دانلود کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول یاران حلقه) آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول یاران حلقه) اثر جی. آر. آر. تالکین

دانلود و خرید کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول یاران حلقه)

معرفی کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول یاران حلقه)

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها (جلد اول: یاران حلقه) نخستین جلد از مجموعه‌کتاب‌های ماجراجویانه و حماسی ارباب حلقه‌ها اثر جی‌ آر آر تالکین است. این کتاب صوتی توسط رضا علیزاده ترجمه شده و گویندگان آن نیز آرمان سلطان‌زاده، سحر بیرانوند و مریم پاک‌ذات هستند. این رمان سرآغاز سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها است که البته مقدمه‌ی آن‌ها در رمان هابیت توضیح داده شده است.

درباره کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول یاران حلقه)

کتاب صوتی یاران حلقه نخستین جلد از سه‌گانه‌ی مشهور و حماسی‌فانتزی ارباب حلقه‌ها، اثر جی‌آرآر تالکین است که در ۲۹ جولای ۱۹۵۴ منتشر شده است.

در زمان‌های قدیم، در سرزمین میانه، حلقه‌های قدرت توسط الف‌ها ساخته می‌شدند و سائورون، ارباب تاریکی، حلقه‌ی یگانه را جعل کرد و آن را با قدرت خود پر کرد تا بتواند بر دیگران حکومت کند. اما حلقه‌ی یگانه از او گرفته شد و اگرچه سائورون در سرتاسر سرزمین میانه به دنبال آن بود، با این حال حلقه گم شده بود. همانطور که در کتاب هابیت نیز گفته شده است، حلقه پس از سال‌ها به دست بیلبو بگینز افتاد. در رمان هابیت، بیلبو زمانی که به همراه گاندولف جادوگر و یارانش به نبرد با اژدها رفت، حلقه‌ای را به چنگ آورد که آن حلقه در واقع سرآغاز سه‌گانه ارباب حلقه‌ها را رقم می‌زند. اکنون در دهکده‌ای خواب‌آلود در شایر، فرودو بگینز جوان، خود را با یک کار بزرگ روبرو می‌بیند، زیرا پسرعموی سالخورده‌اش بیلبو، حلقه را به او می‌سپارد. فرودو باید خانه‌اش را ترک کند و سفری خطرناک در سراسر سرزمین میانه به سمت شکاف‌های عذاب انجام دهد تا حلقه را نابود کند و هدف شیطانی ارباب تاریکی را خنثی کند.

کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول: یاران حلقه) با جشن ۱۱۱ سالگی بیلبو آغاز می‌شود. بیلبو حلقه را به هابیت جوان -فرودو بگینز- می‌دهد، اما در این حلقه نیرویی مرگبار و خطرناک نهفته و اگر حلقه به دست صاحب اولیه‌اش -سائورون- بیفتد، سرزمین میانه به خشم و عذاب او گرفتار خواهد شد. حلقه باید نابود شود اما این نابودی فقط در مکانی به نام موردور امکان‌پذیر است و رفتن به موردور نیز یعنی رفتن به کام سائورون که در پی پس گرفتن حلقه است. سفر خطرناک است، اما باید انجام شود و گاندولف جادوگر، فرودو بگینز را راهی این سفر پر از حادثه و ماجرا می‌کند.

نیویورک تایمز این کتاب را یک جهان منحصربه‌فرد، بیرون‌آمده از اعماق چاه زمان، با جزئیات بسیار و به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده و در عین حال سرشار از معانی عمیق توصیف کرده است.

تالکین خود ارباب حلقه‌ها را به‌ عنوان اثری مجرد تصور می‌کرد که به شش بخش تقسیم می‌شد که او آن را «کتاب» به همراه ضمائم گسترده می‌نامید، اما ناشر اصلی تصمیم گرفت کار را به سه قسمت تقسیم کند.

چرا باید کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها (جلد اول یاران حلقه) را بشنویم؟

بسیاری از افراد سه‌گانه‌ی سینمایی ارباب حلقه‌ها را تماشا کرده‌اند، اما کتاب آن را نخوانده‌اند یا نشنیده‌اند. طرفداران ژانر فانتزی کماکان هم جذب نوشته‌های تالکین می‌شوند، زیرا جزئیات زیادی در کتاب‌های او وجود دارد که هیچ راهی وجود ندارد که یک فیلم یا سریال تلویزیونی بتواند آن‌ها را به طور کامل در خود بگنجاند. عمق جزئیات کتاب‌ها که ممکن است خوانندگان مدرن را از خود دور کند، طرفداران این جزئیات را نیز جذب خود می‌کند.

اکثریت قریب به اتفاق طرفداران ارباب حلقه‌ها که هم فیلم‌های آن را دیده‌اند و هم کتاب‌های آن را خوانده‌اند/شنیده‌اند، اصلا از خواندن کتاب‌های ارباب حلقه‌ها پشیمان نیستند و معتقدند این کتاب‌ها کاملا ارزش خواندن دارند، حتی اگر بسیار طولانی و کمی یکنواخت باشند، زیرا چیزهای زیادی در داستان وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را در فیلم‌ها و داستان‌های فرعی گنجاند. بنابراین آن‌ها معتقدند اگر فیلم‌ها را ببینید و کتاب‌ها را نخوانید، نکات بسیاری را از دست خواهید داد. تخیل تالکین ارزش خواندن این کتاب‌ها را دوچندان می‌کند. داستان‌ها‌ی تالکین باورنکردنی هستند، پر از جزئیات دقیق و هیجان‌انگیز.

شنیدن کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول: یاران حلقه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی ارباب حلقه ها (جلد اول یاران حلقه) با صدای آرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند و مریم پاک‌ذات را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به داستان‌های فانتزی سرگرم‌کننده که در عین حال معناهای بسیاری در آن‌ها نهفته باشد، علاقه‌مند هستند.

درباره جی آر آر تالکین

جی آر‌ آر تالکین (۱۹۷۳-۱۸۹۲) خالق سرزمین میانه و نویسنده‌ی آثار داستانی کلاسیک و خارق‌العاده‌ای مانند هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون است. کتاب‌های او به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه در سراسر جهان فروخته شده است. تالکین به معنای واقعی کلمه، مورد علاقه‌ی میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان است.

جان رونالد روئل تالکین در اصل محقق زبان انگلیسی بود که در زمینه‌ی زبان انگلیسی قدیم و میانه تخصص داشت. او استاد زبان آنگلوساکسون (انگلیسی قدیم) در دانشگاه آکسفورد بود و همچنین داستان‌های زیادی می‌نوشت که از جمله‌ی معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به هابیت (۱۹۳۷) و ارباب حلقه‌ها (۱۹۵۴-۱۹۵۵) اشاره کرد. هر دوی این داستان‌ها در یک دوران تاریخی اختراعی از جهان که خود تالکین آن را سرزمین میانه نامیده بود، رخ می‌دهند. این داستان‌ها توسط مردان و زنان، الف‌ها، کوتوله‌ها، ترول‌ها، اورک‌ها (یا گابلین‌ها) و البته هابیت‌ها پر شده بودند.

تالکین همچنین هنرمندی بود که برای لذت و آرامش خود نقاشی می‌کرد. او در طراحی مناظر عالی عمل می‌کرد و اغلب از داستان‌های خود برای کشیدن نقاشی‌هایش الهام می‌گرفت. او صحنه‌های زیادی از سیلماریلیون، هابیت و ارباب حلقه‌ها را به تصویر می‌کشید، همچنین گاهی در حین نوشتن نقاشی می‌کشید تا صحنه‌هایی را که می‌نوشت، واضح‌تر تجسم کند.

تالکین در طول زندگی و پس از مرگ برنده‌ی جوایز و عناوین مختلفی شده بود، از جمله جایزه‌ی جهانی فانتزی برای یک رمان (ارباب حلقه‌ها، ۱۹۵۷)، جایزه‌ی لوکس برای بهترین رمان فانتزی (رمان سیلماریلیون، ۱۹۷۸)، جایزه‌ی اسطوره‌ی فانتزی (قصه‌های ناتمام، ۱۹۸۱) و جایزه‌ی پرومتئوس (ارباب حلقه‌ها، ۲۰۰۹).

تالکین سرانجام در ۲ سپتامبر سال ۱۹۷۳ در ۸۱ سالگی در بورنموث انگلستان درگذشت.

مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها چند جلد و به چه ترتیبی است؟

مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها در اصل سه جلد است: یاران حلقه (۱۹۵۴)، دو برج (۱۹۵۴) و بازگشت شاه (۱۹۵۵). سن توصیه‌شده برای مطالعه‌ی این مجموعه ۱۳ سال به بالا است و توصیه شده برای درک بهتر داستان این مجموعه، ابتدا کتاب هابیت خوانده شود.

از مجموعه‌ی ارباب حلقه ها چه اقتباس‌هایی صورت گرفته است؟

تا کنون اقتباس‌های بسیاری از مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها در فیلم‌ها، رادیو، تئاتر، بازی‌های ویدیویی و خوانش‌های ضبط‌شده صورت گرفته است.

نخستین تلاش‌ها برای اقتباس از مجموعه‌ی ارباب حلقه ها توسط افرادی از جمله والت دیزنی، ویلیام اسنایدر و دنیس اودل انجام شد. این تلاش‌ها منجر به شماری از فیلمنامه‌های تولیدنشده و انیمیشن کوتاهی از داستان هابیت شد.

سه اقتباس سینمایی مشهور از این مجموعه با موفقیت انجام شده است. اولین قسمت ارباب حلقه‌ها توسط رالف باکشی، انیماتور آمریکایی در سال ۱۹۷۸ ساخته شد که در اصل قرار بود فیلمی دو قسمتی از سه کتاب باشد و دومین فیلم به نام بازگشت شاه نیز در سال ۱۹۸۰، به عنوان یک ویژه‌برنامه‌ی تلویزیونی ساخته شد. سومین سه‌گانه‌ی فیلم ارباب حلقه‌ها نیز که از باقی اقتباس‌ها مشهورتر است توسط کارگردان نیوزلندی پیتر جکسون بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ در سه قسمت به نام‌های یاران حلقه، دو برج و بازگشت شاه ساخته شد.

سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌های تالکین از مدت کوتاهی پس از انتشار در دهه‌ی ۱۹۵۰ به بعد بارها توسط رادیو در ایالات متحده و اروپا نیز مورد اقتباس واقع شده است. همچنین بسیاری از بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی از مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها الهام گرفته شده‌اند که داستان آن‌ها در سرزمین میانه به وقوع می‌پیوندد.

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

Amir baniasadi
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

برای دوستانی که ذیل این کتاب پیگیر جلد پنجم هری پاتر هستند طبق اطلاعیه نشر صوتی آوانامه، به علت مشکلات فنی و افزایش کیفیت، جلد پنجم تاخیر خورده و فعلا تاریخ انتشار، هفته آخر تیر ماه در نظر گرفته شده سری ارباب

- بیشتر
Jasmine Z
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

چقدر حرفه ای... به عنوان طرفدار پر و پا قرص این مجموعه باید بگم واقعا عالیه مخصوصا این که از موسیقی فیلم هم استفاده شده که خیلی تاثیر گذارش کرده

Estatira
۱۴۰۰/۰۳/۳۱

فکر می‌کنم بهتر می‌بود اول سری هری پاتر رو تموم می‌کردن، بعد ارباب حلقه‌ها رو شروع می‌کردن.

melody2ne1
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

عالیه. من این ترجمه رو خیلی دوست دارم چون خیلی ادبی و نزدیک به نسخه انگلیسی هست و خیلی کامل هست. گویندگی و جلوه هایی که به کار بردن هم خیلی جذابش کرده. مشتاقانه منتظر کتابهای بعدی هستم.

شمیرانی
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

حدود 15 سال پیش کتاب های ارباب حلقه ها رو خوندم... کسانی که به ادبیات فانتزی علاقه مند هستند لحظه ای درنگ نکنند، خیلی از ایده های رمان های فانتزی جدید ریشه در دنیای تالکین داره و به نوعی حکم شاهنامه

- بیشتر
amirreza🎭
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

ارباب حلقه ها، شاهکار ادبیات فانتزی! دنیای خارق العاده ای که توسط تالکین خلق شده شمارو از هیاهوی دنیای اطرافتون به سرزمینی میبره که هابیت ها، إلف ها، آدم ها و دورف ها در آن زندگی میکنند.محوریت داستان هابیت ها و

- بیشتر
Majid7sir7
۱۴۰۰/۰۴/۰۱

خیلی حرفه ای گویندگی شدهو ترجمه رضا علیزاده هم عالیه. ولی کاش بجای شروع کردن این سه گانه کتاب پنجم «هری پاتر» زودتر میدادن بیرون.

توحيد
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

کتاب قشنگیه. شباهتای جالبی بین شاکله ی بعضی شخصیتا و داستانش با هری پاتر هست. مثل گندالف و دامبلدور، ولدمورت و سائورون و اینکه اجازه نمی دن کسی اسمشونو به زبان بیاره، چهره ی گالم و شباهت خلقی دورف ها

- بیشتر
Elle
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

بهترین ، جذاب ترین و بی مانندترین کتابیست که دیدن فیلم و خوندن کتابش هرگز برام تکراری نمیشه . محیط رازآلود و اساطیری ، ظاهرهای متفاوت و شخصیت های والا ، از خود گذشتگی و پیروزی خیر بر شر ،

- بیشتر
Elendil
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

کار حرفه ای بود و مشتاقانه منتظر سایر کتاب های تالکین هستیم. برای صداگذاری تاثیر گذار تر میتونید از کتاب های صوتی گرافیک آدیو که به زبان انگلیسی هست برداشت کنید

زمان

۲۸ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۰۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۸ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۰۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰
۳۰%
تومان