دانلود کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته اثر سیدمهدی شجاعی

دانلود و خرید کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته

امتیاز:
۴.۶از ۱۰۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته

کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته پرفروش‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی و پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران طبق آمار وزرارت ارشاد است.

درباره کتاب صوتی کشتی پهلوگرفته

سیدمهدی شجاعی در کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته نقاط عطف زندگی بانوی دوعالم، حضرت زهرا (س) را در خلال یک داستان مرور کرده و مصائب زندگی ایشان را از زبان خود این بانو و اطرافیانشان نقل کرده است. این کتاب درواقع مرثیه‌ای به نثر از زبان و دل صاحبان عزای فاطمه (س)، دختر پیامبر (ص) است.

این کتاب صوتی ۱۴ فصل دارد و راوی در هر فصل یکی از بستگان بانو است. فصل اول حضرت رسول، فصل دوم حضرت خدیجه (س)، فصل سوم خود حضرت زهرا (س)، فصل چهارم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، فصل پنجم امام حسن (ع)، فصل ششم امام حسین (ع)، فصل هفتم مجدداً حضرت زهرا (س)، فصل هشتم حضرت زینب (س)، فصل نهم فضّه، فصل دهم حضرت ام کلثوم (س)، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم برای بار سوم حضرت فاطمه (س)، فصل سیزدهم مجدداً حضرت امیر (ع) و فصل چهارم از زبان آسمان روایت می‌شود.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی مذهبی و شیفتگان بانو، حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) را به شنیدن کتاب صوتی کشتی پهلو گرفته دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کشتی پهلوگرفته می‌شنویم

گویی تقدیر چنین بوده است که حضور دو روزهٔ من در دنیا با غم و اندوه عجین شود. هرچه بود گذشت و هرچه می‌بود می‌گذشت.

و من می‌دانستم که تقدیر چگونه رقم خورده است و می‌دانستم که غم، نان خورش همیشهٔ من است و اندوه، همسایهٔ دیوار به دیوار دل من.

اما آمدم، آمدم تا دفتر زنان بی‌سرمشق نماند. آمدم تا قرآن مثال بیابد، تفسیر پیدا کند، نمونه دهد. آمدم تا خلقت بی‌غایت نماند، بی‌مقصود نشود، بی‌هدف تلقی نگردد.

من اگر نبودم، من و پدرم اگر نبودیم، من و شویم اگر نبودیم، من و شما نور چشمان و فرزندانم اگر نبودیم، اگر ما نبودیم، جهان آفریده نمی‌شد، خلقت شکل نمی‌گرفت، آفرینش تکوین نمی‌یافت، این را خداوند جَلَّ وَ عَلا تصریح فرموده است.

گریه نکنید عزیزان من! شما از این پس جای گریستن بسیار دارید. بر هر کدام از شما مصیبت‌ها می‌رود که جگر کوه را کباب می‌کند و دل سنگ را آب.

حسن‌جان! این هنوز ابتدای مصیبت است، رود مصیبت از بستر حیات تو عبور می‌کند.

مظلومیت جامه‌ای است که پس از پدر قاعدهٔ تن تو می‌شود. تو مظلوم مضاعف تاریخ می‌شوی که مظلومیتت نیز در پردهٔ استتار می‌ماند.

حسین‌جان! زود است برای گریستن تو! تو دیگر گریه نکن! تو خود دردانهٔ اشک آفرینشی!

عالم برای تو گریه می‌کند، ماهیان دریا و مرغان آسمان در غم تو می‌گریند. پیامبران همه پیش از تو در مصیبت تو گریسته‌اند و شهادت داده‌اند که روزی همانند روز تو نیست.

بیا، از روی پای من برخیز و سر بر سینه‌ام بگذار اما گریه نکن.

گریهٔ تو دل فرشتگان خدا را می‌سوزاند و جگر رسول خدا را آتش می‌زند.

اکنون که زمان اندوه من نیست، زمان شادکامی من است، لحظهٔ رهایی من است.

گاه اندوه من آن زمان بود که بر زمین نازل شدم، آغاز دورهٔ غمبار من آن‌گاه بود که نه چون آدم (ع) به اجبار و از سر گناه، بلکه چون پدرم محمد (ص) به اختیار و از سر لطف و رحمت پروردگار، از بهشت هبوط کردم.

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

جواد
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

بنده نسخه چاپی رو خوندم و واقعا عالیه.متنی روان با تصویرسازی فوق العاده و سوزناک و غمگین و از جنایات و بهانه های مهاجرین و انصار تصویرسازی خوبی میکند.و به خوبی نشان میدهد که منشأ تمام جنایات از سقیفه گرفته

- بیشتر
zahraami
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

من نسخه چاپی کتاب رو خوندم عاااالی بود و بی نظیر⭐⭐

M.A.L
۱۳۹۹/۰۲/۲۲

متن بسیار روان و ساده و در عین حال عمیق. قلم این نویسنده بزرگ واقعا محشره. کتاب تاریخ سراسر حزن و اندوه بزرگ بانویِ اسلام را با روایتی خواندنی تقدیم خواننده میکنه.

سایه‌بی‌سایگی:).میر
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

بنده نسخه ی چاپی رو مطالعه کردم . خب همونطور که از اسمش مشخصه کتاب مربوط به زندگینامه حضرت فاطمه زهرا هست و استاد شجاعی 😀 زندگینامه های زیادی رو خوندم . اما این انگار تفاوت خاصی داشت . من که

- بیشتر
samira mirbabayi
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

ببخشید چرا کتابشو نمیذارین..

میم
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

آقای شجاعی قلم فوق العاده ای دارن این کتاب یکی از بهترین رمان های ایرانی و پرفروش ترین رمان های ایرانی بوده داستان پردازی کتاب عالیه

فاطمه
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

کلا کتاب های استاد شجاعی عالی هستن.این کتاب هم مثل بقیه کارهاشون عالی بود

کاربر ۱۵۴۶۷۷۸
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

به نظر من کتاب های آقای شجاعی واقعا عالی هستن .. همچنین کتاب های پسرشون ..

مطهره لطفی
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

عالی واقعا

گل نرگس
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

این کتاب هم مثل بقیه کتب آقای شجاعی فوق العاده هستن

زمان

۶ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲۶۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲۶۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان