دانلود و خرید کتاب زبور عشق محسن دریابیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبور عشق اثر محسن دریابیگی

کتاب زبور عشق

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زبور عشق

کتاب زبور عشق اثری نوشته محسن دریابیگی است. این کتاب یادداشت‌هایی بر دعاهای صحیفه سجادیه است که در شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است. 

درباره کتاب زبور عشق

صحیفه سجادیه یکی از آثار امام سجاد (ع) و دعاهایی است که اگرچه بیشتر شکل راز و نیاز و نیایش به درگاه خداوند را به خود گرفته است، اما دربردارنده حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی و قوانین و احکام شرعی و مسائل حساس سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اخلاقی نیز هست. این را می‌توان ازا جمله هنرهای امام سجاد (ع) دانست که معارف دینی را در قالب دعا بیان می‌کند و این کار را هم به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

با تعمیق و تامل در این کتاب و دعاهای آن می‌توان به درک عمیقی از مسائلی همچون خداشناسی، جهان‌ شناسی، انسان‌ شناسی و مباحث عالم غیب رسید. در این کتاب همچنین سخن از فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر و اهل بیت (ع)، امامت، فضایل و رذایل اخلاقی رفته است و مسائل اجتماعی همانند گرامیداشت اعیاد، مسائل اقتصادی، اشارات تاریخی، نعمت‌های مختلف خداوند، آداب دعا، تلاوت، ذکر، نماز، عبادت و.... هم آمده است. 

با توجه به جایگاه صحیفه در میراث مکتوب شیعه ضرورت توجه به این متن نورانی و اصیل بویژه در دورانی که بشر سردرگمی های فراوان داشته و نیاز به مامنی امن و ایجاد ربطی با عالم قدس است بیشتر احساس می شود. این کتاب، یکی از کتب شریف است که در عین اختصار و کم حجمی هر آنچه را که انسان در مقام راز و نیاز با پروردگار خود و یاد آفریننده خود به آن نیاز دارد، بیان کرده است و آن را هم به مقتضای زمان‌ها و مناسبت های مختلف و احوال گوناگون انفسی و شرایط مختلف آفاقی تامین کرده است.

در این اثر آنچه وسیله تقرب به حضرت حق تقرب است مورد ملاحظه قرار داده شده است. این اثر با به کارگیری هنرهای گوناگون می تواند در این عصر انفجار اطلاعات که بشر را با خود غریبه کرده خلوتی قدس حاصل کند تا آدمی را دقایقی با خود حقیقیش آشنا سازد؛ چه که نیاز به چنین فضایی که در آن نیاز به دین احساس شود، در این دوره و زمانه لازم است. 

در بیانات رهبری هم جایگاه این اثر تاکید شده است. وی می فرماید: واقعا همین صحیفه سجادیه کافیست که یک جامعه را توجه دهد و اصلاح و بیدار کند دیگر محققین نیز همین نظر را مورد تاکید قرار داده اند.

نسل کنونی آن چنان که بایسته و شایسته است با این متن ارتباط ایجاد نکرده اند..

محسن دریا بیگی در کتاب زبور عشق سعی کرده زمینه ای فراهم آورد که خوانندگان با دعاهای این کتاب آشنایی بیشتری حاصل کنند. و به تعبیر آیت الله حسن زاده زمینه نگاه آکادمیک به این کتاب فراهم آید. این کتاب شامل یادداشت‌هایی بر ادعیه موجود در این کتاب است که شامل دعا برای دفع بلایا و حوادث، دعا پناه جویی در ناملایمات، دعای اشتیاق به مغفرت و رحمت پروردگار، دعای التجا به سوی پروردگار، دعای درخواست حوائج، دعای مکارم اخلاق، دعا برای پدر و مادر، دعا برای فرزندان، دعا به هنگام تدرستی و دعا برای ادای دین می‌شود.

کتاب زبور عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب زبور عشق را به تمام علاقه‌مندان به مطالعه مباحث دینی و مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان