دانلود کتاب صوتی خودت باش دختر با صدای ساقی گل‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

دانلود و خرید کتاب صوتی خودت باش دختر

نویسنده:ریچل هالیس
انتشارات:رمانو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خودت باش دختر

کتاب صوتی خودت باش دختر اثری از گونه‌ی خودیاری، نوشته‌ی ریچل هالیس نویسنده و سخنران آمریکایی، منتشر شده در سال ۲۰۱۸ است. از این کتاب موفق و بسیار محبوب به‌عنوان پدیده‌ی انتشار یاد شده و در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و سایت آمازون نیز قرار گرفته است. هالیس در این کتاب مخاطبانش را دعوت به عبور از کلیشه‌ها و قفل‌های ذهنی می‌کند تا از پس آن شکوفایی آغاز شود.

درباره‌ی کتاب صوتی خودت باش دختر

کتاب صوتی خودت باش دختر کتابی بسیار محبوب و خوانده‌شده از مجموعه‌ی رشد فردی، نوشته‌ی ریچل هالیس، نویسنده و سخنران آمریکایی است. نام اصلی این کتاب «دختر صورتت را بشوی» با عنوان فرعی «دست از باور کردن دروغ‌هایی که راجع‌ به هویتت می‌گویند بردار تا بتوانی تبدیل به کسی بشوی که باید باشی» است. ترجمه‌ی اثر در ایران با نام «خودت باش دختر» هم صورت گرفته و به این نام بیشتر شناخته می‌شود.

ریچل هالیس کتاب صوتی خودت باش دختر را با یک مقدمه و با عبارت «سلام دخترها، سلام» آغاز می‌کند. این مقدمه در اصل، نامه‌ای سرگشاده به تمامی دختران و کسانی است که هالیس آن‌ها را مخاطب خود می‌داند. او از اهدافش در نوشتن این کتاب و انتظاری که مخاطب باید از مطالب آن داشته باشد، می‌گوید. از نظر هالیس، اولین و مهم‌ترین اصل برای شروع تغییراتی که انسان از خود انتظار دارد، یک امر کلیدی و مشخص است: «تو و فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری». گرچه هالیس به نقش مرکزی فرد در سرنوشت خود تاکید دارد اما استراژی پیشنهادی او برای پیشرفت، برای یک شب و یک ماه نیست. مشی او دقیقا آن چیزی است که ما «آهستگی و پیوستگی» می‌خوانیم.

کتاب صوتی خودت باش دختر در بیست فصل نوشته شده و همان‌گونه که در عنوان فرعی کتاب دیده می‌شود، در هر فصل هالیس از دروغ‌هایی که پیش از آن به خود می‌گفته، سخن به میان آورده است. این دروغ‌ها که می‌تواند گره ذهنی هر فردی باشد، بیش‌تر کلیشه‌هایی هستند که جوامع مختلف، حتی با وجود تفاوت‌های فرهنگی، به افراد، به‌خصوص دختران تحمیل می‌کند. این دروغ‌ها بعضا توسط خانواده و رسانه‌ها بازتولید می‌شود. دروغ‌هایی که توانایی‌ها و اعتمادبه‌نفس فرد را هدف می‌گیرد.

دروغ‌هایی که ریچل هالیس از آن‌ها گفته، گریبان‌ بسیاری از ما را گرفته‌اند. شاید در ظاهر مسئله‌ی مهمی به نظر نرسد، اما با کمی فکر کردن و عمیق‌تر شدن، به‌خوبی درمی‌یابیم چگونه هر کدام از این گره‌های ذهنی مانند گلوله‌ی برفی که از کوهی برف‌گرفته پایین می‌آید، در آغاز کوچک است اما درنهایت هر آن‌چه را در مسیرش باشد، ویران می‌کند.

مشکلاتی که هالیس به عنوان دروغ‌های ذهنی برشمرده طیف متنوعی را شامل می‌شود. از عنوان ساده‌ی «از فردا شروع می‌کنم» (که همان از شنبه شروع می‌کنم خودمان است) گرفته تا دروغ‌هایی که انسان در مورد روابط خصوصی‌اش به خود می‌گوید و مدام تکرار می‌کند. برخی از این دروغ‌ها مانند «نیاز دارم از هر راه ممکن به بی‌خیالی بزنم» می‌تواند مانند آب سردی بر تن، تمام انگیزه‌ی فرد را برای حرکت رو‌به‌جلو به باد دهد. هالیس البته از خیال‌پردازی‌ها و رویاهای ذهنی هم گفته، چیزی که می‌تواند ما را در رد کردن امواج سهمگین زندگی یاری کند.

کتاب خودت باش دختر از ابتدای انتشارش در سال ۲۰۱۸، استقبال مخاطبان را به‌طور وسیعی برانگیخت. تا آن‌جا که لقب «پدیده‌» را به خود اختصاص داد. این پدیده در لیست پرفروش نیویورک‌تایمز و آمازون نیز قرار گرفت، نظر خوانندگان حرفه‌ای کتاب‌های خودیاری و رشد فردی را به خود جلب کرد. ادبیات جذاب و زبان ساده و روان ریچل هالیس و عمومیت مشکلات ذهنی که او از آن‌ها سخن گفته، رمز موفقیت این کتاب است.

کتاب صوتی خودت باش دختر با ترجمه‌ی سهی تقدیری و خوانش ساقی گل‌پور توسط رمانو منتشر شده است.

شنیدن کتاب صوتی خودت باش دختر را به چه‌ کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی خودت باش دختر یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های خودیاری است که این عنوان را مدت‌هاست حفظ کرده است. طرفداران کتاب‌های خودیاری از ادبیات جذاب و به‌همان‌سان ساده‌ و روان ریچل هالیس لذت خواهند برد.

درباره‌ی ریچل هالیس

ریچل هالیس نویسنده، سخنران و تولیدکننده‌ی محتوای اهل آمریکا است. او در نهم ژانویه‌ی سال ۱۹۸۳ در ویدپتچ کالیفرنیا به دنیا آمد. ریچل پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان به لس‌آنجلس کالیفرنیا نقل مکان کرد و به دلیل علاقه‌ای که به‌گفته‌ی خودش به مت دیمون داشت، به شرکت «میراماکس» که شرکت رسانه‌ای و توزیع فیلم است، تقاضای کار داد و در آن‌جا مشغول به کار شد. در این مجموعه بود که با دیو هالیس، (فردی که بعدتر با او ازدواج کرد) آشنا شد و شرکت برنامه‌ریزی رویداد «شیک ایونتس» را همراه او تاسیس کرد. این شرکت بعدها تغییر شکل داد و گسترده‌تر شد. ریچل هالیس و همسر سابقش شرکت برندسازی شیک مدیا را نیز تاسیس کردند. آن‌دو موسسه‌ای نیز به نام «هالیس» برای برگزاری دوره‌های انگیزشی و همایش‌هایی برای زوج‌ها و زنان درست کردند. هالیس پادکست پرطرفداری نیز به نام «سه درصد شانس» تولید کرد. ریچل هالیس و همسرش صاحب چهار فرزند شدند و در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند از یک‌دیگر جدا شده‌اند.

ریچل هالیس شهرت خود را از مهارتش برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام به دست آورد. پستی که هالیس در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد و در آن از رد سختی‌های به‌جان‌خریده‌ی خود بر پوستش گفت، در مقیاسی وسیع دیده شد و جرقه‌ی شهرت او را زد. او همچنان در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعالانه دارد.

مهم‌ترین بخش فعالیت‌های هالیس کتاب‌های منتشرشده‌ی او در زمینه‌ی خودیاری است. کتاب‌های ریچل هالیس گرچه پرتعداد نیستند، اما بسیار پرفروش و محبوب بوده‌اند. خوانده‌شده‌ترین کتاب هالیس «صورتت را بشوی دختر» منتشرشده در سال ۲۰۱۸ است. این کتاب که واشنگتن‌پست آن را «ترکیبی از خاطرات، نکات انگیزشی، عباراتی از کتاب مقدس و گپ‌وگفت‌های دخترانه» خواند، به عنوان «پدیده‌ی انتشارات» نیز شناخته شد. کتابی که در ایران با نام «خودت باش دختر» نیز ترجمه شده، در بسیاری از لیست‌های کتاب‌های پرفروش در مطبوعات مختلف قرار گرفته است.کتاب‌های بعدی هالیس، «دست از عذر خواهی بردار، دختر» در سال ۲۰۱۹ و «انتظار چنین فاجعه‌ای را نداشتم» در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. هالیس در کنار کتاب‌های خودیاری و انگیزشی، چند داستان و کتاب آشپزی نیز نوشته و منتشر کرده است.

بخشی از کتاب خودت باش دختر

کلمات سنگینی می‌کند، دانستنش قلبم را به درد می‌آورد. اگر بخواهم آبروداری کنم باید بگویم من یک معتاد به کار در حال ترک هستم و از بیان این جملات همان شرم و خجالتی را دارم که اگر هر نوع اعتیاد دیگری هم داشتم همین احساس را داشتم. اگرچه سال‌ها پیش به این اعتیاد پی برده بودم ولیکن حالا معنایش را می‌فهمم. دیکشنری آنلاین من معتاد به کار را اینگونه ترجمه کرده است: «کسی که همه چیزش را طرد و خودش را کاملا غرق در کار کرده است.» طرد کردن. این کلمه بسیار پرقدرت است، درست نیست؟ احتمالا من تنها کسی نیستم که با شنیدن این کلمه آب مقدس، جن گیری و کشیش ترسناک در ذهنش تداعی می‌شود. «طرد کردن» کلمه‌ای بسیار دقیق است. مثل چیزی در درونتان که «نه» را به‌عنوان جواب قبول ندارد و مثل کاری که آن را بدون هیچ فکری انجام می‌دهید.

آیا من همه چیزم را طرد و خودم را وقت کار کرده بودم؟! شکی نیست... حتی الان هم که مشغول به نوشتن این بخش از کتابم یعنی «اعتیاد به کار» هستم، ساعت ۵:۳۷ است. چون بیدار شدن در ۵ صبح برای شمردن کلمات بهترین زمان است و همچنین در کنارش می‌توانم ریاست یک شرکت و مدیریت یک خانواده را به طور همزمان پیش ببرم. هنوز هم احساس می‌کنم خودم را آنقدرها غرق کار می‌کنم تا از نفس بیفتم، تا از لحاظ فیزیکی بیمار و از دنیای بیرون غافل شوم یا اینکه به سختی بتوانم چشم‌هایم را باز نگه دارم. احساس می‌کنم دارم به مرحله‌ای می‌رسم که با خودم می‌گویم: حداقلش این است که تمامی این مشکلات با هم نمی‌افتد. دلیل اینکه من زیاد کار می‌کنم این است که من شغلم را دوست دارم. نه، من دیوانه‌وار عاشق شغلم هستم.

افرادی که در تیم من مشغول به کار هستند از مهربان‌ترین بی‌نظیرترین و خلاق‌ترین آدم‌های روی زمین‌اند که تا به حال دیده‌اید. تک تک افراد تیم من با وسواس دقیق انتخاب شده‌اند و برای هر بخش و سمت آنقدر افراد مختلف آمده‌اند و رفته‌اند تا بالخره فرد شایسته را انتخاب کرده‌ام. همه افراد باید آموزش دیده باشند و متقابلا به من آموزش دهند که چگونه با آن‌ها رفتاری که شایسته یک مدیر است را داشته باشم. سال‌های زیادی را وقف تشکیل این تیم کردم. زمانی که در شرکتم راه می‌روم و می‌بینیم کارها به خوبی پیش می‌رود یا وقتی یکی بلندگوها را برای برنامه زنده آماده می‌کند و دیگری عکاسی می‌کند و بهترین عکس‌های دنیا را خلق می‌کند و بازاریابان شرکت در حال تدارک همکاری با یکی از بزرگترین برندهای دنیا هستند احساس غرور می‌کنم. این احساس غرور را در تک تک سلول‌های بدنم حس می‌کنم. از اینکه می‌بینم من که فارغ‌التحصیل منطقه‌ای دورافتاده‌ام توانسته‌ام چنین سرکتی راه‌اندازی کنم. جدا از این، وقتی که می‌بینم تیمی سخت مشغول کار برای به تحقق رساندن رویاهای من هستند تحت تاثیر قرار می‌گیرم. همیشه هدفماین بود که وب سایتی را راه‌اندازی کنم تا بتوانیم بهز ن‌ها در هر مسیری که می‌خواهند قدم بگذارند انگیزه بدهیم. کاری کنم تا احساس شجاعت کنند، تا بدانند که ما دوستشان هستیم و به آن‌ها سفارش کنم تا نگرشی مثبت داشته باشند. می‌دانی در آخر چه شد؟ این کار واقعا جواب داد. در روزهای اولی که کارم را شروع کرده بودم مادرم و یکی دو تا از خاله‌های مهربانم مطالبم را می‌خواندند. حالا تعداد خوانندگان صفحه من به میلیون‌ها نفر رسیده و هر روز تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود. خانواده آنلاین من بهترینند. آن‌ها را تحسین می‌کنم و می‌دانم که من هم باعث افتخار آن‌ها هستم. افتخار می‌کنم که توانسته‌ام رویایم را به تحقق برسانم. هوراااا!

معرفی نویسنده
عکس ریچل هالیس
ریچل هالیس
آمریکایی | تولد ۱۹۸۳

ریچل هالیس، نویسنده، مدیرعامل شرکت خودش و سخنران آمریکایی است. او یک وب سایت در مورد کمک به افراد در جهت ایجاد تغییرات مثبت دارد و با مطالب و محصولات خود سعی می‌کند تا دنبال‌کنندگانش به نسخه بهتری از خودشان دست پیدا کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۶۸۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۶۸۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان