دانلود کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس اثر جی.کی. رولینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۷از ۲۷۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس

کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس جلد پنجم از مجموعه شگفت‌انگیز هری‌پاتر نوشته‌ی جی. کی. رولینگ است. این کتاب در ۲۱ ژوئیه سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شده است و یکی از تاریک‌ترین داستان‌های هری و دوستانش را روایت می‌کند. این جلد، طولانی‌ترین داستان این مجموعه است. نسخه‌ی انگلیسی آن ۸۷۰ صفحه دارد و در ۱۲۵۰ صفحه به زبان فارسی برگردانده شده است.

نسخه صوتی این کتاب با صدای گرم آرمان سلطان‌زاده و ترجمه‌ی ویدا اسلامیه توسط انتشارات آوانامه منتشر شده و برای خرید و دانلود علاقه‌مندان در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس | جلد پنجم از مجموعه هری پاتر

کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس یکی دیگر از داستان‌های جذاب و هیجان‌انگیز هاگوارتز را به تصویر می‌کشد. لرد ولدمورت، سدریک دیگوری را در قبرستان اجدادی رایدل به قتل رساند و توانست با گرفتن خون هری پاتر، قدرت از دست رفته خود را بازیابد. حالا که اسمش را نبر برگشته است، خطر بیشتری هری و دوستان وفادارش را تهدید می‌کند.

داستان از این قرار است که هری پاتر مثل هر سال تابستان کسل‌کننده‌ای را می‌گذراند، ارتباط چندانی با دوستانش ندارد و از آخرین اخبار دنیای جادو بی‌خبر است. روزی او و پسرخاله مشنگش یک دعوای حسابی راه می‌اندازند؛ ناگهان نگهبان‌های زندان آزکابان یا همان دیوانه‌سازها از راه می‌رسند و به آن‌ها حمله می‌کنند.

هری پاتر توان مقابله با این شیاطین را در خودشان نمی‌بیند. پس برای دور کردن آن‌ها مجبور است قوانین را نادیده بگیرد؛ هری دیوانه‌سازها را با جادو فراری می‌دهد. وزارت سحر و جادو بلافاصله وارد عمل می‌شود و او را به دادگاه فرامی‌خواند. هری می‌داند تا ۱۷ سالگی اجازه استفاده از جادو را ندارد و حالا در ۱۵ سالگی، این جرم را مرتکب شده است. اما او تبرئه می‌شود و به هاگوارتز بازمی‌گردد.

امسال هم معلم جدیدی وارد این مدرسه شده است. خانم آمبریج؛ زنی سختگیر که با وضع قوانین جدید، آسایش هاگوارتز را به هم می‌زند. او به کسی اجازه نمی‌دهد از طلسم‌های مقابله با جادوی سیاه استفاده کند یا آن‌ها را به دیگران بیاموزد. اما هری که نگران است، تصمیم می‌گیرد یک محفل مخفی برای آموزش این طلسم‌ها تشکیل دهد. محفل ققنوس برای مقابله با ولدمورت آماده می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

نه تنها علاقه‌مندان هری پاتر، بلکه دوست‌داران داستان‌های تخیلی نیز از شنیدن کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس لذت خواهند برد. این کتاب تا کنون مورد استقبال نوجوانان و جوانان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است؛ بنابراین مطالعه آن پیشنهاد مناسبی برای افرادی است که در این گروه‌های سنی قرار دارند.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای آرمان سلطان زاده را بشنویم؟

شنیدن کتاب صوتی هری پاتر و محفل ققنوس شما را با دنیای جادو و اتفاقات هیجان‌انگیز آن آشنا می‌کند. جی. کی. رولینگ در این اثر نبرد بین خیر و شر را به تصویر کشیده است و در عین حال، به روایت یک داستان رومانتیک نیز می‌پردازد.

درباره جی کی رولینگ

جوآن رولینگ، نویسنده انگلیسی، در ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ میلادی به دنیا آمد. او از همان دوران کودکی به نویسندگی علاقه‌مند شد و در ۶ سالگی نخستین کتاب خود را نوشت. این نویسنده به تحصیل رشته زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر پرداخت و در سال ۱۹۹۲ ازدواج کرد.

این رابطه دوام چندانی نداشت و تنها پس از سه سال به طلاق منجر شد. ثمره این ازدواج، یک دختر است که پس از جدایی، در کنار مادر خود ماند. رولینگ بعد از این اتفاق به افسردگی شدید مبتلا شد و از آن‌جایی که خود را یک بازنده واقعی می‌دید، دست به خودکشی زد.

این نویسنده که از سال ۱۹۹۰ ایده هری پاتر را در ذهن پرورش می‌داد، از مرگ نجات یافت و تصمیم گرفت آثار خود را به چاپ برساند. انتشارات بلومزبری، نخستین جلد این مجموعه هشت‌گانه را در سال ۱۹۹۷ و با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» منتشر کرد. طولی نکشید که این کتاب در سراسر دنیا شناخته و به یکی از پرفروش‌ترین آثار جهان تبدیل شد.

نشریه بلومزبری عقیده داشت که پسران نوجوان مخاطب‌های اصلی این رمان هستند و ممکن است، اثر یک نویسنده زن را مطالعه نکنند. به همین دلیل، جوآن نام جی. کی. رولینگ را برای خود انتخاب کرد و مجموعه هری پاتر با این اسم منتشر شد.

ژانر کتاب هری پاتر چیست؟

مجموعه کتاب‌های هری پاتر، داستان‌هایی خیالی و فانتزی را به تصویر می‌کشند. اتفاق‌هایی که برای هری، هرماینی و رون رخ می‌دهند، مخاطب را با خود همراه می‌سازند و وارد دنیای جادو می‌کنند.

مخاطب داستان‌های رازآلود جی. کی. رولینگ در ابتدا گروه سنی نوجوان بود. اما تنها مدت کمی پس از انتشار، بزرگسالان نیز مجذوب آن‌ها شدند و هری پاتر به یک شهرت جهانی رسید. سمبل‌های فرهنگی و مذهبی و اشاره به رویدادهای سیاسی از جمله ویژگی‌هایی هستند که توجه عده بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

ورود هری پاتر به بازار کتاب ایران

کتاب‌های هری پاتر تا کنون بیش از ۴۵۰ میلیون نسخه فروخته شده‌ و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده‌اند. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و پای این مجموعه به کشور ما نیز باز شده است. این شاهکار جی. کی. رولینگ به بیش از ۸۳ زبان زنده دنیا ترجمه شده که فارسی هم یکی از آن‌ها است.

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس در سال ۱۳۸۲ توسط ویدا اسلامیه ترجمه شد و نشر تندیس آن را منتشر کرد. اسلامیه که با ترجمه مجموعه کتاب‌های هری پاتر در ایران به شهرت رسید، متولد سال ۱۳۴۶ و فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی است. فعالیت‌های این مترجم، در دهه هفتاد و با داستان‌های آگاتا کریستی آغاز شد. او علاوه بر رمان‌های هری پاتر، کتاب‌های مختلفی در حوزه روانشناسی نیز ترجمه کرده است.

ویدا اسلامیه تنها مترجم ایرانی است که مجوز رسمی ترجمه کتاب‌های هری پاتر را دارد. او این مجوز را از ناشر اصلی این اثر، یعنی انتشارات بلومزبری، دریافت کرده است.

اقتباس‌ها از کتاب هری پاتر

برادران وارنر یک مجموعه هشت قسمتی از کتاب‌های هری پاتر ساخته‌اند که دنیل ردکلیف ایفای نقش هری را بر عهده دارد. در این فیلم‌ها، اما واتسون و روپرت گرینت به ترتیب در نقش‌های هرماینی و رون حاضر شده‌اند.

جی. کی. رولینگ در سال ۱۹۹۸ میلادی، به کمپانی برادران وارنر اجازه داد تا کتاب‌های هری پاتر را به فیلم تبدیل کند. طولی نکشید که این هشت‌گانه در سراسر جهان شناخته شد و نام خود را در دنیای سینما ماندگار کرد.

فیلم هری پاتر و محفل ققنوس در سال ۲۰۰۷ و به کارگردانی دیوید ییتس ساخته شد. در همان سال، این فیلم توانست بیش از ۹۰۰ میلیون دلار بفروشد و عنوان دومین فیلم پرفروش جهان در سال را به خود اختصاص دهد.

همچنین بازی‌های فکری و رایانه‌ای زیادی با اقتباس از مجموعه کتاب‌های هری پاتر ساخته شده‌اند.

افتخارات کتاب‌های هری پاتر

جی. کی. رولینگ یکی از بیست نویسنده زن تاثیرگذار در جهان است. کتاب‌های او در فهرست پرفروش‌ترین آثار دنیا قرار دارند و جوایز زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

رولینگ نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی، عنوان کتاب کودک سال بریتانیا را کسب کرد. در سال ۲۰۱۰ بود که توانست جایزه هانس کریستین آندرسن را به دست آورد و در سال ۲۰۱۱، موفق به دریافت جایزه از آکادمی فیلم بریتانیا شد.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، شهردار لندن نشان آزادی این شهر را به این نویسنده اعطا کرد. در ۲۰۱۷ نیز جایزه افتخاری خانواده سلطنتی بریتانیا به او تعلق گرفت.

مجموعه هری پاتر تا به امروز رکوردهای زیادی را نام خود ثبت کرده‌ است. به عنوان مثال، کتاب «هری پاتر و یادگاران مرگ» به محض انتشار و در همان روز اول، بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بار به فروش رسید و رکورد سرعت فروش کتاب در انگلستان را شکست.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره این کتاب

مجموعه کتاب‌های هری پاتر طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. این مجموعه نه تنها برای قشر جوان و نوجوان جذاب بوده، بلکه توجه تعداد زیادی از افراد سرشناس را نیز به خود جلب کرده است. از جمله این افراد می‌توان به باراک اوباما، تام هالند، پرنس هری، پرنس ویلیام و همسرش، جنیفر لارنس و جک هارلو اشاره کرد.

استیون کینگ، یکی دیگر از نویسنده‌های نامدار و موفق انگلیسی است که درباره جلد پنجم این اثر، «هری پاتر و محفل ققنوس»، می‌گوید: بعد از هانیبال لکتر، دلورس آمبریج با آن لبخند ملیح، صدای دخترانه، چهره مثل وزغ و انگشت‌های کوتاه منفورترین شخصیت داستانی است.

معرفی نویسنده
عکس جی.کی. رولینگ
جی.کی. رولینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۶۵

جی کی رولینگ، با نام کامل جوآن کاتلین رولینگ، یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که اکثرا او را به عنوان نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های پرطرفدار هری پاتر می‌شناسند. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند.

هری پاتر و یادگاران مرگ
جی.کی. رولینگ
قلعه‌ی متحرک
دایانا واین جونز
هری پاتر و فرزند نفرین شده
جی.کی رولینگ
بازی تاج و تخت (مجموعه دو جلدی: نبرد پادشاهان)
جورج آر.آر. مارتین
ویچر (کتاب چهارم دوران حقارت)
آندره ساپکوفسکی
سریال صوتی شوالیه‌ ای از سرزمین هفت اقلیم (قسمت اول)
جورج آر.آر. مارتین
سریال صوتی شوالیه‌ ای از سرزمین هفت اقلیم (قسمت دوم)
جورج آر.آر. مارتین
سریال صوتی شوالیه‌ ای از سرزمین هفت اقلیم (قسمت سوم)
جورج آر.آر. مارتین
آوای یخ و آتش ۲ (بازی تاج و تخت ۲)
جرج آر آر مارتین
ویچر (کتاب اول: آخرین آرزو)
آندره ساپکوفسکی
هری‌پاتر و حفره اسرار آمیز
آرمان سلطان‌زاده
هری پاتر و زندانی آزکابان
جی.کی. رولینگ
هری پاتر و جام آتش
جی.کی. رولینگ
هری پاتر و شاهزاده دو رگه
جی.کی. رولینگ
ارباب حلقه ها (جلد اول یاران حلقه)
جی. آر. آر. تالکین
ارباب حلقه ها (جلد سوم بازگشت شاه)
جی. آر. آر. تالکین
ویچر (کتاب دوم: شمشیر سرنوشت)
آندره ساپکوفسکی
ویچر (کتاب سوم: خون الف ها)
آندره ساپکوفسکی
آنی شرلی در گرین گیبلز
ال. ام. مونتگمری
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ

نظرات کاربران

sam
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

قیمت کتاب تو دو هفته از 63ت کردین 125ت یعنی روحانی همچی رو حرکتی نزد البته حق دارین وقتی نظارتی نباشه هر قیمتی دوست داشته باشین میزارین با حذف کردن امکان دانلود حداقل قیمت کتاب کم میکردین، دیگ از آوانامه

- بیشتر
Alireza
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

امکان دانلود برگردون طاقچه ، دلمون خوش بود حداقل یکی پیدا شد حق مشتری براش مهم باشه ⁦:|⁩

فیروزه
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

ای کاش حالا که انقدر کتاب رو گرون کردین حداقل برای مخاطب هاتون ارزش قائل می‌شدین و به جای شخصیت های زن داستان گوینده خانم میذاشتین

شمیرانی
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

بعضی فیلم های اقتباسی، کتاب رو ذبح می کنن... دقیقا اتفاقی که در مورد کتاب هری پاتر افتاده... کتاب‌های هری پاتر با اختلاف بهتر از فیلم ها هستن...

Atena
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

چرا امکان دانلود کتاب حذف کردین واقعا متاسفم برای طاقچه این کارتون یعنی توهین ب شعور خریدار، مثل این هست برید کتاب فروشی کتاب بخرید ولی فروشنده بگه فقط حق دارید کتاب داخل فروشگاه بخونید حق بیرون بردن کتاب ندارید

alba
۱۴۰۰/۰۶/۰۵

125 هزار تومن؟؟؟ چه خبره مگه؟ آدم بره نسخه صوتی انگلیسی رو گوش بده خیلی به صرفه تره

حسین توکلی
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

دانلود نشدن کتابهای صوتی یک اشتباه بزرگه . من هم مثل خیلی‌ها در ماشین کتاب گوش میکنم و برخی جاهایی که اینترنت نداریم پخش کتاب متوقف میشه . واقعا تصمیم افتضاحیه و احتمالا باعث ریزش خریداران کتابهای صوتی از طاقچه

- بیشتر
adrin
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

کتاب عالی بود فقط یه سوال هری پاتر و شاهزاده دورگه کی میاد؟

88
۱۴۰۰/۰۸/۰۴

خیلی عالی از کتاب خون های جامعه حمایت می کنید اخه این چه وضعه قیمت گذاریه؟ انصاف هم خوبه اگر در نظر بگیرید حالا اگه یه عده نیان قیمت بالای کتاب رو با پیتزا و اسنپ مقایسه کنم باید خدمتشون عرض کنم

- بیشتر
Leila
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

امکان دانلود کتاب باز کنید خودم ب شخصه داخل سیستم کتاب ها رو گوش میدم بخاطر همین بیشتر کتاب ها از طاقچه خرید کردم

زمان

۳۶ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۹۶۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۶ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۹۶۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۵۸,۰۰۰
۲۵۰,۶۰۰
۳۰%
تومان