دانلود کتاب صوتی عروس بید با صدای یوسف علیخانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عروس بید اثر یوسف علیخانی

دانلود و خرید کتاب صوتی عروس بید

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عروس بید

کتاب صوتی عروس بید نوشته و حاصل گویندگی یوسف علیخانی است. آوانامه این مجموعه داستان کوتاه صوتی را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی عروس بید

کتاب صوتی عروس بید، ۱۰ داستان کوتاه به قلم یوسف علیخانی را در بر گرفته است. این داستان‌ها اغلب در فضایی روستایی و دور از هیاهوی صنعتی شهر روایت می‌شوند. یوسف علیخانی که زاده و بزرگ‌‎شده در روستای میلَک در توابع الموت در قزوین است، در نگارش داستان‌های مجموعه‌ٔ صوتی عروس بید، از تجربه‌ٔ خود، به‌ویژه در سال‌های کودکی، بهره‌ٔ فراوان برده است. او در درون‌مایه‌ها، شخصیت‌پردازی‌ها و فضاسازی‌ها، از مضامین روستایی استفاده کرده است؛ موضوعاتی که تجربهٔ بی‌واسطهٔ نویسنده با آن‌ها، داستان را از غنا و تأثیرگذاری منحصربه‌فردی برخوردار کرده است. گفته شده است که زبان یکی از عناصر حائز اهمیت در آثار داستانی یوسف علیخانی به شمار می‌رود. این نویسنده از ظرافت‌های زبانی قومی وام گرفته تا آثار خود را حلاوتی دیگر ببخشد. آنچه این کتاب صوتی را با دیگر آثار این نویسنده متمایز می‌کند، در این است که نویسنده در داستان‌های این مجموعه‌، به‌شیوه‌ای منحصربه‌فرد از جان‌بخشی به حیوانات، کوه‌ها و گیاهان استفاده کرده است.

«پناه بر خدا»، «آقای غار»، «هراسانه»، «پنجه»، «رتیل»، «جان‌قربان»، «عروس بید»، «مرده‌گیر»، «بیل سر آقا» و «پیر بی‌بی» عنوان‌های داستان‌های کوتاهی هستند که در این کتاب صوتی آن‌ها را با صدای نویسنده، یوسف علیخانی می‌شنوید.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی عروس بید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی عروس بید

امان نگاه کرد به پدرش. بعد که رسید به جلوی امامزاده، نگاه کرد به پیش بام خانه شان؛ مشدی خالق هنوز ایستاده و نگاهش می کرد. وقتی رسید به راه روبه سیاه کوه، نگاه کرد به میلک و پیش بام خانه شان. کسی بیدار نبود انگار. نه صدایی بود، نه کورسویی. کنار کهری درخت راه سیاه کوه، کوله پشتی را تکیه داد به درخت. کیف به دست، رفت تا قله سیاه کوه. پرده کبود دیگر پیدا شده بود. نگاه کرد طرف غار. تاریکی نگذاشت اول غار را پیدا کند. بعد مثلث ورودی غار را دید. نفس محکمی کشید. خواست برگردد طرف کوله پشتی اش که صدای شیهه شنید. اول فکر کرد خیالاتی شده. سرش را بلند کرد و به سمت غار نگاه کرد. مثل برف بود؛ سفید سفید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان