دانلود کتاب صوتی مشکلات موقتی هستند با صدای نازنین آذرسا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی مشکلات موقتی هستند

کتاب صوتی «مشکلات موقتی هستند» نوشتهٔ جول اوستین با گویندگی نازنین آذرسا و ترجمهٔ سایت نگرش نیک منتشر شده است. این کتاب صوتی که از یکی از سخنرانی های جول اوستین در سال ۲۰۲۱ و با همین نام تهیه شده است به این موضوع اشاره می کند که وجود مشکلات در زندگی ما موقتی بوده و با ایمان به خدای متعال از بین خواهند رفت. جول اوستین بیان می کند که هیچ مشکلی در زندگی همیشگی نیست و با صبر و توکل به خداوند به روزی از بین می رود.

درباره کتاب صوتی مشکلات موقتی هستند

به گفته جول اوستین در طی دوران مشکل به دلیل سختی هایی که به روح و جسم ما وارد می شود تحمل مشکلات سخت می شود. به همین دلیل به پیشگاه خداوند شکایت می کنیم که چرا ما گرفتار مصائب، اعتیاد فقدان و غیره هستیم.

اما در واقع این را از یاد برده یم که آنچه در زندگی ما به عنوان سختی رخ می دهد آزمون‌های الهی هستند و قرار است ما از پس این مشکلات پیروزتر قوی تر و سعادتمندتر بیرون بیاییم.

او در این کتاب به داستان ایوب پیامبر و مصائب و مشکلاتی که به وی گذشت اشاره می کند. اینکه پس از طی سختی ها چطور خداوند به او پاداش داد.

خداوند در سوره انبیاء با اشاره به ماجرای ایوب نبی (ع) مؤمنان را به صبر و استقامت در برابر مشکلات دعوت می‌کند که عاقبت آن رسیدن به رحمت الهی خواهد بود.

صبر ایوب یکی از مثل‌های قدیمی است که در بین مردم مطرح می‌شود، زیرا حضرت ایوب (ع) در زندگی خود مورد امتحان‌های سخت الهی قرار گرفت و از این امتحان‌ها سربلند بیرون آمد و خداوند هم پاداش این صبر را به آن حضرت عنایت کرد.

ایوب(ع) همانند سایر پیامبران به هنگام دعا برای رفع مشکلات طاقت فرسا نهایت ادب را در پیشگاه خدا به کار می‌برد، حتی تعبیری که بوی شکایت بدهد نمی‌کند، تنها می‌گوید: من گرفتار مشکلاتی شده‌ام و تو «ارحم الراحمین» هستی، حتی نمی‌گوید: مشکلم را برطرف کن زیرا می‌داند او بزرگ است و رسم بزرگی را می‌داند.

کتاب صوتی مشکلات موقتی هستند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی مشکلات موقتی هستند

حکمت بلاها و سختی های زندگی چیست؟

مشکلات و سختی ها بخشی از زندگی هستند که مانند طوفان راه گریزی از آنها نیست. سختی ها و مشکلات صیقل دهنده یا خالص کننده انسانهاست که موجب ساختن شخصیت می شوند. قرآن می فرماید:لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی کَبَدٍ ( آیه 4 سوره بلد)؛ راستی که ما انسان را در سختی و رنج و مشکل آفریدیم. مشکلات و سختی های زندگی به ما کمک می کنند تا صبر و شخصیت خود را تقویت کرده و ایمان و اعتقادمان به خدا را افزایش دهیم.

حکمت مشکلات طبیعی در زندگی

طبیعت انسان طوری است که اگر دارای هیچ مشکل و سختی نباشد دچار کبر و غرور می شود و از عواقب عملکرد و پیشامدهای بعی غافل می مانند. برای جلوگیری از این مسئله، حکمت الهی اقتضا نموده که زندگی دنیوی انسان محفوف به ضعف ها و گرفتاری ها و مشکلاتی طبیعی، یا خود ساخته انسان باشد، از این رو حوادثی؛ چون بیماری ها، مرگ و معلولیت ها، فقر و غنا، سیل و زلزله و طوفان و آتش فشان، حشرات موذی و حیوانات درنده و... را بر جسم انسان محیط نموده و نفس او را با عقل و شهوت، هادیان الهی از یکسو و شیطان و خناسان انسی از سوی دیگر و محدودیت در دنیا و لزوم علم و ایمان به غیب درگیر نموده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۴۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۴۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان