دانلود و خرید کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم محمدرضا طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم اثر محمدرضا طاهری

کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم

انتشارات:انتشارات تیک
امتیاز:
۴.۴از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم

کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم اثری از محمدرضا طاهری است که به بیان ویژگی‌هایی می‌پردازد که یک معلم حرفه‌ای و کسی که به کارش عشق می‌ورزد، باید دارا باشد.

درباره کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم

همه ما خاطراتی را از دوران مدرسه به یاد می‌آوریم که نقش معلممان در آن بسیار پررنگ است. گاه این نقش بسیار مثبت است و مسیر امروزی ما را برایمان روشن می‌کند  و گاه نیز در کمال درد و ناراحتی نقشی منفی است که خاطره تلخی از خود به جا گذاشته است. 

اما آنچه اهمیت دارد این است که معلم بکوشد در تمام جنبه‌ها، از آموزش دادن، آموزش دیدن و ارتباطش با بچه‌ها خوب باشد. مدام به پیشرفت خود اهمیت بدهد. برای بالا بردن دانش و مهارتش تلاش کند و کارش را بهبود ببخشد. 

محمدرضا طاهری در کتاب اخلاق حرفه ای معلم تلاش کرده است تا نگاهی جامع و کامل به این مساله داشته باشد و هر آنچه را که یک معلم خوب لازم است بداند، به او بگوید. 

کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم را به تمام معلمان، مربیان و استادانی که دوست دارند در کار خود پیشرفت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخلاق حرفه‌ ای معلم

باید دانست که رابطه دانش آموز با معلم یک رابطۀ باطنی و معنوی است. دانش آموز، معلم را شخصیتی محترم و ممتاز میداند که او را در بزرگ شدن و به استقالل و آزادی رساندن و همچنین او را به عضویت رسمی درآوردن در جامعه کمک و مساعدت مینماید. معلم با روح و جان دانش آموز سروکار دارد و به همین جهت به عنوان یک الگوی محبوب و مطاع، پذیرفته میشود. 

دانش آموز اگرچه قبلا در محیط خانواده؛ علوم و اطلاعات فراوانی را کسب کرده و رفتارهایی را آموخته و به اموری عادت کرده و تا حدودی شخصیت او شکل گرفته است، ولی هنوز شخصیت وی شکل ثابت به خود نگرفته و تا حد زیادی قابل انعطاف و تغییر میباشد. کودک و نوجوان در سنین رفتن به مدرسه از محیط خانواده خارج میشود و به طور رسمی در اجتماعی جدید یعنی مدرسه و یا دانشگاه پذیرفته میشود. 

دانش آموز در این اجتماع جدید (مدرسه) فرصت مییابد تا افکار و اندوخته های دینی و رفتاری و عادت های گذشته‌اش را مورد بازنگری قرار دهد و شخصیت خویش را بسازد و آن را تکمیل و تثبیت نماید؛ در این میان بانفوذترین و محبوب ترین فردی که میتواند در این مرحلۀ حساس او را یاری کند معلم است؛ به همین جهت دانش آموزان معلم خود را به عنوان یک الگو و اسوه میپذیرند و از رفتار و گفتار و اخلاق خوب یا بد او سرمشق میگیرند و خود را با وی همسان و همانند میسازند. دانش آموزان همۀ اعمال و رفتار معلمان و مدیر و حتی سرایدار مدرسه را زیر نظر دارند و از آنها درس میگیرند. دانش آموزان از طرز برخورد و تعامل معلمان با مدیر، معلمان با یکدیگر، معلمان با خدمتکاران مدرسه و معلمان با دانش آموزان و نیز با اولیای آنان درس میگیرند. از اخلاق و رفتار معلم، از طرز اداره کلاس، از رعایت عدل و انصاف در نمره دادن، از وقت شناسی و رعایت نظم، از دلسوزی و مهربانی، از خوشرویی و فروتنی، از دینداری و التزام به ضوابط شرعی، از اخلاق خوش و ادب او، از خیرخواهی و نوع دوستی معلم درسها می آموزند. همچنین از اخلاق و رفتار و کردار او متأثر میشوند و خود را با او همسان میسازند. معلم فقط یک آموزش دهندۀ صرف نیست، بلکه مهمتر از آن، یک مربی و یک الگوی با نفوذ در تعلیم و تربیت است. 

همانطوریکه یک معلم خوب با رفتار و گفتار پسندیده‌اش دانش آموزان را خوب پرورش میدهد، یک معلم بداخلاق و بدرفتار و منحرف نیز میتواند با رفتار بد خود دانش آموزان را به انحراف و تباهی بکشاند و بزرگترین خیانت را نسبت به اجتماع مرتکب شود؛ بنابراین شغل و حرفه معلمی از پر احساسترین، حساسترین و مسئولیت دارترین شغلهای اجتماع میباشد. 

معلم نمیتواند نسبت به اخلاق و رفتار خود آزاد و بیتفاوت باشد، زیرا محدودۀ اخلاقیاتش فراتر از خود اوست. او تنها مسئول خودش نمیباشد، بلکه مسئولیت تعدادی از انسانهای معصوم را نیز برعهدهگرفته است. معلم باید به این مسئولیت سنگین و ارزشمند و میزان و مقدار نفوذش در دانش آموزان خوب بیندیشد و با اصلاح رفتار و گفتار و اخلاق خویش، بهترین الگوها را در اختیار دانش آموزان و یا دانشجویان قرار دهد 

آن‌چه معلمان باید بدانند
استیلا اربس
راهنمای سنجش و ارزش‌یابی آغازین
محرم آقازاده
روانشناسی بازی
محمدعلی احمدوند
طراحی آموزشی، رویکرد شناختی به آموزش تلفیقی
محمود تلخابی
بازی و یادگیری
میثم رجایی
مدرسه و تربیت دانش‌آموز فکور
عظیم محبی
راهنمای عملی نگارش طرح درس
محرم آقازاده
فن معلمی
ابوالفضل بختیاری
درس‌های فنلاندی
پاسی سالبرگ
روش‌ها و فنون تدریس
سیدحمیدرضا علوی
مدارس باز - مدارس سالم
وینک هوی
مانند فنلاند تدریس کنید
تیموتی واکر
کاربرد هوش‌های چندگانه در کلاس درس
محرم آقازاده
راهنمای عملی نگارش و اجرای برنامه‌ی مدرسه
حیدر تورانی
بازی های آموزشی برای پرورش صفات اخلاقی (۸ تا ۱۴ سال)
مهدیه کشانی
نظارت آموزشی و ارزشیابی عملکرد معلم (نظریه و عمل)
جیمز نولان
روش های تدریس نوین (۱)
تام شرینگتون
معلم ژاپنی به مثابه رهبر
یوشی تاکا ایشی کاوا
دوچرخه‌ها: عاشقانه‌های نیکی جیووانی
نیکی جیووانی
اصلاحات آموزشی با معلمان تحول خواه
افضل السادات حسینی

نظرات کاربران

کاربر 5492870
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

کتاب رو خریداری کردم اما برام لوود نمیشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان