دانلود و خرید کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی حسن سلطانی صفت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی اثر حسن سلطانی صفت

کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی

امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی

کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی نوشته حسن سلطانی است. کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی به مفهوم بازاریابی، اهمیت آن و شیوه‌های نوین آن در کسب و کار امروز می‌پردازد. کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است.

درباره کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی

بعضی افراد تصور می‌کنند که بازاریابی تن‌ها تبلیغ کردن و فروش است. اما ما هر روزه با پیام‌های بازرگانی تلویزیونی، نامه‌‌های پستی، آگهی‌‌های تبلیغاتی در روزنامه‌‌ها و اینترنت بمباران می‌شویم؛ بنابراین فروش و تبلیغات تنها قسمت نمایان روش‌های بازاریابی است که همچون یک قطعه یخ شناور، بازاریابی به معنی برآورده کردن نیاز‌های مشتری است. اگر بازاریاب خوب عمل کرده و نیاز‌های مشتری را به درستی تشخیص دهد، محصولی با ارزش بالا و قیمت مناسب تولید گردد، به خوبی توزیع شود و به شکلی موثر معرفی شود، به سادگی به فروش می‌رسد.

در تعریفی جامع بازاریابی فرآیندی اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن، هر فرد نیاز‌ها و خواسته‌‌های خود را از طریق تبادل ارزش با دیگران برآورده می‌سازد. به زبانی ساده‌تر، بازاریابی شامل ایجاد رابط‌های تبادلی و پر ارزش با مشتری است.

با اینکه دانش نوین بازاریابی هنوز در جامعه ما جوان است و خیلی از سازمان‌ها هنوز در مراحل اولیه بوده و بیشتر رویکرد تولید محور و فروش محور دارند، اما باید اذعان داشت تغییرات محیط پیرامون سازمان‌‌های تجاری و محیط عملیاتی کسب و کار همه روزه شاهد، تغییر، نوآوری و پیشرفت‌های جدیدی است.

امروز محیط بازار به مفهوم واقعی کلمه رقابتی شده است، این بازار چه داخلی باشد و چه خارجی به می‌دان جنگی تبدیل شده که رقبا با توسل به شیوه‌‌های نوین بازاریابی برای بدست آوردن سهم بیشتر بازار و حفظ بازار‌های موجود به یکدیگر هجوم می‌‌¬آورند.

در عرصه خارجی نیز رقبای بین المللی با هدف ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار خود به بازار سایر کشور‌ها یورش برده و در واقع با کمک این علم بیکاری خود را به دیگر کشور‌ها صادر می‌کنند.

در این محیط پرتلاطم با تغییرات سریع نرخ ارز، تورم، بیکاری، رکود، تولید کالای مورد نظر مشتریان، قیمت گذاری درست، سهولت دسترسی به کالا و خدمات، اطلاع‌رسانی بهتر نسبت به رقبا نیازمند دانش و بینش عمیق‌‌تری می‌‌باشد.

در این روزگار پر تحول شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق خواهند بود که به تحولات سریع بازار، وضعیت رقبا، نظام‌های توزیع، رسانه‌های گروهی، فن‌آوری‌های جدید و خلاصه بازاریابی و مدیریت بازار توجه کنند.

شرکت‌‌هایی رستگار می‌‌شوند که به رسالت واقعی خود یعنی رضایت مشتری توجه کنند و از طریق ارضا بهتر نیاز‌های مشتریان هدف از رقبا پیشی بگیرند و در ضمن رفاه اجتماعی و منافع کلان جامعه خود را در نظر داشته باشند.

به همین دلیل آموختن تئوری‌ها و روش‌های نوین بازاریابی به یکی از نیازمندی‌های مدیران، کارشناسان، صاحبین کسب و کار تبدیل شده است. از سوی دیگر آموختن تئوری‌ها بدون بکار گیری اثر بخش از آن‌ها نمی‌تواند دردی از سازمان‌ها را درمان کند.

بنابراین چاره پیاده‌سازی چنین علمی‌ در سازمان‌‌ها نیازمند به باور عمیق مدیران به مبحث بازاریابی و مدیریت بازار است.

در بین فعالیت‌‌های مختلف کسب و کار، بیش از همه بازاریابی با مشتری سر و کار دارد. ساده‌ترین تعریف در یک جمله می‌‌تواند اینگونه باشد: بازاریابی، مدیریت رابطه سودآور با مشتری است. هدف دوگانه بازاریابی، جذب مشتریان جدید با ارائه ارزش بالاتر و حفظ مشتریان فعلی به وسیله جلب رضایت آن‌ها است.

خواندن کتاب مفاهیم و اصول بازاریابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

بازاریابی درست و اصولی، برای موفقیت هر سازمانی حیاتی است.

نظرات کاربران

سعید احمدی
۱۴۰۲/۰۸/۱۳

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان