دانلود کتاب صوتی تفکر نامطمئن با صدای علی شهریاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تفکر نامطمئن اثر آنی دوک

دانلود و خرید کتاب صوتی تفکر نامطمئن

نویسنده:آنی دوک
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۳از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تفکر نامطمئن

کتاب صوتی تفکر نامطمئن اثری از آنی دوک است. آنی دوک روانشناس، استراتژیست تصمیم‌گیری و مشاور تصمیم‌گیری در شرکت‌ها و کسب‌وکارها است. محتوای کتاب درباره حوزه تخصصی نویسنده، یعنی تصمیم‌گیری است؛ او سعی می‌کند با ارائه راهکارهایی از گرفتار شدن در تله‌های رایج تصمیم‌گیری به مخاطبش آگاهی دهد. علاوه بر آن، نویسنده با تکیه بر تجربه و علم سعی دارد تا مخاطب را برای تصمیم‌گیری در شرایطی که آینده ناواضح است یاری برساند.

درباره کتاب صوتی تفکر نامطمئن

آنی دوک در کتاب صوتی تفکر نامطمئن سعی می‌کند که خواننده را در گرفتن تصمیماتی که درباره‌ی نتایج آن‌ها نامطمئن است یاری کند، به خصوص زمانی که اکثر حقایق متغیرند و هیچ چیز کاملا ثابتی وجود ندارد. همچنین کتاب به بررسی تله‌هایی که ما را در مواقع تصمیم‌گیری تهدید می‌کنند می‌پردازد و سعی می‌کند ما را از تله‌ها آگاه کند. یکی از مزایای این کتاب صوتی این است که نویسنده فقط به تجریه و علم خویش اکتفا نمی‌کند و داده‌های علمی از منابع مختلف را در کنار استدلال‌های شخصی‌اش ارائه می‌دهد. مثال خوبی که نویسنده می‌زند این است که وقتی از عقیده‌ای مطمئن هستید و در ذهنتان ۱۰۰٪ به آن یقین دارید از خودتان بپرسید اگر کسی مقابل من ایستاد و گفت که من کاملا با ایده‌ی شما مخالفم و حاضرم رقم هنگفتی را با شما سر این قضیه شرط ببندم، باز هم فکر خواهید کرد نظرتان کاملا صحیح است؟ نویسنده‌ی این کتاب موافق دیدگاه‌های صفر و صدی نیست و آن را تایید نمی‌کند، و در عوض به خواننده آموزش می‌دهد تا چطور به قضایا با احتمال و درصد نگاه کند.

یکی از اولین تله‌های تصمیم‌گیری که آنی دوک در کتاب صوتی تفکر نامطمئن بررسی می‌کند تله‌ی نتیجه‌گرایی افراطی است. اکثر ما خوب یا یا بد بودن تصمیم‌هایمان را به نتیجه گره می‌زنیم. یعنی کیفیت‌سنجی تصمیماتمان بر اساس نتیجه انجام می‌گیرد. به عبارتی اگر نتیجه مطلوب بگیریم می‌گوییم که تصمیم درستی بود و اگر نتیجه بدی بگیریم معتقد خواهیم بود تصمیم بدی است. چیزی که نویسنده‌ی این کتاب با آن کاملا مخالف است. طبق نظر دوک ما باید یتوانیم تصمیم‌ها و نتایج را از یکدیگر تفکیک کنیم، احتمال دارد که از یک تصمیم خوب نتیجه بدی بگیریم و این به معنای بد بودن تصمیم نیست یا حتی بالعکس. مثال جالبی که نویسنده در این رابطه می‌زند این است که اگر فردی در حالت مستی رانندگی کند و به سلامت به خانه برسد هیچ کس بر این باور نخواهد بود که رانندگی در مستی تصمیمی عقلانی و صحیح بوده است. دوک سعی می‌کند تا میان شکست در اثر بی‌مهارتی و بدشانسی تفاوت قائل شود.

