دانلود و خرید کتاب فرزندپروری آگاهانه عالیه هیبتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری آگاهانه اثر عالیه هیبتی

کتاب فرزندپروری آگاهانه

معرفی کتاب فرزندپروری آگاهانه

کتاب فرزندپروری آگاهانه نوشته عالیه هیبتی است. این کتاب مجموعه منحصربه‌فردی از دستورالعمل‌های مؤثر و کاربردی برای کمک به والدین جهت تربیت به فرزندشان است.

درباره کتاب فرزندپروری آگاهانه

شما برای تربیت فرزندتان به مدرک دکترا در رشته روانشناسی نیاز ندارید و می‌توانید با به کار بستن امور تربیتی ساده در کمال آرامش فرزندانتان را بزرگ کنید. والد بودن یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست. بااین‌حال اگر ندانید با آن‌ها چگونه رفتار کنید، پدر و مادر بودن می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد.

در زمینه تربیت کودک توجه به بعضی نکات ازجمله این نکته بسیار حائز اهمیت است که بدانیم:

هیچ دلیل و قانونی در دنیا وجود ندارد که به ما این حق را بدهد که چون بچه‌هایمان کوچک‌تر از ما هستند، ما می‌توانیم به آن‌ها بی‌ادبی کنیم؛ نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم و یا عصبانیت به خرج دهیم. پس با داشتن رفتاری شایسته در برابر کودکانمان،‌ از خود الگویی درست در ذهن آن‌ها حک کنیم. 

مفاهیم،‌ روش‌ها و مثال‌های مطرح‌شده متوجه والدینی است که فرزند ۲ تا ۱۲ ساله دارند؛ اما برای شروع هیچ‌گاه دیر نیست. ما همواره در حال ساختن روابط با فرزندانمان هستیم و تفاوتی ندارد که آن‌ها دوساله باشند یا بیست‌ودوساله. آینده کودک، امروز است. خوشبختی و سلامت روانی کودک در آینده، بستگی به رفتار درست و خوب امروز ما دارد.

امید است با فراگیری قوانین درست پدری و مادری،‌ روش نادرست تربیتی را که پدران و مادران ما به کار می‌برده‌اند، ‌ به نسل‌های بعدی منتقل نکنیم و نسل‌های آتی طعم تلخ درد و رنجی را که ما محکوم به چشیدنش بودیم را تجربه نکنند.

رمز خوشبختی، آگاهی و عمل است

خواندنن کتاب فرزندپروری آگاهانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که تربیت فرزندشان برایشان مهم است پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب فرزندپروری آگاهانه

فرزندپروری مجموعه دانش و مهارت تربیت کودکان به روش سالم و غیر مخرب است و راهی است برای اینکه دانش و مهارت‌های آن‌ها را رشد دهیم و مشکلات رفتاریشان را اداره کنیم و هدف اصلی از تربیت کودکان بار آوردن افرادی مستقل، توانمند، مسئول و با اعتمادبه‌نفس است که از رشد اخلاقی و اجتماعی مناسب برخوردار باشند.

والدینی که برای تربیت فرزندانشان اهمیت قائل هستند و سعی می‌کنند برای تربیت از هیچ تلاشی دریغ نکنند در آینده نیز نتایج بسیار متفاوت و خوبی می‌گیرند و دائماً نگران نیستند و مدام فرزندانشان را چک نمی‌کنند و فرندانشان هم کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند؛ اما والدینی که بسیار سهل گیرند و انرژی و وقت کافی برای تربیت فرزندان نمی‌گذارند؛ در آینده نیز والدینی همیشه نگران خواهند بود که همیشه دغدغه رفتارهای پیش‌بینی‌نشده فرزندانشان را خواهند داشت.

به سهم والدین و کودک در تربیت دقت نمایید: 

از تولد تا ۸ سالگی «زمان طلایی تربیت» محسوب می‌شود زیرا ۷۵% سهم آن در دست والدین نهاده شده است. بنابراین کودکی که در این مرحله حدود بیست کیلو وزن و یکصد سانت قد دارد و سهم تربیتی او تنها ۲۵% است؛ مثلا اگر بتواند قانون ساعت خواب را بشکند و بین ۹ تا ۱۱ شب بخوابد، در مرحله نوجوانی که ۵۰ کیلو وزن دارد و ۱۵۰ سانت قد و ۷۵% سهم تربیت را در دست خودش می‌بیند، ممکن است ساعت ۲ تا ۴ صبح به خانه برگردد.

والدین عزیز تلاش کنید از این دوره طلایی به بهترین نحو استفاده کنید.

اگر والدین در اجرای قوانین در مرحله ۱ و ۲ اقتدار لازم را نداشته باشند و سهم خود را در تربیت به خوبی رعایت نکنند، متأسفانه در مرحله ۳ و ۴ که سهم کمتری دارند عملا قادر نخواهند بود در تربیت کودک خود نقش چندانی ایفا کنند.

نظرات کاربران

مشکات
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

برای رفتار درست با بچه ها باید هر چقدر بیشتر مطالعه داشت و این کتاب هم به صورت مختصر و مفید راهکارهایی را ارائه می دهد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
مدیریت رفتارهای کودکان روندی طولانی و فراگیر است که به صبر و تحمل و خوش‌خلقی و اشتیاق و خلاقیت نیاز دارد و این همه وقتی ممکن می‌شود که به سلامت خود رسیدگی کنید. اگر خسته و فرسوده باشید و برای فعالیت‌های آرامش‌بخش و شاداب‌کننده وقت نگذارید و خوب غذا نخورید، در بهترین حالتتان نخواهید بود و ذخایر صبر و انرژی شما کم‌کم تمام می‌شود و این حالت، پاسخ‌گویی آرام و ماهرانه به چالش‌های روزمره فرزندپروری را بسیار دشوار خواهد کرد.
رباب خاتون
به فرزندتان بگویید موفقیت با تلاش و گام به گام حاصل می‌شود نه از طریق مقایسه با دیگران.
رباب خاتون

حجم

۱۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۱۷۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان