دانلود و خرید کتاب حجره ای برای گانگستر: سرگذشت مسلمان شدن جوان آمریکایی حامد حسین وقار ترجمه احمد عبداله‌زاده مهنه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حجره ای برای گانگستر: سرگذشت مسلمان شدن جوان آمریکایی اثر حامد  حسین وقار

کتاب حجره ای برای گانگستر: سرگذشت مسلمان شدن جوان آمریکایی

معرفی کتاب حجره ای برای گانگستر: سرگذشت مسلمان شدن جوان آمریکایی

حامد حسین وقار (مایکل بوث)، در این کتابُ خاطرات خود از چگونگی مسلمان شدن خود را گردآوری کرده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «دوران کودکی من با زندگی معمول دیگر کودکان آمریکایی تفاوتی نداشت. پدرم پیش از دوسالگی‌ام ما را رها کرد و مادرم مجبور شد من را دست‌تنها بزرگ کند. مادرم زن خاصی است. عشق من به او در قالب کلمات نمی‌گنجد. من خودم دو بچۀ ناز دارم و حالا می‌فهمم که بزرگ کردن من در آن دوره، چقدر برای مادرم سخت بوده است. وقتی من به دنیا آمدم، او بیست سال بیشتر نداشت. با رفتن پدر، مادرم تصیم گرفت که در زندگی‌اش تحولی صورت بدهد و از همین رو، برای ادامۀ تحصیل به دانشگاه رفت. وقتی من هنوز تاتی‌تاتی می‌کردم، مجبور شدیم به خانۀ پدربزرگم نقل مکان کنیم. پدربزرگ و مادربزرگم سرپرستی ما را بر عهده گرفتند و مادرم توانست به دانشگاه برود و مدرکی عالی دریافت کند. یادم می‌آید که من را به مهدکودک دانشکده می‌سپرد و برای خواباندن من، کتاب‌های درسی‌اش را با صدای بلند برایم می‌خواند. مادرم سخت تلاش می‌کرد و بالاخره توانست به جایی برسد.»

نظرات کاربران

کامکار
۱۳۹۸/۰۵/۱۸

لطفا این رو هم بزارید در کتابخانه همگانی خوبه گردونه شانس هست وگرنه مگه میشد خوندش😅😅😅😅😅

رها
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

من فکر میکنم کتاب، بیان جامعی نداشت.. زندگینامه ی جالبی بود ولی به نظرم اگر درون مایه ی کتاب را یک نویسنده غیر از خود فرد نوشته بود خیلی تاثیرگذار میشد.. من متن کتاب را دوست نداشتم

SARA
۱۳۹۵/۰۸/۲۵

ی سوال مهم:من اگه اعتبار کیف پولم رو افزایش بدم،،و اعتبار هدیه بگیرم،،مثلا یکشنبه اون" اعتبار هدیه"از کیف پولم کسر میشه؟؟

حمید
۱۳۹۵/۰۳/۲۲

بسیار جذاب و تاثیرگذار

مهدی
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

بعضی زندگی‌ها فراز و نشیب‌های عجیبی دارن. این زندگی‌نامۀ خودنوشت گرچه بسیار ساده و ابتدایی نوشته شده، ولی تلاطمِ اتفاقاتش آدمی رو دچار شگفتی می‌کنه. به نظرم حواشی و جزئیات بسیاری بود که نویسنده از کنارشون گذر کرده و از توضیحات

- بیشتر
م فتوحی
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

خیلی خلاصه گویی شده! ترجمه عالی و خوبی داره.داستان واقعی زندگی خود نویسنده است، اما نمیشه به صورت اصول داستان نویسی یا زندگینامه نویسی بهش امتیاز داد، چون به قلم خود شخصیت داستان نوشته شده. اگر این داستان های واقعی

- بیشتر
1389 plmn
۱۳۹۹/۰۹/۱۱

اصلاً خوب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
زندانیان آمریکا ۲۳٫۴ درصد کل جمعیت زندانیان جهان را تشکیل می‌دهند
افرا
همه از روبه‌رو شدن با گروهی، هرچند کوچک، که حاضرند بر سر عقیده‌شان جان بدهند، می‌ترسند.
• Khavari •
رفتم وسط خیابانی که چند نفر آنجا ایستاده بودند و فریاد زدم: «اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلّا الله! و اَنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ و رَسولُهُ!» اگر این روزها چنین کاری می‌کردم، شاید مردم وحشت می‌کردند؛ ولی آن روز فقط فکر کردند دیوانه‌ام!
...
مسلمانانی را می‌بینم که برای عبادات فردی، برای عرفان، اهمیت زیادی قائل‌اند، ولی برای امت و جامعۀ مسلمانان، نه. هر دوی این دیدگاه‌ها اشتباه است. مسلمان واقعی باید هم به رابطه‌اش با خدا و هم با جامعه اهمیت بدهد.
ادریس
آدم باید پاسخ سؤالات دینی خود را پیدا کند. اصلاً، تفکر دربارۀ دین و تشکیک در عقاید برای رسیدن به حقیقت، هیچ اشکالی ندارد. هروقت که سؤالی داشتیم، باید بپرسیم. اگر نفر اول نتوانست جوابمان را بدهد، باید از نفر بعدی و بعدی آن‌قدر بپرسیم تا بالاخره به جواب درست دست پیدا کنیم.
|قافیه باران|
تولد در خانوادۀ مسلمان، نعمت هست؛ اما تنها مایۀ امتیاز فرد بر دیگران، تقواست.
کامکار
مسئولیت‌های اجتماعی مسلمان بسیار بیشتر از مسئولیت‌های فردی اوست.
ادریس
یاد جمله‌ای می‌افتم که از آیت‌الله مصباح یزدی خوانده‌ام. ایشان می‌گوید که مسئولیت‌های اجتماعی مسلمان بسیار بیشتر از مسئولیت‌های فردی اوست. دربارۀ این جمله فکر کنید. به کدام یک از مسئولیت‌هایتان بیشتر اهمیت می‌دهید؟
|قافیه باران|
به نظرم در این روزگار، مردم باید بدانند که هرکس لباس طلبگی به‌تن داشت یا در قم درس خوانده بود، آدم خوبی نیست. آدم‌های بدی هم هستند که در حوزه درس خوانده‌اند. آدم باید مراقب باشد که دین را از چه کسی یاد می‌گیرد.
|قافیه باران|
همین یادم می‌آید که همۀ استدلال‌های مسیحیان را نقش‌برآب کرد. آن‌ها ابتدا از انجیل کمک گرفتند و او هم با انجیل شکستشان داد. بعد، از راه مباحث عقلی وارد شدند و او هم از همین راه مغلوبشان کرد. دست آخر، سراغ قرآن رفتند و او هم با استناد به قرآن جوابشان را داد. همۀ ما شاهد صحنۀ شگفت‌انگیزی بودیم؛ ولی شاهد مثال من قضیه‌ای است که در پایان اتفاق افتاد. بعد از شکست همۀ استدلال‌های مسیحیان، سؤالی مطرح شد: با همۀ این حرف‌ها، چرا بازهم به مسیحیت اعتقاد دارید؟ سکوت کامل بر فضا حاکم شد. سردرگمی را می‌شد در چهرۀ آن جوانان مسیحی دید. بالاخره سرگروهشان لبخندی زد. بعد در چهرۀ تک‌تک اعضای گروه خود نگاهی کرد، سری تکان داد و باز لبخند زد. همه منتظر بودند ببینند چه جوابی دارد. دل توی دلم نبود. گمان می‌کردم که استدلالی تازه و قوی‌تر مطرح خواهد کرد که حتی برادرْ کوثر هم نتواند جوابش را بدهد؛ اما از جوابش بیش‌ازپیش تعجب کردم. گفت: «اعتقاد داریم، چون... اعتقاد داریم!»
کامکار

حجم

۶۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲,۰۰۰
تومان