دانلود و خرید کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی محمد عزیزالاسلام ترجمه محسن حمیدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی اثر محمد عزیزالاسلام

کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی

معرفی کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی

کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی اثری از دکتر محمد عزیز الاسلام است که با ترجمه محسن حمیدیان و مسعود نوری منتشر شده است. این کتاب درباره مدیریت مشروعیت در تامین زنجیره‌های جهانی صحبت می‌کند.

درباره کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی

پذیرش اجتماعی را می‌توان نوعی ابزاری دانست که شرکت‌های چند ملیتی به وسیله آن می‌توانند استانداردهای مورد انتظار اجتماعی را در هنگام پیشرفت اقتصادی بدست آورند. اما بسیاری از شرکت‌های چندملیتی با تامین کنندگان جهانی، با مشکل پذیرش روبه‌رو شده‌اند. شاید یکی از دلایل چنین امری را بتوان تغییر در استانداردهای اجتماعی طی سال‌های اخیر دانست. 

دکتر محمد عزیزالاسلام، در کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی، تفسیری جامع از این موضوع ارائه می‌کند. این کتاب درباره مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی و پذیرش اجتماعی با زنجیره تامین شرکت‌های چند ملیتی صحبت می‌کند و در ادامه نیز، به بیان نمونه‌های واقعی از نقض پذیرش اجتماعی می‌پردازد.

در بخش آخر کتاب می‌توانید بینش‌هایی درباره دستورالعمل‌ها، استانداردها، تکنیک‌ها بخوانید و با استراتژی‌هایی، برای حل چنین مشکلی، آشنا شوید. 

کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی را به تمام صاحبان کسب و کارهای بزرگ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حسابداری پذیرش اجتماعی

 مشروعیت به عنوان بخشی از چارچوب برای تبادل و محصول ثانویه تبادل، بهتر مشخص میشود تا دیدن مشروعیت بهعنوان امری آماده برای تبادل در میان سازمان ها. مفهوم مشروعیت به پذیرش تایید شده توسط جامعه اشاره دارد، که با "حقانیت" که به اقدامهای برحق یک سازمان بستگی دارد، متفاوت است. مشروعیت به معنی موفقیت اقتصادی یا قانونی بودن نیست، چون موفقیت اقتصادی تنها یک جنبه از مشروعیت است و قانونی بودن به لحاظ نظری اجرا کننده تغییرات در ارزشهای جامعه است نه خالق آنها.

به عبارت دیگر، مشروعیت تابعی از مدیریت سازمانی درست در موقعیت درست است که کار درستی که توسط باورهای افراد، همسالان آنها و جامعه درک شده است را انجام میدهند. مفهوم مشروعیت سازمانی برای بررسی اینکه آیا یک استراتژی خاص (بهعنوان مثال، استراتژی گزارشگری یا حسابرسی پذیرش اجتماعی) یا همه به عنوان یک استراتژی کلی (مانند ساختارهای اقتصادی سرمایه داری یا دولت دموکراتیک) پذیرش اجتماعی را به دست آورده یا آن را حفظ کرده‌اند، استفاده میشود.

مشروعیت و تغییر انتظارهای اجتماعی به هم مرتبط هستند. انتظارهای اجتماعی تغییر میکنند چون جامعه برای مدت طولانی در جستجوی نوعی جامعه بوده است که در آن هر انسان حق دارد از یک زندگی مناسب و معقول لذت ببرد و میتواند به آزادی، عدالت، برابری، یک محیط زیست عاری از آلودگی و انواع چیزهای خوب دیگر مناسب برای وجود انسان دسترسی داشته باشد. به خاطر تغییر انتظارهای اجتماعی، میزان مشروعیت لازم ممکن است در طول زمان در نوسان باشد و اثر چنین نوسانی در مشروعیت همیشه مستقیما در عرصه سازمانی منعکس میشود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان