دانلود کتاب صوتی رشد با صدای نجم الدین شریعتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رشد اثر علی صفایی حائری

دانلود و خرید کتاب صوتی رشد

معرفی کتاب صوتی رشد

کتاب صوتی رشد نوشتهٔ علی صفایی حائری است. نجم الدین شریعتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات لیله القدر آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی دیداری تازه با سورهٔ «عصر» است.

درباره کتاب صوتی رشد

سورهٔ عصر، صدوسومین سورهٔ قرآن کریم است و در مکه نازل شده است. خداوند در نخستین آیهٔ این سوره به «عصر» قسم یاد کرده و به همین دلیل هم این سوره «عصر» نامیده شده است. سوره در جواب این قسم، به خلاصه‌ای از معارف قرآن اشاره می‌کند و تمامی معارف قرآنی و مقاصد مختلف آن را که عبارتند از ایمان، عمل صالح، حق و صبر، در کوتاه‌ترین بیان خلاصه کرده است. این سوره ۳ آیه، ۱۴ کلمه و ۷۳ یا ۶۸ حرف دارد. کلمهٔ «عصر» به‌معنی زمان، بعدازظهر، فشار و… آمده است. در آیهٔ دوم این سوره هشداری در زمینهٔ خسران به همهٔ انسان‌ها داده می‌شود، اما در پایان کسانی را که ایمان آورده‌اند، عمل صالح انجام می‌دهند و دیگران را به حق توصیه می‌کنند و به صبر فرامی‌خوانند، از خسران‌دیده‌ها جدا می‌کند. از دید مفسرین این سوره کلیهٔ معارف قرآنی را به کوتاه‌ترین شکل ممکن خلاصه کرده؛ به همین دلیل خواندن تفسیر آن می‌تواند راهنمای انسان‌ها باشد. کتاب صوتی رشد کوشیده است مسیر روشنی از آیات قرآن به مخاطب ارائه کند.

کتاب صوتی رشد حاوی نگاهی نو در برخورد با قرآن است و دیداری تازه با سورهٔ عصر دارد. بخش اول کتاب، پیرامون آسیب‌شناسی روش مطالعهٔ واژگان قرآنی و نحوهٔ مواجهه با آن‌ها است و در بخش دوم آن از رهگذر فهم آیات سورهٔ عصر، به این سؤال اساسی پاسخ داده می‌شود که هدف انسان در زندگی چیست و برای چه آفریده شده است؟ برای رسیدن به پاسخ صحیح این سؤال، ابتدا ۳ واژهٔ خسر، رشد و تکامل تحلیل می‌شود و نهایتاً مشخص می‌شود که «رشد » هدف اصلی از آفرینش انسان است. رشد، زیادشدن انسان به‌معنای جهت‌دادن به استعدادهاى تکامل‌یافتهٔ‏ انسانی است؛ جهتی که استعدادهای انسان را از بن‌‏بست مى‏‌رهاند و آدمی را از خسر نجات می‌دهد. تفاوت رشد و تکامل و ضرورت رشد و عوامل رشد، مطالبی است که در این کتاب مطرح شده است.

گفت‌وگو از «هدف زندگی» و اینکه آدمیْ چه سرمایه‌هایی دارد و آن‌ها را در چه راهی مصرف می‌کند، محور اصلی این کتاب است. هدف زندگی «قدرت» است یا «ثروت» یا «شناخت و عرفان» یا «آزادی» یا «تکامل» یا... و چرا؟ در شنیدن کتاب صوتی رشد، به «لحظه»ها و «جهت» این لحظه‌ها و «انتخاب‌ها و تحرک»های در هر لحظه و آنچه «مُحرّک» شماست، توجه داشته باشید. علی صفایی حائری در کتاب رشد با انتقاد از پاسخ‌های از پیش آماده برای این سؤالات بنیادی همچون علت آفرینش انسان با استفاده از کلمات بسته‌بندی‌شده‌ای مانند خسر، رشد و تکامل به ضرورت تشنه‌ساختن سؤال‌کننده برای فهم حقیقت اشاره می‌کند. نویسنده عقیده دارد که هدف از خلقت انسان نه تکامل بلکه رشد است و رشد را رهبری استعدادهای تکامل‌یافتهٔ انسان تعریف می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی رشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران علوم قرآنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی رشد

«آنچه که به اوج خویش رسید؛ مثلاً قدرت بازوها، قدرت فکری، قدرت عقلی، قدرت روحی ووو هنگامی که به اوج خود رسیدند و از نقص‌ها رها شدند، تازه همین‌ها همراه یکی از دو حالت رشد و یا خسر هستند. اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی‌تر کار کنم، رشد کرده‌ام وگرنه خسارت دیده‌ام و باخته‌ام.

و همین طور در قسمت فکری و عقلی و روحی.

ما خیال می‌کنیم که اگر بُعد معنوی این قرن به اندازه بُعد صنعت و قدرت مادی پیشرفت کند، کار انسان به سامان می‌رسد و این است که نهضت اخلاقی راه می‌اندازیم ... در حالی که این انسان به تکامل رسیده در این دو بُعد، بیشتر و عمیق‌تر بن‌بست و پوچی و عبث را احساس می‌کند.

انسان هنگامی که در اوج رفاه موعود سوسیالیسم قرار بگیرد و در بعد معنوی به عرفان عمیق هند هم دست بیابد و روح تشنه‌اش را در زیر شبنم جنگل‌های مبهم هند، سیراب کند و به طراوت برساند، این انسان سرشار در دو بعد، رنج‌اش عمیق‌تر و جانکاه‌تر خواهد شد و بن‌بست سخت‌تری خواهد داشت.

اگر در جوامع سرمایه‌داری پس از رسیدن یک عده به رفاه عالی، برای همین‌ها بن‌بست مطرح شد، در جوامع سوسیالیست پس از رسیدن به اوج رفاه عمومی، همه هیپی می‌شوند و به عصیان چنگ می‌زنند و به عرفان شرق پناه می‌آورند... تا آن روز که در این بن‌بست هم بمانند و راهی دیگر بخواهند.

انسان حتی پس از فرار از بیرون و هجرت از بیرون و رسیدن به پناهگاه درونی خویش، در این زندان هم نمی‌تواند بماند و در این آزادی هرز هم نمی‌تواند دوام بیاورد، که در این وسعت تبخیر هم مجبور است خویشتن را از هرزگی و ولنگاری برهاند و خود را در جهتی عالی‌تر رهبری کند و از آزادی خویشتن هم آزاد گردد.»

نظرات کاربران

ِاکرادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

چه نیازی به دین داریم ! چرا رشد بالاتر از تکامل هست !! چرا دین !! بهشت مقصد نیست بلکه منزل هست اگر هزار کار هم داشته باشیم در لحظه یک وظیفه بیشتر نداریم....‌ این کتاب بی نظیره .... انسان برای زندگی هفتاد ساله

- بیشتر
علیرضا صادقی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

کتاب تربیتی و شخصیتی رشد آقای صفایی با بیان زیبای نجم الدین شریعتی واقعا عالی و جذاب و خاص شده.

zeinab
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

خیلی عجیبه، خیلی خیلی عجیبه. اینقدر دقیق در مورد حس من، سوالات من و سردرگمی های من صحبت میکنن و جوابش رو هم می‌دهند که احساس میکنم تا حالا خودم، اینقدر دقیق خودم رو نشناخته بودم. گویندگی عالیه و واقعا دوست دارم

- بیشتر
zeynab
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

سلام , اگه بهتون بگم همه گفته های این کتاب تجربه کردم شاید باورش سخت باشه , من از زندگی ناامید بودم تا وقتی که این کتاب خریدم......... این کتاب خود معجزه است

Javad
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

لذت فهمیدن و شنیدن باهم آمیخته شده کار فرهنگی تمیز

maahed12
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

گزیده ای از کتاب : «از هر کس به اندازه ای که داده اند بازدهی میخواهند در حالی که هنگام پاداش نسبت سرمایه ها و سودها را می‌سنجند ، ونه سرمایه ها و سود ها را... جهت این نسبت و هدف این کوشش

- بیشتر
یاعلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

خیلی عالی هست هم صدا و نوع گفتن خیلی عالیه و هم خود کتاب یه اثر بیاد موندنیه

mostafa talebi
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

فوق‌العاده ♥️🍃

کاربر ۱۶۲۰۲۵۳
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

عالی محتوای عالی کتاب با صدای گرم اقای شریعتی بی نظیر کرده کار رو

آیسان
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

سلام تشکر میکنم از نویسنده، گوینده و تمام دست‌اندرکاران به جرئت این پادکست صوتی به همه توصیه میکنم!!! خیلی بهره گرفتم حتماً گوش بدید.

زمان

۱ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱۷۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱۷۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان