دانلود کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس اثر آلن دو باتن

دانلود و خرید کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

نویسنده:آلن دو باتن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس نوشتهٔ آلن دو باتن با ترجمهٔ رضا اردلان و صدای مصطفی طالبیان مقدم در انتشارات شنیدار منتشر شده است. این کتاب صوتی خلاصه‌ای کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند بهترین مطالب این کتاب را درک کنند.

درباره کتاب صوتی در باب اعتماد به نفس

کتابِ در باب اعتماد به نفس نوشته آلن دو باتن به ما می‌فهماند که اعتمادبه‌نفس نوعی مهارت است؛ ویژگی مفیدی که به‌هیچ‌وجه ذاتی و الهی نیست. اعتمادبه‌نفس در واقع مجموعه‌ای از ایده‌ها در مورد جهان و موقعیت طبیعی ما در آن است. ما باید این ایده‌ها و افکار را مطالعه کنیم تا بتوانیم ریشه‌های تردید نسبت به خودمان را نیز بیابیم. با مطالعهٔ این خلاصهٔ کتاب می‌فهمیم چرا گاهی اوقات تبدیل به یک فرمان‌بردار مطلق می‌شویم و این‌همه خودکم‌بینی از کجا می‌آید.

شنیدن کتاب در باب اعتماد به نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که فرصت مطالعهٔ کامل کتاب در باب اعتماد به نفس را ندارند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آلن دو باتن

آلن دو باتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، معماری خوشبختی، شغل مورد علاقه، خودشناسی، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، آرامش، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب در باب اعتماد به نفس

«وقتی به اسطوره‌های جهان واقعی و افراد موفق نگاه می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ تقریباً همه‌ی‌ مردم، حتی در اعماق تاریک ذهنشان یک نظر ثابت در این مورد دارند: آنچه این انسان خارق‌العاده را ساخته است، نبوغ و مهارت استثنایی اوست؛ چیزی که من ندارم.

البته خوشبختانه شما اشتباه می‌کنید. بسیاری از دستاوردهای بشر حاصل نبوغ یا مهارت بالاتر نبوده‌ است، بلکه تمام آن‌ها نتیجه‌ی نوعی سرزندگی روحی هستند؛ حالتی که ما اسمش را اعتماد به ‌نفس می‌گذاریم. هر کدام از ما ممکن است در یک زمینه خاص اعتماد به ‌نفس داشته باشیم؛ یعنی در مهارتی که تلاش کرده‌ایم آن را به ‌خوبی یاد بگیریم.

امّا امان از وقتی که می‌خواهیم کارهای ابتدایی و پیش ‌پا افتاده انجام دهیم؛ صحبت با غریبه‌ها در مهمانی، پیشنهاد دوستی و ازدواج و حتی اینکه از کسی بخواهیم صدای موسیقی‌اش را کم کند. حرف‌ها تا گلویمان می‌آید، امّا از دهنمان بیرون نمی‌زند. جالب اینجاست که با همین اعتماد به ‌نفس پایین گاهی در ذهنمان به تغییر جهان فکر می‌کنیم.

ما به خود تلقین می‌کنیم که در شرایط فعلی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و فکر می‌کنیم اعتماد به ‌نفس یک ویژگی ذاتی است که با آن به دنیا آمدیم و باید تا همیشه این حالت روحی را حفظ کنیم: «من همیشه خجالتی و کمرو بودم، کاریش نمیشه کرد. من اینطوری‌ام!»»

نظرات کاربران

Marziye Tamaskani
۱۴۰۲/۰۷/۱۳

اصلا جالب نبود و به موضوعات غیر مربوط به اعتماد به نفس صحبت کرده است

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان