دانلود کتاب صوتی خودت را به فنا نده با صدای مارال نوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

دانلود و خرید کتاب صوتی خودت را به فنا نده

معرفی کتاب صوتی خودت را به فنا نده

کتاب صوتی خودت را به فنا نده نوشته‌ی گری جان بیشاپ و ترجمه‌ی مریم رضایی و اسرا دین دوست است. مارال نوحی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رمانو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی خودت را به فنا نده

وقتی در فیلم‌های ترسناک کسی را می‌بینیم که با خودش حرف می‌زند احتمالا اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید این است که او احتمالاً عقلش را از دست داده یا از نوعی بیماری روانی رنج می‌برد؛ اما واقعیت این است که همه‌ی ما در طول روز با خودمان حرف می‌زنیم. مهم هم نیست که چقدر این واقعیت را انکار کنیم. حقیقت این است که روزهایی را داریم که بیش از آنچه با دیگران سخن بگوییم با خودمان صحبت می‌کنیم. چیزی که گری جان بیشاپ سعی دارد در کتاب صوتی خودت را به فنا نده بگوید این است که نحوه‌ی صحبت ما با خودمان تأثیر زیادی بر اعمال و رفتارمان دارد. خلاصه این‌که کلام و نحوه‌ای که قضایا را در فکرمان مرور می‌کنیم یا حتی کلماتی که در ذهنمان نسبت به خودمان به کار می‌بریم قدرتی بسیار بیشتر و فراتر از آن چیزی دارند که ما گمان می‌کنیم. شاید با خواندن چنین توضیحاتی به خودتان بگویید یک کتاب دم‌دستی دیگر که می‌خواهد بگوید تأثیر کلمات خیلی زیاد هستند و به خیال خودشان کلمات تأثیر جادویی دارند. اما طبق تحقیقات انجام‌شده در حوزه‌های روان‌شناسی و عصب‌شناسی این گزاره تائید می‌شود که مکالمه‌هایی که در طول روز درگیرشان هستیم تأثیر به‌سزایی در کیفیت زندگی‌مان می‌گذارد پس نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

گری جان بیشاپ در کتاب صوتی خودت را به فنا نده یک خبر خوب و یک خبر بد درباره‌ی خودگویی‌های ذهنی که نسبت به خودمان داریم می‌دهد. خبر خوب این‌که تحقیقات ثابت کرده‌اند خودگویی ذهنی مثبت می‌تواند روحیه فرد را بهبود دهد و تأثیر چشم‌گیری در اعتمادبه‌نفس فرد ایجاد کند. خبر بد اینکه برعکس این قضیه نیز صادق است؛ خودگویی‌های منفی می‌تواند روحیه را کاهش دهد و موجب ایجاد مشکلاتی در زندگی شود که خود رفته‌رفته رشد می‌کنند و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورند. بیشاپ مجموعه‌ای از اظهارنظرهای شخصی در مورد اقدام کردن، ریسک‌پذیری، عدم اطمینان به آینده و... را در این اثر به نگارش درآورده و سعی کرده تا در طول کتاب همواره از صحبت‌های فلاسفه نیز برای اعتبار بخشیدن به سخنش وام بگیرد.

بیشاپ سعی دارد در اول مخاطب را متوجه این قضیه بکند که خودگویی‌ها و نحوه‌ی تفکر ما نسبت به کارها و خودمان چقدر می‌تواند روی زندگی ما اثر بگذارد. بعد از آن، تلاش می‌کند تا راه‌های ایجاد خودگویی‌های صحیح را به مخاطب یاد بدهد و ۷ جمله کلیدی را توضیح می‌دهد. اودر هر فصل از کتاب صوتی خودت را به فنا نده اختصاصاً به یک جمله کلیدی می‌پردازد و به مخاطب می‌آموزد این جمله چگونه می‌تواند تا انسان را در همراهی با چالش‌های زندگی‌اش یاری رساند. کل کتاب در نه فصل نگارش شده است. ۷ فصل میانی کتاب صرف توضیح در مورد ۷ جمله‌ی اصلی کتاب می‌شود.

تشویق به انجام عمل به‌جای فکر کردن زیاد جزء مواردی است که گریجان بیشاپ در کتبا صتی خودت را به فنا نده روی آن پافشاری می‌کند. شاید برای همین هم است که یکی از پیام‌های اصلی کتابش را زیر عنوان کتاب نوشته: کمتر فکر کن و دل به زندگی بده. از مواردی که نویسنده سعی می‌کند بارها و در جاهای مختلف کتاب مخاطب را به آن تشویق کند این است که دست از فکر کردن‌های متوالی و بی‌ثمر بردارد و شروع به اقدام کند. یکی از متداول‌ترین احساس‌هایی که وقتی می‌خواهیم کاری را شروع کنیم به سراغ ما می‌آید احساس فقدان مهارت است. نویسنده می‌گوید هر موقع که به خودتان می‌گویید مهارت لازم را برای کاری ندارید خودتان را به‌نوعی متقاعد می‌کنید که این کار غیرممکن است. بیشاپ در چنین مواقعی پیشنهاد می‌دهد که حداقل کار این است که به‌جای توقف کردن خودتان یک‌بار آن را امتحان کنید. یکی از نقاط مثبت نویسنده این است که همان‌طور که مخاطبش را تشویق می‌کند تا ریسک‌پذیر باشد و به‌جای بیش‌ازحد فکر کردن دست به عمل بزند این حقیقت را هم می‌پذیرد که امکان دارد بخشی از تلاش‌های ما به ناکامی منتهی شود.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

درگیر شدن با خودگویی‌های منفی همواره می‌تواند به اعتمادبه‌نفس افراد آسیب بزند و باعث مشکلات زیادی شود. اگر درگیر چنین صحبت‌هایی با خودتان هستید پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار شنیدن کتاب صوتی خودت را به فنا نده را امتحان کنید. شنیدن کتاب صبر و حوصله می‌خواهد همان‌طوری که خود بیشاپ هم در کتابش می‌گوید این کتاب مخصوص افراد زودرنج نیست. پس باید کمی به کتاب و خالق آن فرصت دهید. افراد علاقه‌مند به کتاب‌های حوزه موفقیت می‌توانند از این اثر بهره ببرند به‌خصوص این‌که این کتاب توانسته فروش بالایی به دست آورد. جملات هفت‌گانه‌ی کلیدی کتاب می‌تواند به شاه‌کلیدهایی برای زمانی که خسته شدیم تبدیل شوند. اگر دنبال مطالب ساده و کاربردی هستید این کتاب را بشنوید.

چرا باید کتاب صوتی خودت را به فنا نده را بشنویم؟

کتاب صوتی خودت را به فنا نده با زبانی ساده ولی عمیق نوشته شده است. جملات و گزاره‌های آن ساده هستند و از بیان پیچیدگی‌های غیرضروری در آن پرهیز شده است؛ اما با دقت می‌توان عمق جملات را درک کرد. گریجان بیشاپ سعی کرده در بخش‌های مختلف کتاب از سخنان فلاسفه و آزمایش‌هایی که در حوزه‌های مختلفی انجام شده سخن به میان بیاورد. یکی از مزایای کتاب این است که نویسنده مخاطب را درک می‌کند و می‌داند که پذیرش برخی امور برای همه راحت نیست و این حق را هم به مخاطب می‌دهد که در پذیرش و بررسی روایت‌های کتاب شک کند. این امر، باعث ایجاد یک حس مثبت برای مخاطب می‌شود به گونه‌ای که مخاطب می‌داند نویسنده او را درک می‌کند و ترس‌ها و تعصباتش را می‌پذیرد.

درباره گری جان بیشاپ

گری جان بیشاپ در سال ۱۹۸۴ در گلاسکو اسکاتلند، به دنیا آمد و بعدها به آمریکا مهاجرت کرد و اکنون به‌عنوان یکی از مربیان موفقیت و توسعه شخصی فعالیت می‌کند. او قبلا در حیطه‌های هستی‌شناسی و پدیدارشناسی پژوهش و مطالعاتی انجام داده است. آثار او یادگار تأثیری است که از فیلسوفانی چون هایدگر گرفته است. او همچنین از روان‌شناس شهیر کارل یونگ تأثیر گرفته و در کتاب‌هایش نیز از عواملی مانند ناخودآگاه و تأثیرات مثبت و منفی آن سخن به میان می‌آورد. نوشته‌های بیشاپ شوخ‌طبعی خاص خود را دارد و همین نیز از انتخاب نام‌هایی که برای کتاب‌هایش برمی‌گزیند تا حدودی مشخص است. خودت را به فنا نده یکی از مشهورترین کتاب‌های اوست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و برای مدت‌ها جزء کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز محسوب می‌شد. بیشاپ متعلق به نسلی نو در حیطه موفقیت شخصی است. رویکرد او نشان‌دهنده‌ی موجی جدید از توانمندی‌سازی‌های شخصی و تسلط به زندگی است. او به‌جای این‌که بر همیشه خوشحال و شاد بودن تأکید کند نقاط تاریک و منفی زندگی را نیز می‌بیند و آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

نظرات کاربران

کاربر 2294379
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

سلام این کتاب کامل هست؟

Matsuko
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

گوینده ی پسندیده ای نبود.

زمان

۴ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۴۰۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۴۰۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰
۱۰%
تومان