دانلود کتاب صوتی تاریخچه مختصر زمان با صدای رضا اردلان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاریخچه مختصر زمان اثر استیون هاوکینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی تاریخچه مختصر زمان

گوینده:رضا اردلان
دسته‌بندی:
،
امتیاز:
۳.۹از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تاریخچه مختصر زمان

کتاب صوتی تاریخچهٔ مختصر زمان با عنوان فرعی از بیگ‌بنگ تا سیاه‌چاله‌ها نوشتهٔ استیون هاوکینگ است که با گویندگی و ترجمهٔ رضا اردلان است توسط انتشارات شنیدار منتشر شده است. این کتاب از مجموعهٔ خلاصه‌کتاب‌های انتشارات شنیدار است و خلاصه‌ای از کتاب اصلی است.

درباره کتاب صوتی تاریخچه مختصر زمان

کتاب تاریخچهٔ مختصر زمان، داستان شکل‌گیری جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. از بیگ‌بنگ تا جهان بی‌نهایتی که حد‌و‌مرزی ندارد.

استیون هاوکینگ در این کتاب قوانین موجود در جهان را با زبانی ساده توضیح می‌دهد. از آن جمله می‌توان به قوانین حاکم بر گیتی مثل جاذبه، نسبیت عام، نیروی الکترومغناطیسی و پدیده‌هایی همچون خلق ستاره‌ها، کهکشان‌ها و سیاه‌چاله اشاره کرد.

درباره استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ فیزیک‌دان و دانشمند معروف قرن بیستم بود. او کرسی استادی دانشگاه کمبریج را در اختیار داشت. شهرت علمی این دانشمند بیشتر به‌خاطر محاسبات ریاضی بسیار دقیقی بود که در مورد چگونگی پیدایش و تحول سیاه‌چاله‌ها ارائه داده بود.

او در ۲۱‌سالگی مبتلا به بیماری‌ای به‌نام ‌ALS شد. این بیماری، به اعصاب حرکتی فرد حمله می‌کند و هرگونه توانایی حرکتی را از او می‌گیرد. در زمان معاینهٔ پزشکی، با اینکه طول عمر او را تنها تا ۳ سال بعد پیش‌بینی کرده بودند، اما هاوکینگ توانست سال‌های سال زندگی کند و با تحقیقات و نظریه‌هایش پنجرهٔ جدیدی برای درک جهان به روی انسان‌ها بگشاید. استیون هاوکینگ در ۱۴ مارس سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت.

کتاب صوتی تاریخچه مختصر زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ علاقه‌مندان به فیزیک پیشنهاد می‌کنیم. هاوکینگ در این کتاب با روشی شیوا و ساده قوانین موجود در جهان را برای کسانی که با آن آشنایی ندارند، توضیح می‌دهد.

بخشی از کتاب تاریخچه مختصر زمان

«در بخش قبل متوجه شدیم که چگونه باور به سکون اجسام، توسط نظریه نیوتن رد شد. بر اساس این نظریه جدید، حرکت اجسام و حتی شتاب آن‌ها نسبت به یکدیگر امری کاملاً نسبی است. به عنوان مثال، تصور کنید سوار بر قطاری هستید که با سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت در حال حرکت است. شما در همین حال روی صندلی نشسته و مشغول مطالعه کتابی هستید. از دید یک بیننده خارجی که به شما نگاه می‌کند، شما با سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت در حال حرکت هستید؛ اما آیا فردی که روی صندلی کناری شما در قطار نشسته است، سرعت حرکت شما را ۱۰۰ مایل بر ساعت می‌بیند؟ قطعاً خیر! او شما را بدون حرکت می‌بیند. بر اساس نظریه نیوتن، سرعت اجسام نسبی است.

اما با این تعریف، یک شکاف بزرگ در نظریه نیوتن ایجاد شد که آن، نسبی نبودن سرعت نور است. سرعت نور همواره ثابت است و نمی‌توان ویژگی نسبی بودن را به آن نسبت داد. سرعت نور همیشه به یک اندازه است و فرقی نمی‌کند که یک جسم با چه سرعتی در حال حرکت است. حالا بیایید مجدداً به مثال قطار برگردیم: تصور کنید قطاری با سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت به سمت یک پرتو نور در حال حرکت است؛ با این توضیح که سرعت نور ۱۸۶ هزار مایل بر ثانیه است. حتی اگر قطار توسط یک چراغ قرمز متوقف شده و از حرکت بایستد، تفاوتی در سرعت نور ایجاد نخواهد شد. در این حالت، نور همچنان ۱۸۶ هزار مایل بر ثانیه سرعت دارد. در چنین شرایطی مهم نیست که ناظر چه کسی است یا قطار با چه سرعتی در حال حرکت است؛ سرعت نور همچنان یک اندازه ثابت دارد.

این موضوع باعث تفکر اینشتین در مورد این تئوری شد؛ اینکه چگونه سرعت یک جسم بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی ناظر آن است، همچنان ثابت باقی می‌ماند؟ پاسخ این سؤال در اوایل قرن بیستم توسط آلبرت اینشتین و با مطرح کردن یک نظریه جدید داده شد. در بخش بعدی با نظریه نسبیت اینشتین بیشتر آشنا خواهید شد.»

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

Hrezapour.ir
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

عالی بود کاش کتاب کاملش هم صوتی می شد. بسیار عالی اینبار مطمئن نیستم زمانی که متن رو تایپ می کنم با رسیدن متن به شما یکی باشه. حداقل 45 میکروثانیه به خاطر جی پی اس بهش اضافه میشه حداقل🌹😊🙏

amirali_yt
۱۴۰۲/۰۳/۰۹

این کتاب رو آقای محمد درویش تو پادکست کتابگرد پیشنهاد داد ... نویسنده هم که مشخصه کی بوده و لذا فکر میکنم باید خود کتاب خونده بشه ‌و مختصر اون مفید نبود

زمان

۵۹ دقیقه

حجم

۵۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۹ دقیقه

حجم

۵۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان