دانلود و خرید کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت محمدحسن قدیری ابیانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت اثر محمدحسن قدیری ابیانه

کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت

معرفی کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت

کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت اثری از محمدحسن قدیری ابیانه است. این کتاب در تلاش است تا فهم دقیقی از مسئله درآمد نفتی ایران و تاثیرش در حل مشکلات اقتصادی کشور به مخاطبانش بدهد.

درباره کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت

درآمد نفتی ایران، یکی از مسائل و مباحثی است که سال‌ها است محل بحث و گفتگوی مردم قرار گرفته است. همیشه برآوردهایی غیر کارشناسی و عجیب از سهم هر ایرانی از درآمد نفت حاصل می‌شود. اما این موضوع در حالی است که بررسی ها و آما و ارقام چیز دیگری را نشان می دهد: درآمد نفتی ایران در قیاس با جمعیت کشور رقم چندان قابل توجهی نیست. از همین رو توزیع این پول، در جامعه نیز نمی تواند گرهی از مشکلات اقتصادی ایران باز کند. 

اما بحران‌های اقتصادی ایران نیز یکی از دردهای این جامعه است و گاه از آدرس غلطی در این حوزه برای لاپوشانی مساله استفاده می‌شود که خود به مشکلات دامن می‌زند. 

محمدحسن قدیری ابیانه در کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت تلاش کرده است تا این مسئله را برای همگان واضح کند. او ابتدا به مخاطبانش کمک می‌کند تا فهم دقیقی از مبحث درآمد نفتی ایران به دست بیاورند و سپس به مسئله بحران‌های اقتصادی می‌پردازد و نقش این درآمد نفتی را در حل این مشکلات بررسی می‌کند.  

کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت را به تمام علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی کشور پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره محمدحسن قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری ابیانه در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. او دیپلمات ایرانی است که سابقه کار به عنوان سفیر در سفارت استرالیا و مکزیک را داشته است. او در حال حاضر مدیریت انجمن نخبگان جهان اسلام را بر عهده دارند و عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز هست.

بخشی از کتاب درآمدهای نفتی از توهم تا واقعیت

نفت در بودجه سالانه 

صادرات نفت یکی از منابع بودجه هر ساله ایران میباشد. اصولا بودجه را برای سال آینده تنظیم میکنند و اساس آن بر پیشبینی میزان درآمد استوار است؛ به این معنا که پیشبینی میکنند چقدر درآمد تأمین خواهد شد، سپس بر اساس پیشبینی انجام گرفته، بودجه برای امور مختلف تقسیم و اختصاص خواهد یافت. 

طبیعتا ممکن است بودجه مطابق با پیشبینی محقق نگردد و بودجه واقعی کمتر یا بیشتر از پیشبینی باشد؛ لذا در صورتی که کمتر از میزان پیش بینی شده حاصل گردد، به آن «کسری بودجه» و در صورتی که بیشتر از پیشبینی باشد، به آن «مازاد بودجه» میگویند. دولت حق برداشت از خزانه کشور را ندارد، مگر اینکه برنامه ای ارائه دهد و این برنامه به تصویب نمایندگان مجلس برسد. اگر درآمدی مازاد بر بودجه مصوب حاصل شود، دولت باید برای هزینه کردن آن نیز مجوز مجلس را به دست آورد. 

سایر منابع درآمدی دولت قطعا درآمدهای دولت به درآمدهای حاصل از صادرات نفت منحصر نمیشود و درآمدهای دیگری از صادرات گاز، برق، پتروشیمی، مس، سنگ و معادن و ... نصیب کشور میگردد که بخشی از آن نصیب دولت میشود. همچنین درآمدهای دیگری نیز دارد؛ مانند مالیاتها، جریمه ها و ... . بودجه عمومی دولت، مجموعه منابع مالی دولت را تشکیل میدهد.  

نظرات کاربران

کاربر 162100
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

خواندن این کتاب از نان شب واجب تر است...باعث می شود پیوسته از دولت طلبکار نباشیم و روی پای تولید و کار بچرخیم تا زیر نفت مملکت...خدا خبر بده به نویسنده اش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴,۲۰۰
تومان