دانلود کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول) با صدای الهه پرسون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول) اثر محمدرضا شمس

دانلود و خرید کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول)

معرفی کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول)

کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول) نوشتهٔ محمدرضا شمس است. الهه پرسون گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات صوتی پُرسون آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی قصه‌ای کودکانه و قدیمی دربارهٔ یک غول بیابونی.

درباره کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول)

کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول) دربردارندهٔ قصه‌ای کودکانه و قدیمی است. محمد‌رضا شمس، یکی از نویسندگان معاصر ایرانی است که روایتی جدید از یک داستان قدیمی را برای کودکان بازسازی کرده است. این اثر صوتی داستان پهلوان پشه را روایت کرده است؛ داستانی که مخاطب را به دل قصه‌های قدیمی و حال‌وهوای روزگار پهلوانان و پادشاهان خواهد برد.

در این اثر صوتی ماجرایی از شخصیتی به نام «حسن کچل» را می‌شنوید؛ ماجرایی دربارهٔ روزی که حسن کچل زیر شاخه‌های درختی لم داده بود و فارغ از دنیا زیر سایه‌ٔ درخت و خنکی‌ آن چرت می‌زد، اما همان‌وقت بود که آن هفت پشه‌ٔ عجیب‌غریب از راه رسیدند و کله‌ٔ کچل حسن را برای غذا انتخاب کردند. چه ماجرایی پیش روی حسن کچل است؟ این کتاب صوتی را بشنوید تا بدانید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب کودک پهلوان پشه

«پهلوان پشه» یک مجموعه داستان سه قسمتی است که محمدرضا شمس به رشتهٔ تحریر درآورده است. این مجموعه با الهام از قصه‌ها و روایت‌های کودکانه‌ٔ قدیمی و با تمرکز بر یکی از شخصیت‌های داستانی نام‌آشنا در ادبیات شفاهی کودکان یعنی «حسن کچل» شکل گرفته است. 

شنیدن کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به به کودکان ۵ تا ۱۰ سالِ علاقه‌مند به داستان‌های خنده‌دار و قدیمی و طرفداران قصه‌های حسن کچل پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدرضا شمس

محمدرضا شمس، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و مدرسی ایرانی است که در سال ۱۳۳۶ به دنیا آمده است. اولین کتاب او با عنوان «اگر این چوب مال من بود» در سال ۱۳۶۴ منتشر شد. این نویسنده جوایز متعددی را در طول سال‌های کاری خود دریافت کرده است؛ مانند لوح شورای کتاب کودک و دیپلم افتخار ‌IBBY برای کتاب «دیوانه و چاه»، نشان کلاغ سفید کتابخانهٔ مونیخ برای کتاب «تنبل پهلوان» در سال ۲۰۱۱، دیپلم افتخار نویسندهٔ برتر چهل سال (۱۳۵۷ - ۱۳۹۰) گروه کتاب‌های تصویری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و نامزدی جایزهٔ آسترید لینگرن ۲۰۲۰ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان. او از کودکی علاقهٔ بسیاری به خواندن کتاب داشت، اما به‌خاطر کم‌بودن تعداد کتاب‌های کودک بیشتر آثار نظم و نثر کلاسیک را مطالعه می‌کرد. در کتاب «پهلوان پنبه» به قلم او می‌بینیم که به‌سراغ آثار کلاسیک ایران رفته است.

بخشی از کتاب صوتی پهلوان پشه (جلد اول)

«حسن خواب‌آلود گفت: «در آر، در آر!» و خمیازه‌ی بلندی کشید. جن‌ها لباس‌های حسن را یکی‌یکی درآوردند و لختش کردند و یک لُنگ دور کمرش بستند. بعد دستش را گرفتند و او را به طرف گرم‌خانه‌ی حمام بردند. در تمام این مدت چشم‌های حسن بسته بود. برای همین چشمش ندید و پایش را گذاشت روی دم یکی از جن‌ها. جن هول شد و دمش را دودستی گرفت و محکم کشید تا از زیر پای حسن درش بیاورد. دُم کنده شد. جیغ جن تا سقف حمام بالا رفت. جن‌ها از خوشی بالا و پایین پریدند و توی سر و کله‌ی هم زدند. جن دُم‌بریده گفت: «الان بهت نشون می‌دم.» و دوید چند تا صابون آورد و زیر پای حسن گذاشت. حسن لیز خورد و با آن هیکل گنده روی جن دُم‌بریده افتاد و لهش کرد. جن‌ها از خنده ریسه رفتند. حسن خواب‌آلود چشم‌هاش را باز کرد و پرسید: «چی شد؟» جنی که از همه بزرگ‌تر بود فوری دستش را به آرامی روی صورت حسن کشید و چشم‌هایش را بست و گفت: «چیزی نیست، چیزی نیست. تو بخواب. می‌خوایم کیسه‌ات بکشیم.»

حسن گفت: «بکِشین بکِشین. فقط یواش بکِشین دردم نیاد.»

جن گفت: «باشه، باشه یواش می‌کشیم. خیالت راحت!» و جن‌ها همه خندیدند، پشت حسن را کیسه ‌کشیدند و گفتند: «حالا برگرد.» حسن که مثل یک کوه گنده بود برگشت. موقع برگشتن مشتش محکم خورد توی سر جن بزرگ و او هم له شد. جن‌ها از خوشحالی بالا و پایین پریدند و رقصیدند. یک‌دفعه یکی از جن‌ها جیغ کشید: «شکمش رو! مثل طبل می‌مونه!» و پرید روی شکم حسن. شکم حسن پایین رفت و بعد مثل فنر باز شد و بالا آمد و جن را به هوا پرت کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵۵ دقیقه

حجم

۱۲۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۵ دقیقه

حجم

۱۲۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان