دانلود و خرید کتاب خمس علیرضا کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خمس

خمس کتابی نوشته علیرضا کریمی و محمدجواد محمدحسینی است که به موضوع مهم خمس درآمدها و مال حلال مخلوط به حرام پرداخته است. این اثر در شرکت چاپ و نشر بین الممل به چاپ رسیده است.

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامیاست. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد.

 درباره کتاب خمس

خمس یکی از فریضه های اسلامی است که خداوند متعال آن را برای پیامبر اکرم(ص) و ذریۀ مکرمش و به جهت اکرام و احترام آنان قرار داده و کسی که از پرداخت آن امتناع کند، هر چند به مقدار کمی هم باشد در ردیف ستمکاران خواهد بود. قرآن کریم در بیان اهمیت آن، ایمان را با آن پیوند زده و می فرماید: «بدانید آنچه را که سود می برید، یک پنجم آن، برای خدا و رسول خدا(ص) و خویشاوندان او و یتیمان و مسکینان و در راه ماندگان است، اگر به خدا ایمان دارید...» در هفت چیز خمس واجب می شود: ۱. منفعت و درآمد کسب و کار (ارباح مکاسب) ۲. معدن ۳. گنج ۴. مال حلالِ مخلوط به حرام ۵. جواهری که به واسطه غواصی یعنی فرو رفتن در دریا به دست می آید. ۶. غنیمت جنگ ۷. زمین که کافر ذمی از مسلمان بخرد.

کتاب حاضر، دربردارندۀ فتاوای امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و حضرت آیت الله العظمی سیستانی است. بدیهی است آنچه از حضرت آیت الله خامنه ای نقل می‌شود بر اساس نظراتی است که تاکنون از جانب ایشان منتشر شده و اگر در برخی موارد، در کتاب به فتوای معظم له اشاره نشده است، به این دلیل بوده که در آن مورد فتوایی از ایشان منتشر نشده است.

 خواندن کتاب خمس رابه چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران حوزه احکام و مبانی فقهی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه