دانلود و خرید کتاب سو فوجیموتو البرز محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سو فوجیموتو اثر یاشار محمدی

کتاب سو فوجیموتو

معرفی کتاب سو فوجیموتو

کتاب سو فوجیموتو که البرز محمدی و یاشار محمدی آن را گردآوری کرده‌اند. این کتاب به آثار سو فوجیموتو می‌پردازد و درباره معماری‌ در خانه‌های ژاپنی است. کتاب سو فوجیموتو را انتشارات کتابکده کسری منتشر کرده است.

درباره کتاب سو فوجیموتو 

سـو فوجیمـوتو، معمار جوان و سرشناس ژاپنی پیشگام سبک معماری نوینی است که قطعا در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید. معماری شفاف و خارق العاده فوجیموتو در ایران چندان شناخته شده نیست، کتاب سو فوجیموتو سومین کتاب از مجموعه یکصد طراح معاصر است به معرفی مبانی فکری و همچنین آثار وی پرداخته‌ است. نخستین جلد از این مجموعه به معرفی ریکاردو لگـورتا، معمار مکزیکی و دومین کتاب از این مجموعه به معرفی هـرزوگ و دمـورن اختصاص دارد.

فوجیموتو معماری را به مثابه یک زبان یا یک ساختار می‌شناسد اما نه تنها روابط کلیشه‌ای، بلکه تمامی روابط ساختاری و نهادینه میان انسان، فضا، مصالح، اشیا، معماری و جهان خارج را دگرگون می‌کند. درک فوجیموتو از معماری به مثابه ابزاری برای آسایش آدمی نیست، دیدگاه وی به مراتب عمیق‌تر و پیچیده‌تر است. فوجیموتو پدیدارشناسی نوینی از معماری را ارائه می‌کند. این پدیدارشناسی هرچند وامدار شولتز، هایدگر و هوسرل بوده و "تجربه مکان" در کانون آن قرار دارد اما خوانش فوجیموتو از هر دو مفهوم (تجربه و مکان) به کلی متفاوت است. بدون آگاهی از تعبیر فوجیموتو از این دو مفهوم، معماری وی در حد کلماتی نظیر شفاف، سبُک، سازه گرا، ژاپنی و ... نزول پیدا می‌کند.

آثار فوجیموتو سه رویکرد اصلی در معماری متداول را به باد انتقاد می‌گیرند: عملکردگرایی، انسان محوری و اولویت سوژه (انسان) بر "تجربه" (مکان). شاید دو رویکرد نخست را بتوان با برخی جریان‌های معماری پسامدرن مشترک دانست اما انتقاد فوجیموتو ارتباط مستقیمی با معماری مدرن نداشته و عمق تاریخ معماری را هدف قرار می‌دهد... تعبیر متفاوت فوجیموتو از تجربه مکان به خلق معماری متفاوتی می‌انجامد که حتی با دیگر معماران طراز اول ژاپنی نظیر آندو، کوما، ایتو، سجیما و نیشیزاوا قابل مقایسه نیست ... معماری مانیفست‌گونه فوجیموتو دعوت به چیزی فراتر از قراردادهای کشف شده‌است.

«یـکصد طـراح مـعاصر» نخستین مجموعه در ایران است که با هدف تجزیه و تحلیل آثار و اندیشه‌های طراحانی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف منتشر می‌شود. این مجموعه نه به معرفی مشاهیر معماری و معماران «سوپراستار» اختصاص دارد و نه اصولا به معرفی بسنده می‌کند، بلکه به تحلیل و نقد پرداخته و طراحانی را معرفی می‌کند که کمتر در نشریات و کتب فارسی نامی از آن‌ها برده شده‌است. حتی اگر طراح صاحب‌نامی نظیر «رم کولهاوس» یا «زاحا حدید» در میان این طراحان انتخاب شده باشد، سعی‌ شده‌است تا به آثار متاخر و مبانی نظری معاصر در طراحی آنان پرداخته‌شود. «یـکصد»، استعاره‌ای است از «بسیار»، هدف اما رسیدن به عدد صـد نیست، ممکن است با استقبال خوانندگان و همکاری نویسندگان و مترجمان تعداد کتب این مجموعه از یکصد نیز فراتر رود، شاید هم این مجموعه چون بسیاری از نمونه‌های مشابه در میانه راه متوقف شود، کسی چه می‌داند! هدف اما شروع مجموعه‌ای است که پایانی بر آن متصور نیستیم، کاری گروهی که ممکن است سال‌ها ما را گردهم آورد، بهانه‌ای برای ارتباط با دانشجویان، اساتید، مترجمین و هنرمندان فعال در سایر گرایش‌های طراحی و در نهایت ارتقا آگاهی و مطالعه طراحان. با این حال آینده و نتایج حاصل از انتشار این مجموعه برای ما هم نامشخص است. شاید سال‌ها پس از امروز این مجموعه به منبعی برای مطالعه «تاریخ طراحی معاصر» تبدیل شود.

خواندن کتاب سو فوجیموتو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به معماری پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
تومان