دانلود کتاب صوتی یار دل‌ رنجان با صدای رضا خضرایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یار دل‌ رنجان اثر مهدیه کسایی زاده

دانلود و خرید کتاب صوتی یار دل‌ رنجان

گوینده:رضا خضرایی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یار دل‌ رنجان

کتاب صوتی یار دل‌ رنجان نوشتهٔ مهدیه کسایی زاده و با صدای رضا خضرایی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی یار دل‌ رنجان

زندگی‌مان را چگونه سپری می‌کنیم؟ سؤالی مهم‌تر از این می‌شناسید؟ هرکسی پاسخی برای این سؤال و برای زندگی‌اش دارد، اما می‌دانید پاسخ مولانا را؟ عشق. پاسخ او همیشه عشق بوده برای زندگی و رنج و بالا و پایین‌های آن. اما آیا عشقی که ما می‌شناسیم، همان عشقی‌ است که مولانا می‌گوید؟ عشق در نگاه او چه فرقی با عشق ما دارد؟ ما هم می‌توانیم عاشق زندگی شویم؟ عاشقان زندگی در هاله‌‌ای از ابرهای صورتی زندگی می‌کنند؟

مقاله‌ٔ «یار دل‌رنجان» را به قلم مهدیه کسایی‌زاده و با صدای گرم و گیرای رضا خضرائی می‌شنوید. این مقاله‌ یکی دیگر از مقاله‌های تاثیرگذار فصلنامه‌ فرهنگی هنری «نگاه آفتاب»‌ است که در تلاش است شما را به اندیشه و دیدگاه مولانا نزدیک‌تر کند.

ناخوش او خوش بود در جان من جان فدای یار دل‌رنجان من

عاشقم بر رنج خویش و درد خویش بهر خشنودی شاه فرد خویش

خاک غم را سرمه سازم بهر چشم تا ز گوهر پر شود دو بحر چشم

اشک کان از بهر او بارند خلق گوهرست و اشک پندارند خلق

آخر مگر می‌شود عاشق رنج و دردی بود که جان آدم را به لب رسانده و نفس آدم را تنگ کرده است؟ مولانا واقعا چطور جهان را می‌دیده که از پس چنین دیدگاهی بر می‌آیده و در آرامش سر می‌کرده؟ چطور اشکی که از چشم‌هایش سرازیر است و به روحش سختی داده، برایش گوهر است و در او زیبایی می‌بیند؟

مقالهٔ «یار دل‌رنجان» دست بر مفاهیم و داستان‌ها می‌گذارد، با صورت‌بندی‌ جدیدی آن‌ها را به ما برمی‌گرداند و می‌توانیم از این طریق با عینکی تازه جهان و دیدگاه مولانا را ببینیم. حتی می‌رود سراغ ابلیس و از طریق آن نمادی می‌سازد برای توضیح نگاه مولانا به زندگی و مهر به خدا؛ عجیب است و دلنشین. عجیب است چون تازگی دارد، دل‌نشین است چون پر از شیرینی‌های زبانی و فلسفی است. مهر مقاله و مولانا وقتی بیشتر به دلتان می‌نشیند که با صدای زیبای رضا خضرائی همراه شود تا جایی که زمان از دستتان در می‌رود و دیگر یادتان نمی‌آید چه شد که مقاله تمام شد. مهدیه کسایی‌زاده چراغی پر نور در ذهنمان می‌اندازد که شاید اصلا:

بهر گریه آمد آدم بر زمین تا بود گریان و نالان و حزین

...

و این گریه از بهر چیست؟ شاید از برای عشق باشد.

حرف‌های مولوی از قرن‌ها پیش تا امروز، تا همین امروزی که ما جهانمان متفاوت با گذشته‌هاست، همچنان تازه مانده و می‌توان از آن برای زندگی بهتر استفاده کرد.

نوین کتاب قصد دارد در یک مجموعه‌‌ شنیداری، مقالاتی از فصلنامه فرهنگی هنری «نگاه آفتاب» را، با سردبیری سید هدایت جلیلی، امیر یوسفی و پژمان موسوی منتشر کند. در پاییز ۱۳۹۹، مقاله «یار دل‌رنجان»، به قلم مهدیه کسایی‌زاده، در شماره‌ٔ اول این نشریه نوشته شده است. این مقاله را با صدای رضا خضرائی می‌شنوید.

شنیدن کتاب صوتی یار دل‌ رنجان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مولانا و آثار او پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۵ دقیقه

حجم

۳۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۵ دقیقه

حجم

۳۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان