دانلود کتاب صوتی سرود کریسمس با صدای الیاس گرجی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرود کریسمس اثر چارلز دیکنز

دانلود و خرید کتاب صوتی سرود کریسمس

نویسنده:چارلز دیکنز
گوینده:الیاس گرجی
امتیاز:
۴.۵از ۴۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرود کریسمس

سرود کریسمس در میان همهٔ داستان‌ها و رمان‌های چارلز دیکنز، اثری به یادماندنی و نوستالژیک است. نوستالژیک برای خوانندگان غربی و شیرین و احساس‌برانگیز برای همهٔ مردم دنیا.

چارلز دیکنز سرود کریسمس را در سال ۱۸۴۳ و زمانی نوشت که شهرت جهانی یافته بود. خوش‌اقبالی کتاب یکی ناشی از شهرت نویسنده بوده و دیگر، فیلم‌ها و کارتون‌ها و نسخه‌های مصور بسیاری که براساس آن تولید و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. البته دیکنز بیش از هر چیز با رمان‌های الیور توئیست و آرزوهای بزرگ به موفقیت رسید.

خلاصه کتاب صوتی سرود کریسمس

اسکروچ مردی خسیس، سنگدل و حریص است. او نمی‌تواند هیچ حس همدردی یا سخاوتی از خود نشان دهد. بداخلاقی‌، رفتار ناخوشایند و بی‌احساسی او باعث شده هیچکس در کنارش نماند؛ تا اینکه دقیقا در شب کریسمس با دیدن روح شریکش اتفاق‌های عجیبی را تجربه می‌کند. پا به دنیای مردم ساده و بی‌چیز می‌گذارد و نتایج ندانم‌کاری‌ها، غفلت‌ها و سنگدلی‌هایش به او نشان داده می‌شود.

 کتاب صوتی سرود کریسمس برای چه کسانی مناسب است

 اگر از داستان‌های با مضامین اخلاقی و اجتماعی خوشتان می‌آید و سبک دیکنز را دوست دارید قطعا شنیدن این رمان تاثیرگذار برایتان لذت‌بخش است. 

درباره چارلز دیکنز

چارلز جان هوفام دیکنز، معروف به چارلز دیکنز، نویسنده و منتقد اجتماعی انگلیسی و از مهمترین نویسندگان سده نوزدهم است.

در کودکی، پدرش ورشکسته شده و به زندان افتاد. چارلز نوجوان در پی این اتفاق، مجبور به کار در کارخانه شد. پس از دوران سخت کودکی و نوجوانی، در حدود ۲۰ سالگی، دیکنز جوان نخستین تجربه‌های ادبی‌اش را در حوزه تئاتر آزمود و همزمان به روزنامه‌نگاری، خبرنگاری و نوشتن نوشته‌های کوتاه برای روزنامه‌ها می‌پرداخت. دیکنز هر چند همیشه، روزنامه‌نگاری را کاری سخت و کم‌درآمد عنوان می‌کرد، اما تا واپسین روزهای عمر، در حال چاپ داستان‌هایش در مجلاتی بود که خود سردبیری بسیاری از آنها را بر عهده داشت. هر چند ورود او به عرصه رمان در ۲۵ سالگی با داستان «آقای پیکویک» و «الیور تویست» رمان مشهور دیگرش که یکسال بعد در ۱۸۳۸ نوشت، او را به شهرت جهانی رساند.

چارلز دیکنز، از آن دست نویسندگانی بود که در همان زمان زندگی خود نیز نویسنده‌ای جهانی به شمار می‌رفت و آثارش علاوه بر انگلیس، به طور تقریبا همزمان در فرانسه و روسیه منتشر و به فروش می‌رسید.

«الیور تویست»، «آرزوهای بزرگ» و «داستان دو شهر»، مشهورترین و پرفروش‌ترین آثار چارلز دیکنز و ادبیات انگلیسی هستند و مورد اقتباس‌های سینمایی، نمایشی و ... قرار گرفته‌اند. آثار دیکنز به سبب توصیف‌های دقیق و پرجزئیات و ظرفیت بالای دراماتیک و روایی مورد توجه سینماگران قرار گرفته است و نزدیک به ۲۰۰ اثر سینمایی به ویژه در هالیوود بر اساس کتاب‌های دیکنز ساخته شده است.

داستان‌های چارلز دیکنز، به شخصیت انسانی، روحیات او و تضادها و چالش‌های اخلاقی آنان می‌پردازد و این موجب می‌شود، محتوای داستان‌هایش برای خواننده امروز نیز همچنان اندیشه‌برانگیز باشد. ویژگی دیگر آثار دیکنز، پایان خوب قهرمانان داستانش در پی زندگی سخت و عذاب‌آورشان است. برخی این ویژگی را صرفا یک «پایان خوب» می‌دانند و برخی دیگر خاستگاه آن را در گرایش‌های مسیحی دیکنز در مفهوم رستگاری نهایی انسان‌های نیک دنبال می‌بینند. پایان خوب و روشنی که همتایان و همروزگاران او مانند داستایوفسکی، در سرنوشت انسان‌ها و قهرمانانشان نمی‌دیدند.

کتاب‌های دیکنز، در سرتاسر جهان به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و هنوز نویسنده‌ای پرطرفدار حتی در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان است.

مزار دیکنز اکنون در کلیسای وست‌مینیستر در بخش ویژه نویسندگان معروف به «کنج شاعران» در لندن جای دارد. در سال ۱۹۲۵، خانه‌ای که دیکنز برای مدتی در آن زندگی می‌کرد، تبدیل به موزه‌ای درباره زندگی او شد.



معرفی نویسنده
عکس چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
انگلیسی | تولد ۱۸۱۲ - درگذشت ۱۸۷۰

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

نظرات کاربران

Bahar
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

من ده سالمه و این کتاب رو گوش دادم. عاااااااااالیه ولی باید بگم که رده سنی این کتاب سیزده سال به بالاست و من این موضوع رو توی یه سایت خوندم. ولی اگر فکر میکنید که میتونید حرف های قلنبه سلنبه رو درک

- بیشتر
raha
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

یعنی نمیخواید کادوی کریسمسی بدین؟؟؟کتابهای رایگان از رمانهای جدید ؟؟؟؟😁😁😁

مسعود
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

کاش رایگان میکردید تا حداقل اقلیت ها بدونن کسی براشون ارزش قائله و خوششحال بشن

𝒌𝒆𝒓𝒎 𝒌𝒆𝒕𝒂𝒃📚🕊️
۱۳۹۹/۰۹/۰۴

خوب بود بهمون یاد داد که مهربان باشیم

Milad
۱۳۹۹/۰۸/۱۴

در مورد نویسنده این کتاب تنها چیزی که می توانم بگویم هیچ است..من در حدی نیستم که در مورد چارلز دیکنز حرفی بزنم. فقط می دانم خیلی دوستش دارم. و این کتاب توصیه من به تمام کسانی است که دوستدار

- بیشتر
Hamid.S
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

اگه صدای الیاس گرجی رو دوست داشتید، حتما پادکست مبل قرمز رو هم ازشون گوش کنید

Atena snf
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

گویندگی واقعاً عالی بود. بخش‌هایی از داستان که ترسناک‌تر بود، گوینده به خوبی می‌تونست فضاسازی کنه و موسیقی پس‌زمینه هم فقط جاهایی که به تأثیرگذاری بیشتر کمک می‌کرد، با صدای ملایمی پخش می‌شد. اولین تجربه‌ی من از کتاب صوتی بود

- بیشتر
Ramona
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

داستان جالب و خواندنی‌ای داشت، متن روان ترجمه شده بود و به نظرم گویندگیِ خوبی هم داشت👌

soroush
۱۴۰۲/۰۲/۱۷

دوستان این کتاب صوتی از متن کامل و بزرگسال کتاب تهیه شده؟

AS4438
۱۴۰۱/۰۹/۱۴

عالی بود، سالهای قبل هم کتاب چاپیشو خوندم وهم فیلمشو دیدم، خدا همه ما ودیگران راحفظ کند، گویندگی هم عالی بود.

زمان

۲ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱۷۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱۷۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۳,۹۰۰
تومان