نویسنده‌ی کتاب صوتی تفکر نامطمئن معتقد است زندگی مانند بازی شطرنج نیست بلکه مانند بازی پوکر است. اما چرا پوکر؟ پاسخ آنی دوک به این قضیه این است که در شطرنج شما تمام مهره‌ها را جلوی چشمتان دارید و تمام حرکت‌های آینده بازیکن به احتمال بسیار بالایی قابل پیش‌بینی‌اند و به احتمال خیلی زیاد کسی که مهارتش از حریف روبرویش بالاتر باشد برنده خواهد شد. در حالی که هم در پوکر هم در زندگی، ما همیشه بر اساس مهارت‌هایمان موفق نمی‌شویم همانطور که همیشه به خاطر کمبود مهارت‌هایمان شکست نمی‌خوریم. برای مثال احتمال دارد در بازی پوکر شما با وجود داشتن دستی خوب و مهارتی بالا به دلایل متعددی که فراتر از کنترل شماست به حریف ببازید. یا با داشتن دستی بد بتوانید در برابر حریفی که به مراتب از شما ماهرتر است پیروز شوید. اشتباه نکنید این کتاب درباره شانس و خوش‌شانسی نیست بلکه بر خلاف برخی کتاب‌های زرد، شانس یا مهارت را تنها دلیل موفقیت و شکست نمی‌داند. نویسنده سعی می‌کند تفکیک ایجاد کند که فرد آیا به دلیل بی‌مهارتی یا مهارت ناکافی شکست خورده یا به دلیل بدشانسی؛ و مخاطب را تشویق می‌کند تا این دو مقوله را یک چیز در نظر نگیرد و سعی کند با برقراری یک رابطه منطقی هر دو عامل مهارت و شانس را به رسمیت بشناسد.

چرا باید این کتاب صوتی را گوش کنیم؟

یکی از دلایلی که باید کتاب صوتی تفکر نامطمئن را گوش کنیم، این است که نویسنده با تکیه بر دانش آکادمیک و تجربه‌ی سرشاری که در حوزه‌ی تصمیم‌گیری داشته سعی کرده این اثر را بنویسد. علاوه بر آن بر خلاف اکثر کتاب‌های زرد، تمام عوامل و شرایط فقط و فقط به چیزی مانند مهارت شخصی تقلیل داده نمی‌شود و نویسنده سعی می‌کند عوامل دیگر را هم بررسی کند. از همه‌ی این‌ها گذشته یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های این کتاب به بررسی تله‌های شناختی که در تصمیم‌گیری رایج است می‌پردازد؛ تله‌هایی که شاید بارها و بارها درگیر آن شده باشیم و بشویم و صدمه‌شان را تجربه کرده باشیم اما تا کنون به‌درستی متوجه آن‌ها نشده باشیم.

شنیدن کتاب صوتی تفکر نامطمئن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

یکی از ویژگی‌های خوب کتاب صوتی تفکر نامطمئن این است که به زبانی ساده نوشته شده است. هرچند که بعضا حقایقی پیچیده را منتقل می‌کند اما نویسنده سعی کرده زبان کتاب روان و بی‌تکلف باشد. بنابراین شنیدن این کتاب را به همه علاقمندان به حوزه تصمیم‌گیری به خصوص دانشجویان روانشناسی و محققان علوم‌شناختی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر شما فردی به شدت خوش‌بیبن یا به شدت بدبین هستید و نگاهتان به زندگی سیاه و سفید است توصیه می‌کنیم که حداقل بخش‌هایی از این کتاب صوتی را بشنوید. گذشته از آن اگر صاحب کسب‌وکاری هستید یا فردی هستید که دائما مجورید در شرایط نامطمئن دست به تصمیم‌گیری بزنید شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برایتان مفید باشد.

درباره آنی دوک

شاید اسم پوکر را تا به حال شنیده باشید، بازی‌ای که هر حرکت یا تصمیم می‌تواند به قیمت برد یا باخت چندین هزار دلار تمام شود. بنابراین تصمیم‌گیری در شرایط حساس یکی از ویژگی‌های این بازی است. افزون بر این، بازی همواره آمیخته با احتمالات، پیش‌بینی و تصمیم‌گیری در حالت نامطمئن است. حال تصور کنید کسی قهرمان چندین دوره از این مسابقات باشد. طبیعتا این فرد باید اطلاعات زیادی درباره تصمیم‌گیری در شرایطی که بسیاری از حقایق مه‌آلود و محتمل هستند داشته باشد. حال اگر به تمام تعاریف بالا فارغ‌التحصیل دکتری روانشناسی شناختی هم اضافه کنیم، به نامی آشنا در حوزه‌ی تصمیم‌گیری خواهیم رسید، آنی دوک.

آنی دوک متولد ۱۳ سپتامبر ۱۹۵۶، بازیکن حرفه‌ای پوکر و قهرمان چندین دوره از این بازی‌هاست. او با مدرک دکترای روانشناسی از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد و اکنون به عنوان استراتژیست تصمیم‌گیری مشغول مشاوره و راهنمایی به شرکت‌هاست. او بعد از فارغ‌التحصیلی و گرفتن بورسیه ملی مدتی به مرخصی رفت، ولی به دلیل اینکه به پول نیاز داشت سر از میز بازی درآورد. آنجا علاوه بر کسب تجربه، علاقمند شد تا در مورد تصمیم‌گیری بیشتر بیاموزد. همچنین سعی کرد تا تحصیلاتی را که در دانشگاه آموخته بود، در میز بازی با تجربه‌اش ترکیب کند.

 فصل‌های کتاب تفکر نامطمئن

فصل ۱: زندگی پوکر است، نه شطرنج

فصل ۲: می‌خواهی شرط ببندی؟

فصل ۳: شرط‌بندی برای یادگیری

فصل ۴: سیستم رفیق

فصل ۵: مخالفت‌ورزی برای پیروزی

فصل ۶: ماجراجویی در سفر ذهنی در زمان

در بخشی از کتاب صوتی تفکر نامطمئن می‌شنویم

نتیجه‌گیری یک الگوی تفکر معمول است که همۀ ما را آزار می‌دهد. ایجاد یک رابطه محکم بین کیفیت تصمیم‌گیری و نتایج به‌صورت بالقوه با عواقب گسترده بر تصمیمات روزمرۀ ما تاثیر می‌گذارد. وقتی پس از نتایج به عقب نگاه می‌کنیم تا دلیل برخی اتفاقات را متوجه شویم، مستعد گیر افتادن در دام‌های شناختی هستیم؛ مانند فرض علیت در مواردی که فقط یک معلول وجود دارد.

هدف ما این است که ذهن‌های واکنشی خود را وادار کنیم تا بهترین تصمیمات ذهن‌ مشورتی‌مان را عملی کند. ما از گفتن «نمی‌دانم» یا «مطمئن نیستم» فراری هستیم چراکه آن‌ها را بی فایده و مبهم می‌دانیم اما نکته مهم اینجاست که «من مطمئن نیستم» یک گام حیاتی برای تصمیم‌گیری بهتر است.

تصمیمات ما همیشه مانند شرط‌بندی است.

وقتی یک جایگزین انتخاب می‌کنیم، به طور خودکار تمام گزینه‌های ممکن را رد کرده‌ایم. همۀ انتخاب‌های رد شده، مسیر‌هایی برای آینده احتمالی است که در آن همه چیز بدتر یا بهتر از انتخاب کنونی ماست. بنابراین در هر انتخاب رد شدۀ ما هزینهۀ فرصت بالقوه‌ای وجود دارد.

در بیشتر تصمیمات ما با خودمان شرط‌بندی می‌کنیم نه دیگران! در واقع ما با تمام نسخه‌های آیندۀ خود که ردشان کرده‌ایم، شرط‌بندی می‌کنیم.

با گفتن «من ۸۰٪ مطمئنم» به دیگران این فرصت را می‌دهیم تا بدون نگرانی از مخالفت ما، آنچه می‌دانند را بگویند و در نتیجه از مشورت و راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شویم.

نظرات کاربران

محمد زیارتی
۱۴۰۰/۰۷/۲۶

من نمیدونم چرا نشر نوین فکر میکنه انتشارات صوتیش هم مثل چاپیش خوبه ، خب کتاب رو بدین انتشارات صوتی ماهر ، که ادم از شنیدن کتاب ها پشیمون نشه

انوشه
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

وااای راویش افتضاحه گند زده به کتابی به این خوبی

بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۰/۱۲/۰۹

سلام به دوستان عزیز این کتاب رو بعد از اینکه خلاصه‌اش رو توی یک پادکست گوش داده بودم، با کلی شک و تردید به اینکه آیا با شنیدن کل کتاب، چیزی بیشتر از اون خلاصه نصیبم خواهد شد یا خیر، با

- بیشتر
کاربر ۱۴۶۶۷۷۱
۱۴۰۰/۰۸/۱۷

انگار داری دیرین دیرین گوش میدی

AmirArsalan
۱۴۰۰/۰۸/۰۷

چرا نسخه ی متنی ای کتاب نیست؟؟؟

هانی
۱۴۰۰/۰۸/۱۴

من کتابشو گرفتم و خوندم واسه من خیلی خوب بود

Mahmood Sadr
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

گوینده صدای مناسبی ندارد

hajar
۱۴۰۰/۰۸/۰۸

کاش نسخه ایبوک کتاب رو هم قرار بدین

معین
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

کتاب خوبی هست.من چون از قبل میشناختم گوش دادم و گوینده هم مشکلی نداره.برای تصمیم گیری کتاب ضروری هست

122
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

صدای گوینده می توانست بهتر باشد.

زمان

۹ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۵۰۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۵۰۳٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان