دانلود کتاب صوتی رودکی با صدای بهزاد برزگر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رودکی اثر جعفر توزنده جانی

دانلود و خرید کتاب صوتی رودکی

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رودکی

کتاب صوتی «رودکی» نوشتهٔ جعفر توزنده جانی و گویندگی بهزاد برزگر توسط نشر آوانامه منتشر شده است. این اثر کتابی دیگر از مجموعهٔ فرزانگان نشر صوتی آوانامه است.

درباره کتاب رودکی

ابوعبدالله جعفر بن محمد بن حکیم بن عبدالرحمن بن آدم متخلّص به «رودکی»، پدر شعر فارسی، در اواسط قرن سوم هجری در قریه «بَنُج» از توابع رودکِ سمرقند به دنیا آمد. از اقبال او در آن زمان، پادشاهان سامانی بر خراسان قدیم (که شامل خراسان امروزی، شهرهایی از افغانستان و ترکمنستان و حتی شهرهایی از ماوراءالنهر بوده است)، حکم می‌راندند و زبان فارسی، زبان رایج مردم بود. حاکمان سامانی به شعر و شاعر اهمیت فراوان می‌دادند و صله‌های ارزشمند آنان، هنرمندان را به دربار جذب می‌کرد. آوازهٔ شعر رودکی در قرن سوم (۲۹۰ هـ. ق) در شهر و دیار او پیچیده بود و این شهرت باعث شد تا پادشاه سامانی از او برای حضور در دربار دعوت کند. رودکی تا نزدیک به اواخر عمر خود در دربار سامانیان مقرب و عزیز بود. در دربار «نصر بن احمد سامانی»، شاعری والامقام‌تر از رودکی نبود و تا آن زمان هیچ شاعری دیوانی وجود نداشت. اما یک سال پس از فوت شهید بلخی مورد غضب دربار قرار گرفت و رانده شد و سالخورده و ناتوان به روستای زادگاه خود بازگشت. در سال ۳۲۹ ه.ق هنگامی‌که خبر درگذشت او در سراسر خطه‌ٔ خراسان پخش شد، هر کس که به پارسی سخن می‌گفت آوازه‌ٔ او را به گوش خود شنیده بود. همه‌ٔ مردم از کوچک و بزرگ اشعار او را ازبر بودند.


رودکی را پدر شعر فارسی می‌دانند.  او از نام‌دارترین مردان روزگار خود بود و با بزرگانی چون «محمدبن زکریای رازی» و «معلم ثانی، ابونصر محمد بن محمد فارابی» هم‌عصر بود. موسیقی را نیک می‌دانست و آواز خوشش با اشعار بدیع خود و چنگ‌نوازی بی‌نظیرش همراه بود و توجه همگان را به خود جلب می‌کرد. در ۳۲۹ ه.ق هنگامی که جان به آفریدگار سپرد، بیش‌ از یک میلیون و سیصد هزار بیت شعر از او به جا مانده بود؛ دیوان شعر او کتابخانه‌ای بزرگ بود و علاوه بر چهار مثنوی، کلیله و دمنه را نیز به نظم درآورده بود. بسیاری بر این عقیده‌اند که اگر فردوسی توانست کاخی بلند برآورَد که از باد و طوفان گزندی نمی‌یابد، به این خاطر بود که رودکی پیش از آن زمینه‌ٔ درخشانی برای ادب پارسی گسترده بود.

 اشعار ارزشمند این شاعر و حتی قبر او با حملهٔ مغولان از بین رفته است. رودکی را شاعری نابینا می‌دانند. عده‌ای معتقدند که او نابینای مادرزاد بوده و عده‌ای دیگر نیز عقیده دارند که او بعد از اینکه مورد غضب سامانیان قرار گرفت نابینا شد و حتی در مورد اینکه چگونه نابینا گردیده است نیز اختلاف‌نظر وجود دارد اما این نکته دارای اهمیت است که اگر او از بدو تولد نابینا بوده پس چگونه توانسته است این‌چنین تشبیهات و تعریفات حسی کامل و جامعی از محیط پیرامون خویش به دست دهد؟ رودکی چندبار در شعر خود به بینایی‌اش اشاره کرده و همین موضوع نابینای مادرزاد بودن او را رد می‌کند.

کتاب رودکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان ادبیات کهن فارسی پیشنهاد می‌شود.

دردسر دوست داشتنی
حسین سروقامت
خانم پالفری در کلرمانت
الیزابت تیلر
سلام بر سحر
رضا رسولی
نگاهی به توانبخشی شناختی با تمرکز بر اختلال نقص توجه – بیش فعالی
مسعود علیزاده
مدیریت کیفیت پروژه براساس PMBOK
سیدمهدی مصطفوی گرجی
کلیله و دمنه به روایت فارسی کنونی (جلد سوم)
محمدعلی یزدانی گزی
امپراتوری بیزانس
جیمز آ. کوریک
پزشکی ورزشی علیه کرونا
محمدحسین پورغریب
التذکرة فی علم الهیئة
خواجه‌نصیرالدین طوسی
چیستی و کارکردهای اشتراک معنوی در تفسیر و ترجمه قرآن کریم
قاسم فائز
روانشناسی (عمومی و تخصصی)
سروش دشتی‌رحمت‌آبادی
تأثیر سیاست نگاه به شرق بر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران
منیره اخوان
آتش سوزی بزرگ آمل، سال ۱۲۹۶ (دفتر پنجم)
منوچهر رحمانی
چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟
نوذر نخعی
مزه راستین مادر بودن
شانتل تزدل
شوزن و موزن (لوپ داپ لوپ داپ)
مهناز پیرایش کاشانی
انی احب الامام الجواد (ع)
رضا حیدری ابهری
قدرت تلخ و شیرین
سوزان کین
بررسی فقهی - حقوقی جرم براندازی
حسین آقابابایی
شش کارگردان اروپایی
پیتر هارکورت
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۱۶۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۱۶۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان