دانلود کتاب صوتی نادر شاه بر پلکان قدرت ایران (جلد اول: از آغوش یک شبان تا تاجبخشی به هندیان) با صدای مسعود حکمت پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نادر شاه بر پلکان قدرت ایران (جلد اول: از آغوش یک شبان تا تاجبخشی به هندیان) اثر گروه تاریخ ایران

دانلود و خرید کتاب صوتی نادر شاه بر پلکان قدرت ایران (جلد اول: از آغوش یک شبان تا تاجبخشی به هندیان)

معرفی کتاب صوتی نادر شاه بر پلکان قدرت ایران (جلد اول: از آغوش یک شبان تا تاجبخشی به هندیان)

کتاب صوتی «نادر شاه بر پلکان قدرت ایران (جلد اول: از آغوش یک شبان تا تاجبخشی به هندیان)» اثری از گروه تاریخ ایران با گویندگی مسعود حکمت پور است که مؤسسهٔ فرهنگی هنری قوی سفید کودکان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی نادر شاه بر پلکان قدرت ایران (جلد اول)

نباید چنین پنداشت که نادر ره صد‌ساله را در یک شب پیمود. نادر نیز فرزندی بود زادهٔ همین مرز‌و‌بوم که در یکی از روزهای سال ۱۱۰۰.ق چشم به جهان گشود و شاید در همان روزی که یک مرد شبان ایلاتی در برابر پرتوهای صبحگاهی خورشید ایستاده بود و با نگرانی و اضطراب همهٔ حواسش متوجه زنی بود که گاه‌گاه از درد زایمان ناله می‌کرد و چون عصرگاه با پریشانی و خستگی با گوسفندان به روستا بازگشت مژدهٔ نوزاد پسری را دریافت کرد و به امید روزهایی نه‌چندان دور که این پسر باری از بارهایش بردارد او را در آغوش گرفت. آری او نادر بود و تقدیر چنین بود که نه باری از پدرش بلکه بار سنگین ایران توفان‌زده را بردارد و بر ساحل امنیت و آرامش روزگار برساند.

کتاب «نادرشاه بر پلکان قدرت» مروری است بر روند به‌قدرت‌رسیدن نادرشاه در پهنهٔ ایران و به زندگی این مرد بزرگ از زمانی که کودک ناتوانی بیش در دستان شبانی ایلاتی نبود تا هنگامی که در اوج عزت و اقتدار با شکست دیگر شاهان بدخواه ایران پای بر شانهٔ آن‌ها گذاشت و بر بلندای ایران بزرگ روزگاران کهن ایستاد و در اندیشهٔ آینده‌ای درخشان‌تر برای ایران بود می‌پردازد، آن هنگام که شنیدن نام او کافی بود تا پشت دشمنان نیرومند ایران را بلرزاند.

در روند قدرت‌گرفتن این کودک ایلاتی که اصل‌و‌نسب قابل‌اعتنایی هم نداشت کسی برای او طناب نینداخت و دستش را نگرفت تا او را در قدرت بالا بکشد بلکه این او بود که دست بر زانوی خویش گذاشت و در هر پله از پلکان قدرت با تلاش، خطر، فداکاری، سخت‌کوشی و در‌سر‌داشتن هدفی بزرگ که همان اعتلای نام ایران بود رو به بالا رفت و در این مسیر بسیار بودند افراد قدرت‌طلب، شهرت‌جو و حسدپیشه که نمی‌توانستند شاهد پیشرفت و ترقی نادر باشند و برای او دام‌های پیدا و پنهان زیادی گستردند تا او را از صحنهٔ روزگار محو و نابود کنند که اگر چنین می‌شد نه نادری می‌ماند و نه ایرانی.

کتاب «نادرشاه بر پلکان قدرت» نشان می‌دهد که چگونه نادر پله‌ای پس از پله دیگر از پلکان قدرت ایران بالا رفت، پلکانی که هر چه از آن بالاتر می‌رفت مشکلات و سختی‌هایش تمام‌ناشدنی و بلکه بزرگ‌تر و مهیب‌تر می‌شد ولی او در این مسیر هرگز کم نیاورد و پا پس نکشید تا سرانجام با کنار گذاشتن شاه‌تهماسب ناتوان این آخرین پادشاه از دودمان صفوی و پس از آن با به‌زیر‌کشیدن چهار پادشاه دیگر پرادعا و غارتگر یکی شاه‌حسین هوتکی در قندهار، دیگری محمدشاه گورکانی در هند و پس از آن‌ها ابوالفیض‌خان شاه بخارا و نیز ایلبارس‌خان شاه خوارزم بر بلندای ایران بزرگ ایستاد و با القاب شاه‌ ِشاهان و شاهِ تاجبخش بر آن‌ها به شایستگی سروری کرد.

کتاب صوتی نادر شاه بر پلکان قدرت ایران (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به افرادی که مایل هستند دربارهٔ تاریخ ایران کهن اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۷۷۳۰۴
۱۴۰۱/۰۸/۰۹

کتاب خوب و آموزنده ای بود اما در نهایت احترام صدای گوینده بسیار بسیار بد بود و لحن خوبی هم نداشت حس میکردم به قرائت انشای یک دانش آموز گوش میدم.

مسعود
۱۴۰۱/۰۵/۲۳

شنیدنی و غرورانگیز است

زمان

۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۲۲۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۲۲۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان