دانلود کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید اثر رولف دوبلی

دانلود و خرید کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید

معرفی کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید

خلاصه‌کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید نوشتهٔ رولف دوبلی و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است. با ترک اخبار، شادتر زندگی کنید.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید

با شنیدن این خلاصه کتاب صوتی می‌آموزید اخبار هیچ چیزی به شما اضافه نمی‌کند!

اخبار و رسانه‌های خبری یک صنعت بزرگ سرگرمی هستند که از طریق جلب توجه افراد جامعه، درآمد کسب می‌کنند؛ یعنی ما نه‌تنها چیزی از اخبار به دست نمی‌آوریم، بلکه چیزهای زیادی را نیز در راه پیگیری اخبار از دست می‌دهیم؛ مانند توجه و تمرکز، زمان، آسایش، آرامش روانی و ....

همین حالا فکر کنید و ببینید چند تیتر خبری از هزاران تیتری که روزانه از طرق مختلفی مثل تلویزیون، رادیو، نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی موبایل، اینترنت و فضای مجازی، روزنامه و مجلات خبری به سمتتان سرازیر می‌شود، در تصمیم‌گیری‌ها، اهداف و انگیزه‌هایتان در زندگی مؤثر بوده‌اند؟ شاید به زحمت یک تیترِ اثرگذار پیدا کنید. خلاصه‌کتابِ «پیگیر اخبار نباشید»، نوشتهٔ رولف دوبلی می‌خواهد شما را از شر اخباری که هیچ آگاهی خاصی بهتان نمی‌دهد خلاص کند تا بتوانید زمان کافی برای جست‌وجو و کشف جهان در اختیار داشته باشید.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شنیدن خلاصه‌کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی پیگیر اخبار نباشید

«تا پیش از آنکه رسانه‌ها قدرت و گستردگی امروز خود را داشته باشند، در زمانه‌ای که هنوز همه افراد در هر جایی دسترسی سریع و همزمان به اخبار نداشتند، افراد مشهور دارای ویژگی‌ها و معیارهای خاصی بودند؛ آن‌ها به علت دستاورد یا قدرتشان بود که شهره می‌شدند؛ مثلاً کسی که در زمینه علم یا هنر دستاورد مهمی داشت یا فردی که به دلیل قدرت بدنی بر تمام حریفانش پیروز می‌شد. در هر صورت، شهرتی که نصیب افراد می‌گردید، دارای یک علت واقعی، ملموس و منطقی بود.

با ظهور رسانه‌های مختلفی که می‌توانستند یک خبر را در مدت زمانی محدود در میان جمعیت کثیری نشر دهند، کم‌کم شاهد آن شدیم که افراد بدون داشتن هیچ یک از مؤلفه‌های دستاورد یا قدرت، مشهور می‌شدند. این عده که آن‌ها را تحت عنوان «سلبریتی» می‌شناسیم، عموماً با دلایلی بی‌ربط به جامعه و زندگی ما به شهرت رسیده‌اند.

در جهان امروز، رسانه کمک می‌کند تا ارتباط میان شهرت با دستاورد، قدرت و شایستگی، کمرنگ و به کلی قطع شود. همین موضوع بستری برای ایجاد شهرت کاذب گردیده است. در واقع سلبریتی بودن یک گزاره خودارجاع است؛ یعنی علت سلبریتی بودنِ سلبریتی‌ها، سلبریتی بودنشان است.

همین حالا فهرستی از سلبریتی‌های نوظهور طی دو سال اخیر تهیه کنید و ببینید چند نفر از آن‌ها صاحب دستاورد، قدرت و شایستگی قابل توجهی هستند؟

در این بین رسانه که خود عامل بروز چنین وضعیتی است، از خوراک لذیذی که برای تأمین بازار خویش تهیه کرده است لذت وافر می‌برد و تمام تلاش خود را می‌کند تا یک سلبریتی را برای همیشه سلبریتی نگه دارد؛ حداقل تا زمانی که خوراک جدیدی تدارک دیده شود! بنابراین دیگر در خبرهایی که در تلویزیون و رادیو و روزنامه و مجلات عامه‌پسند می‌بینید، جایی برای معرفی و گزارش از افراد لایق و توانمند نمی‌ماند. چند مخترع و پزشک و کارآفرین و هنرمند خلاق می‌شناسید که تا به امروز موضوع تیترهای اول رسانه‌های خبری بوده‌اند؟

یک نکته دیگر درباره جهان اخبار، کاربرد کلیدواژه‌هایی مثل تیتر اول، خبر فوری، صدر اخبار و مواردی از این قبیل است. خواننده محترم، لطفاً آگاه باشید که مطلبی که تحت عنوان «خبر فوری» می‌خوانید، به هیچ عنوان فوریتی برای شما ندارد! این فقط یک ترفند رسانه‌ای برای جلب توجه شما است.

در واقع، حقیقت نیز در عالم رسانه تنها یک ابزار فریب است. رسانه‌ها خبرسازی می‌کنند و سپس محتوای تولیدی را با برچسب حقیقت به شما ارائه می‌دهند. پس هرچه بیشتر پیگیر اخبار باشید، بیشتر مغلوب افراد مشهور بی‌خاصیت خواهید شد و به نوبه خود، جامعه را به سمت غلطی خواهید راند؛ سمتی که در آن هر کسی که ویژگی‌های مناسب رسانه مثل زرق و برق، هیجان، تعلیق و ترحم‌برانگیزی داشته باشد، می‌تواند مشهور شود و عنان امور جامعه را به دست بگیرد.»


معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان