دانلود کتاب صوتی آشتی با کودک درون با صدای رامونا شاه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آشتی با کودک درون اثر علی شمیسا

دانلود و خرید کتاب صوتی آشتی با کودک درون

نویسنده:علی شمیسا
گوینده:رامونا شاه
امتیاز:
۳.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آشتی با کودک درون

کتاب صوتی آشتی با کودک درون، شناسایی و صمیمت با کودک درون نوشتهٔ علی شمیسا با گویندگی رامونا شاه در نوین کتاب گویا منتشر شده است. این کتاب کمک می‌کند تا دوباره با کودک درونمان در صلح قرار بگیریم و دست از نادیده گرفتن او یا جنگیدن با او برداریم.

درباره کتاب آشتی با کودک درون

«آشتی با کودک درون (شناسایی و صمیمیت با کودک درون» به قلم دکتر علی شمیسا (-۱۳۴۶) به شما می‌‌آموزد که چگونه کودک بازیگوش و عاشق درون خود را فعال سازید. شاید بگویید از من گذشته است اما برای رشد و بالندگی، شفا و بازیابی کودک درون هیچ‌گاه دیر نیست. شاید این کتاب بتواند در حد تلنگری باشد که با کودک درونتان، آشتی و سعی کنید او را در وجود خود پیدا کنید، روحیات و احساساتش را بشناسید و همچنین او را در لایه‌های مختلف زندگی‌تان تجربه کنید. واژه‌ی کودک درون، درواقع بیان‌کننده‌ی حالتی از روحیات شماست که با احساسات و لذت شما سروکار دارد.

هدف این کتاب، توضیح انواع و اشکال کودک درون می باشد، به‌طور مثال وقتی شما نشانه و نشانی‌های کودک درون لجباز خود را بشناسید و بدانید که حضور او در رفتارهای شما می‌تواند ضربه‌زننده باشد، طبیعی است که او را تحت نظارت بالغ درون خود قرار می‌دهید و او را کم‌کم مهار می‌کنید یا زمانی که شما با روحیات کودک آزرده و افسرده آشنا بشوید، طبیعی است که به‌سمت راه‌های درمان آن خواهید رفت یا زمانی که متوجه شدید که کودک بازیگوش خود را بایستی همیشه فعال نگه بدارید، شما به‌سمت راهکارهای خلاقانه آن می‌روید یا زمانی که از کودک فلسفی خود باخبر می‌شوید، تازه متوجه می‌شوید که دوباره بایستی روحیه‌ی پرسشگری خود را بازیافت و فعال بسازید... به هر حال شناخت این حالت‌های روان‌شناختی کودک درون خود، شما را به این درک و فهم آگاهانه می‌رساند که در هر سنی که هستید، دوباره به آن توجه کنید، او را نوازش بدهید و اجازه بدهید او در قسمتی از زندگی شما حضور جدی داشته باشد تا روزها و شب‌های زندگی شما معنا و مفهومی دیگر به خود بگیرد.

کتاب آشتی با کودک درون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که مدت‌هاست با کودک درونشان قهر هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آشتی با کودک درون

زمانی می‌توانید به کودک درونتان کمک کنید که سه مسیر را طی کنید. ابتدا او را درون خود پیدا کنید؛ دوم، او را به‌خوبی بشناسید و سوم، کودک درونتان را تجربه و با او زندگی کنید!

ابتدا کودک درونتان را در هر کجای ذهنتان ایستاده یا چمباتمه زده ردیابی کنید. آیا نشانی‌های کودک درونتان را دارید؟ کسی را به‌جای او اشتباه نگیرید. شاید در لایه‌های ضمیر ناخودآگاه تو مدفون شده، شاید پشت میله‌های زندان ذهن والد تو محبوس گشته، شاید از ترس خود را جایی پنهان کرده، شاید رفت‌وآمدش را در لایه‌های ذهنی تو بسیار کمرنگ کرده یا قهر کرده باشد. شاید سال‌هاست گریه سر داده و او را جدی نگرفته‌اید. پس از آن‌که پیدایش کردید، او را نوازش کنید و در آغوشش بگیرید! شاید ابتدا نوازش تو را پس بزند؛ اما به خشم و نفرت او حق بدهید و ناامید نشوید! باز هم به‌طرفش بروید، او را نوازش کنید و بگذارید آهسته‌آهسته به شما اعتماد کند. بی‌گمان رسیدن به این هدف وقت‌گیر است؛ اما تصمیم گرفته‌اید که به جزئی طلایی از وجودتان احترام بگذارید. پس امیدوار باشید!

در مرحله‌ی دوم، باید طبیعت کودک درونتان را بشناسید و با لایه‌های احساسی او آشنا بشوید، هویت و ماهیتش را تجزیه‌وتحلیل کنید و با سه جزء افکار، احساسات و رفتارش عمیقاً آشنا شوید و بدانید او چگونه فکر می‌کند، چگونه احساس می‌کند و چگونه رفتار می‌کند! اجزای صورت‌مسأله را بشناسید! رؤیاها و آرزوهای کودک درون تو چیست؟ انرژی خود را از کدام منبع می‌گیرد؟ چقدر رفتار غمگینانه دارد و چه زمان شادمانه برخورد می‌کند؟ آیا افکارش آزادانه است؟ آیا نیازهای گوناگونش را برطرف کرده‌اید؟

در مرحله‌ی سوم بایستی کودک درون را در زمان‌ها و مکان‌های مختلف تجربه کنید و با او به سفرهای گوناگون بروید تا مطمئن شوید ثبات خلقی دارد. آیا هیجان زندگی دارد؟ آیا پی‌درپی بهانه‌گیری نمی‌کند؟ از تجربه‌ی کودک درون در بهار، تابستان، پاییز، زمستان، در روابط اجتماعی و در خلوت خانه‌ی خود، چه برداشتی دارید؟ رها و آزاد است یا افسرده و منزوی؟ پی‌درپی می‌ترسد و نگرانی و دلشوره دارد یا اگر به او بها و شخصیت بدهید، فوق‌العاده عمل می‌کند؟ اگر بخواهید منِ بالغ قوی داشته باشید باید ابتدا از کودک درون خود مطمئن شوید. نمی‌توانید موفقیت خود را بر پایه‌ی کودک درون منزوی، افسرده، دلمرده، ناامید و وحشت‌زده بنا کنید. تجربه‌ی کودک درون باید آگاهانه باشد. باید چون کودکی بازیگوش بشوید، احساس‌های یک کودک را از خود بروز بدهید، بالا و پایین بپرید و حضور او را در زندگی خود تجربه کنید. دیگر اجازه ندهید کودک بدون تجربه، پا به دنیای بزرگسالی بگذارد. بهترین تجربه‌ی کودک درون، بازی آزاد است. کودک را همچون یک ماشین تربیت نکنید، بلکه به او جشن و سرور بیاموزید و نگذارید کسی درباره‌ی او بیش از حد قضاوت کند یا والد سرزنشگر درباره‌ی او پیش‌داوری نماید.

نظرات کاربران

کوروش
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

نمونه این کتاب دو دقیقه و هشت ثانیه است که حدودا و فقط سی ثانیه اش در مورد کتاب و بقیه اش موزیک و نام نویسنده/گوینده است. من عادت دارم به نمونه کتاب گوش میدم و اگر کتاب اونی باشه

- بیشتر
کاربر ۳۶۰۸۶۲۴
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

این کتاب بینظیره،راهکارهای فوق العاده کاربردی ارائه میده،من در این زمینه کتابهای بسیاری رو خوندم ولی این کتاب بهترین و کاربردی ترین بوده و حق مطلب رو به درستی بیان کرده.

آتنا
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

کتاب خیلی خوبیه ، تو فصل های اول درمورد کودک درون صحبت میکنه و معرفی میکنه بعدش راههای درمان و بیان میکنه

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲۳۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان