دانلود کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم) با صدای عبدالحمید ضیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم) اثر عبدالحمید ضیایی

دانلود و خرید کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم)

معرفی کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم)

کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم) حاصل نگارش و گویندگی عبدالحمید ضیایی است. نوین کتاب گویا این مجموعه درس‌گفتارهای صوتی را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم)

مولوی که بود و چه کرد؟ چرا آثارش تا امروز زنده و جاری است و ما حتی پس از چند قرن می‌توانیم از آموزه‌های او استفاده کنیم؟ آیا بعد از گذشت این همه سال می‌توان کلمات او را به‌درستی تفسیر کرد؟ چند منتقد را می‌شناسیم که مولانا و آثارش را به‌خوبی و پیگیرانه بشناسند؟ اصلاً چقدر تاریخ ادبیات فارسی را می‌شناسیم و به ابرازهای تحلیل متون ادبی مجهز هستیم؟ کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم) کوشیده است به تمام این سؤالات جواب بدهد و جزئیات زندگی مولانا را بررسی و با ذره‌بینی دقیق آن را نگاه کند. دکتر عبدالحمید ضیایی، شاعر، مدرس فلسفه و پژوهشگری است که در این درس‌گفتار‌ها دیدگاه ما را به فرهنگ ایرانی و اندیشمندان آن توسعه می‌دهد. او در این درس‌گفتارها به این پرداخته است که مولانا در آن دوران از چه کسانی تأثیر گرفته و اثر آن را در کدام آثارش می‌توان پیدا کرد. دلبستگی‌ها و دلشکستگی‌ها و سبک زندگی عارفانه و شاعرانهٔ کسی همچون مولانا، عشق، تنهایی و انواع آن مانند تنهایی عمیق وجودی، تنهایی شک، تنهایی از دست‌دادن محبوب و... از درون‌مایه‌های این مجموعهٔ صوتی است. گفته شده است که شاید شنیدن این درس‌گفتارها سرآغازی باشد برای تفکری فلسفی از جنس شاعرانه‌ و قرن هفتمی. در این درس‌گفتار‌ها نه‌تنها مولانا را بیشتر می‌شناسید، با ارجاعات دقیقِ عبدالحمید ضیایی می‌توانید دوست‌داران مولانا را هم بیشتر بشناسید و در ذهنتان حلقه‌ٔ دوست‌داران او را منجسم و پیوسته کنید. در راستای این ارجاع‌ها به‌سراغ دوست و همراه و استاد مولانا، شمس تبریزی نیز می‌روید و به ارتباط میان او و مولانا پی می‌برید؛ چراکه هیچ‌گاه نمی‌توان اندیشهٔ بزرگی همچون مولانا را شناخت بدون شناخت اطرافیان او.

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. او معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده است. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است. اثرگذاری آثار مولوی فراتر از مرزهای ملی و تقسیمات قومی است. ایرانیان، افغان‌ها، تاجیک‌ها، ترک‌ها، یونانیان، دیگر مسلمانان آسیای میانه و مسلمانان جنوب شرق آسیا همواره از میراث معنوی رومی تأثیر گرفته‌اند. اشعار او به‌طور گسترده و به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه و خوانده شده است. بیشتر آثار مولوی به زبان فارسی سروده شده است، اما او در اشعارش به‌ندرت از ترکی، عربی و کاپادوسیه‌ای یونانی نیز استفاده کرده است. مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به‌شمار می‌رود که در ۶ دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد. از دیگر آثار این شاعر و عارف ایرانی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «فیه ما فیه» (مجموعهٔ تقریرات ۷۱‌گانهٔ مولانا)، «مجالس سبعه» (مجموعهٔ مواعظ و مجالس مولانا)، «دیوان شمس تبریزی» (غزلیات مولانا) و رباعیات.

شنیدن کتاب صوتی درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران شعر و ادبیات کهن ایران و شرح مثنوی معنوی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۵۳۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۵۳۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان