دانلود کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها با صدای فرناز مرکباتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها اثر آوری الیزابت هرت

دانلود و خرید کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها

معرفی کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها نوشتهٔ آوری الیزابت هرت و ترجمهٔ مهسا ملک مرزبان است. فرناز مرکباتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد اول از مجموعهٔ «دیدگاه‌های جهانی» است.

درباره کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها، موانع حضور زنان در رأس یا بدنۀ حکومت‌ها را از جنبه‌های گوناگون و با نگاهی به حکومت‌های سرتاسر جهان بررسی کرده است. این اثر صوتی از ۴ فصل و ۲۳ مقاله تشکیل شده که هر یک از منظری به موضوع می‌نگرد و به این ترتیب، حکومت‌های آمریکای شمالی تا شرق آسیا را بررسی می‌کند. فصل اول، دیدگاه‌ها و موقعیت کنونی زنان کشورهای آفریقایی، غربی و مسلمان را بررسی کرده است. نویسندگان فصل دوم به مسئلهٔ نبودنِ تنوع جنسیتی پرداخته‌اند و با پرسشِ «اگر زنان بیشتری بر مسند قدرت دنیا بودند، شمایل جهان چگونه می‌بود؟»، طرح مسئله کرده‌اند. سومین فصل کتاب بر نقش جنسیت‌گرایی در دور نگه‌داشتن زنان از موقعیت‌های رهبری متمرکز است. فصل چهارم و پایانی کتابْ نگاهی به آینده دارد. آن‌طور که مندرجات این کتاب نشان داده است، زنان راهی طولانی در پیش دارند تا اجازه یابند بار خدمت به مردم را در تناسب سیاسی به‌طور مساوی تقسیم کنند.

کتاب «موانع حضور زنان در حکومت‌ها» از کتاب‌هایی است که توسط آوری الیزابت هرت گردآوری و ویرایش شده است. این کتاب از نوشته‌های ۲۵ نویسنده دربارهٔ حضور زنان در حکومت‌ها، قانون‌گذاری‌ها و نیز تفاوت‌ها و تبعیض‌هایی که بر اساس جنسیت اعمال می‌شوند، گرد آمده است؛ همچنین محتوای مجموعه‌ای از نشست‌ها، بیانیهٔ یک دانشگاه و سمیناری دربارهٔ نمایندگی زنان در اروپا هم در میان فصل‌های این کتاب گنجانده شده‌اند و به تکمیل موضوع موردبحث کمک می‌کنند.

کتاب صوتی حاضر، جلد اول از مجموعهٔ «دیدگاه‌های جهانی» است. مجموعهٔ «دیدگاه‌های جهانی» در «انتشارات گرین هون» به چاپ رسیده است تا زمینهٔ وسیعی از موضوعات روز و غالباً بحث‌انگیزی را (که اهمیت بین‌المللی دارند)، از دیدگاه‌های مختلفی در جهان بررسی کند. اطلاعات موردنیاز دانشجویان و سایر خوانندگانی که خواهان ارتباطات جهانی هستند و دیدگاه انتقادی به پیامدهای جهانی دارند در این مجموعه فراهم شده است. هر جلد از کتاب‌های این مجموعه نگاهی گسترده از موضوعی که برای دنیا اهمیت دارد، ارائه داده است.

شنیدن کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد ارتباط میان جامعه و علوم سیاسی با زنان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آوری الیزابت هرت

آوری الیزابت هرت نویسنده‌ای است که بیش از ۲۰ سال سابقهٔ پژوهش و نوشتن تمام‌وقت را در کارنامه دارد. او عموماً بر مقولات اجتماعی و بیشتر از آن مسائل مربوط به سلامت متمرکز است. «مقابله با تبعیض علیه اقلیت‌های جنسی»، زندگی‌نامهٔ «آدا لاولیس» ریاضی‌دان و برنامه‌نویس کامپیوتر، «بلوتوث چگونه کار می‌کند؟»، «موانع حضور زنان در حکومت‌ها»، «اکسیژن»، «تأثیرگذارترین زنان در عرصهٔ هنر» و «دیدگاه‌های متضاد به آیندهٔ اکتشاف فضا» از آثار او هستند.

بخشی از کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها

«دیوید کرویک‌شانک در دیدگاه ذیل دربارهٔ این موضوع می‌نویسد که ایجاد فضای کاری متنوع و فراگیر موجب حضور بیشتر زن‌ها در نقش‌های رهبری خواهد شد، چه در حوزهٔ تجاری و چه در کار حکومتی. نویسنده در این مقاله عمدتاً بر اروپا متمرکز است، جایی که در آن زندگی می‌کند, و همین‌طور بر ایالات متحده. کرویک‌شانک, رئیس شرکت دیلویت توش توهماتسو،۱ عضو گروه مجمع جهانی اقتصاد و عضو هیئت‌مدیرهٔ سازمان ضرورت پیشرفت اجتماعی است.

هنگام مطالعهٔ متن، این سؤالات را در نظر داشته باشید:

نویسنده در آمار تنوع جنسیتی پایینی که ارائه می‌دهد چه چیزی را روزنهٔ امید تلقی می‌کند؟

کرویک‌شانک به غیر از سهمیه‌ها چه ابتکارهایی را برمی‌شمرد که به حضور زنان بیشتری در موقعیت‌های رهبری کمک می‌کند؟

طبق آنچه در این دیدگاه مطرح شد، جوانان این نسل چگونه ممکن است آیندهٔ کار و رهبری را دگرگون کنند؟

شتاب تحولات فناورانه و تأثیر بالقوهٔ آن بر آیندهٔ کاری بسیار بیش از آن چیزی است که تاکنون دیده‌ایم.

با ادامهٔ افزایش امکانات بالقوهٔ فناورانه، سازمان‌ها با مسائل به‌مراتب پیچیده‌تری روبه‌رو شده‌اند ــ آن‌ها مجبورند دربارهٔ ماهیت و معنای چیزی به اسم کار, چگونگی انتخاب کارمندان، آموزش آن‌ها و چگونگی طراحی فضای کار به طور کل تجدیدنظر کنند.

همزمان که سازمان‌ها این تغییرات فناورانه و اجتماعی را دنبال می‌کنند، هیئت‌مدیرهٔ شرکت‌های بزرگ نقشی حیاتی در این مسئله بازی می‌کنند. تنوع ایده‌ها، و آدم‌ها، از همیشه ضروری‌تر است تا تضمین شود که آن هیئت‌مدیره دیدگاه‌های مختلف را لحاظ و چالش‌ها را از هر زاویه‌ای بررسی کرده است.

با وجود این به‌رغم مطالعات مکرری که عملکرد بهینهٔ سازمان‌ها را به تنوع مرتبط می‌داند و تلاش‌های مستمر برای ارتقای تنوع جنسیتی در هیئت‌مدیرهٔ شرکت‌ها در همه جای دنیا، صرفاً ۱۵ درصد کل کرسی‌های هیئت‌مدیره و ۴ درصد کرسی مدیرعامل و پست‌های مدیریتی دنیا را زنان پر کرده‌اند. این اطلاعاتی است که در گزارش اخیر دیلویت با عنوان «زنان در هیئت‌مدیره: یک منظر جهانی» آمده است. همین یافته‌ها مؤید این نکته است که تنوع جنسیتی هیئت‌مدیره با سرعت کند غیرقابل قبولی در حال پیشروی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۵۵۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۵۵۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان