که امروزه کتاب هنر جنگ در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم این کتاب را نه فقط از جنبه نظامی، بلکه از ابعاد دیگر نیز مورد بررسی قرار دهیم می‌توان گفت در هر رقابتی، طرف مقابل دشمن شماست!

انسان، از ابتدای تاریخ تا به امروز، برای رسیدن به خواسته‌های خود همواره در پی نبرد بوده است؛ پس چه بهتر که در این مسیر تاکتیک‌های سان تزو را بشناسیم و استراتژی بازی را یاد بگیریم. هنر جنگ کتابی بسیار کاربردی است و آمادگی، انضباط، رهبری قوی و اهمیت دیکته کردن شرایط جنگ به دشمن از تاکیدات اصلی آن است.

فلسفه‌های مطرح‌شده در این اثر به قدری جامع و کامل هستند که سان تزو به شما اطمینان می‌دهد که اگر به درستی از آن‌ها پیروی کنید، پیروزی‌تان قطعی است. این نویسنده ویژگی‌های یک رهبر خوب و موفق را در کتاب خود عنوان کرده و معتقد است رهبرانی پیروز می‌شوند که همواره در حال یادگیری و اصلاح ضعف‌های خود هستند. سان تزو می‌گوید ما کنترلی روی دیگران نداریم ولی می‌توانیم روی شخصیت خود کار کنیم و شکست‌ناپذیر شویم.

امروزه ایده‌های کاربردی سان تزو راهنمای تحلیل‌کنندگان و فعالان بازار بورس و بازارهای مالی است؛ چرا که بازارهای رقابتی و مدیریتی قوانین مشترکی با میدان جنگ دارند. هنر جنگ کتابی است که به شما در مقابل رقیب‌هایتان برتری داده و شما را موفق خواهد کرد.

هنر جنگ برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ به زبان فرانسوی و سپس به زبان انگلیسی ترجمه شد. این کتاب پس از مدت کوتاهی در لیست کتاب‌های پرفروش جهان قرار گرفت و به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه شد.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی هنر جنگ کتابی فارغ از زمان و مکان است و به شما می‌آموزد که از چه استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی برای موفقیت استفاده کنید. این کتاب صوتی در اغلب موقعیت‌های شغلی قابل استفاده است و همه علاقه‌مندان به حوزه‌های برنامه‌ریزی، طراحی استراتژی و مدیریت از مطالعه آن لذت و فایده خواهند برد.

درباره سان تزو

سان تزو یک فرمانده نظامی موفق در دوران جنگ‌های بزرگ چین بود که ۵۴۴ سال قبل از میلاد مسیح متولد شد و در سال ۴۹۶ قبل از میلاد، در سن ۴۸ سالگی درگذشت. نام اصلی این نویسنده سون وو بود که بعدها به سان تزو، به معنای استاد سون، تغییر یافت. سان تزو از یک خاندان نجیب‌زاده بود که جایگاه خود را در طول تحولات تاریخی چین از دست داده بودند.

سان تزو یکی از بزرگان مدیریت استراتژیک در گروه متفکران کلاسیک به شمار می‌رود که در دوره کنفوسیوس، اندیشمند بزرگ چینی زندگی می‌کرد. نحوه نگرش و تحلیل سان تزو یک الگوی مدیریت نظامی برای پادشاهان زمان خود بود. در زمان سان تسو کشور چین درگیر جنگ‌های داخلی بود؛ از همین رو او همیشه آرزوی صلح و یک زندگی آرام را داشت. او یک ژنرال و استراتژیست جنگی بود که موفق شد با کتاب خود، هنر جنگ، نام خود را برای همیشه در ادبیات چین ماندگار سازد. اثر این نویسنده به قدری غنی و کامل است که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین و موثرترین کتاب‌های استراتژیک جهان محسوب می‌شود.

سان تزو عقیده داشت استراتژی یک برنامه‌ی ازپیش‌تعیین‌شده نیست که همه چیز طبق آن اجرا شود، بلکه باید با توجه به نیازها و شرایط حاکم بر میدان جنگ تعیین و تدوین شوند. افسانه‌های چینی این رهبر نظامی را فردی مقتدر و قاطع توصیف می‌کنند که در دوران بهار و پاییز چین زندگی می‌کرد. دوره بهار و پاییز بخشی از تاریخ چین باستان است که از سال ۷۷۰ تا ۴۷۶ پیش از میلاد را در بر می‌گیرد. استراتژی‌های جنگی سان تزو تا سال‌های زیادی توسط شرقی‌ها استفاده می‌شد و سرانجام در فرهنگ غرب نیز مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۸ یک سریال ۴۰ قسمتی به نام بینگ شنگ در چین ساخته شد که داستان زندگی سان تزو را روایت کرده و قدرت رهبری و جنگاوری او را به تصویر کشیده است.

در بخشی از کتاب صوتی هنر جنگ می‌شنویم

طراحی نقشه

سون تزو می‌گوید: هنر جنگ اهمیت حیاتی برای هر کشور دارد. مساله‌ای که مربوط به مرگ و زندگی است. جاده‌ای که انتهایش یا امنیت است یا نابودی. بنابراین بررسی آن را به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت. هنر جنگ تحت تاثیر پنج عامل همیشگی است که باید در زمان تصمیم‌گیری در مورد شرایط میدان نبرد، آن‌ها را کاملا مد نظر قرار داد. این عومل عبارتند از:

 اصل اخلاق، آسمان، زمین، فرمانده، روش و نظم.

 اصل اخلاق باعث می‌شود افراد از فرمانروایشان اطاعت کامل داشته باشند. به نحوی که با از جان گذشتگی از او تبیعت می‌کنند. و هر خطری را به جان می‌خرند. آسمان نشان دهنده‌ی شب و روز، سرما وگرما، اوقات و فصل‌هاست. زمین نشان‌ دهنده‌‌ی فاصله‌های کم و زیاد، خطر و ایمنی، زمین‌های باز و معبرهای باریک و شانس زندگی و مرگ است. فرمانده نشان دهنده‌ی فضیلت‌هایی همچون خردمندی، صداقت، نیک اندیشی، شجاعت و ایستادگی است. روش و نظم نشان‌ دهنده‌ی هماهنگی ارتش در تمام دسته‌بندی‌ها است. دسته‌بندی درجات بین افسران، حفظ مسیرهای تدارکات و پشتیبانی قوا و کنترل هزینه‌های ارتش است. هر ژنرالی باید با این پنج اصل آشنا باشد.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۰۶۸۳۸
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

این کتاب به یک دهم نسخه اصلی کوتاه شده و بسیاری از مطالب اصلی رو نداره،اگه نسخه اصلی رو گیر اوردین بخونین و وقتتون رو با این کتاب کوتاه شده هدر ندین،کتاب هنر جنگ امروزه در دانشکده های پلیس بسیاری

- بیشتر
حسین
۱۴۰۰/۰۳/۱۵

۴۰ دقیقه صوت ۱۵ تومن، خوبید؟

ahmad
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

اگه خواستید با تیرکمان و منجنیق حمله کنید به خونه شوهرعمه بکارتون میاد😂

farhad
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

متوسط بود، اکثر جملاتش منو یاد جومونگ مینداخت

مونا آذری .م.آ
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

از اون دسته کتابهاست که چند بار باید بخونی تا نکاتش یاد بمونه خودش یک دانشگاه حرف داشت

حسن مظفری
۱۴۰۱/۰۸/۱۵

بسیار عالی توصیه می کنم گوش کنید و بخوانید این کتاب در ارتش عای جهان درس داده می شود

امیری
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

برای جنگهای دوران عهد مغول و....

402476503
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

عالی بود

s
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

جالب بود

پریسا شمع
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

کتاب جالبی بود.

زمان

۴۵ دقیقه

حجم

۴۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۵ دقیقه

حجم

۴۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان