دانلود و خرید کتاب ذهن خلاق کورت تپرواین ترجمه علی اصغر شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن خلاق اثر کورت تپرواین

کتاب ذهن خلاق

معرفی کتاب ذهن خلاق

ذهن خلاق یا تقویت خلاقیت ذهنی ترجمه‌ای است از کتاب Geistheilung durch sich selbst نوشته پروفسور کورت تپرواین که با ترجمه علی‌اصغر شجاعی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب ذهن خلاق

با یاری نیروی بی‌کران ذهن، می‌توانیم بر بیماری‌ها چیره شویم، امّا منفی‌نگری، خودخواهی، حسادت و خشم، مانع از آن می‌شود که در دراز مدّت، زندگی سالمی داشته باشیم. پژوهش‌های روان‌شناسی ثابت کرده است که عامل اصلی بیماری و پیری زودرس، ترس اززندگی است!

با این اوصاف، شک نیست که نگرش ذهنی مثبت، آرامش درونی و تسلط بر نفس (حفظ اعتدال)، زندگی را در مسیر بی‌بازگشت آن پیش می‌برد و حافظ تندرستی و نیروی زندگی می‌شود.

اندیشه ما نیروی بی‌کرانی دارد که بهره‌گیری یا رها کردن این نیروی سازنده یا مخرّب، به نوع برخورد ما بستگی دارد. نیروی ذهن ما تعیین کننده تندرستی یا بیماری و برتر از آن، سرنوشت ماست و هیچ یک از ما را یارای گریز از آن نیست. در واقع این موهبت به ما داده شده است که زندگی‌مان را همان گونه که می‌خواهیم، سامان دهیم.

هرگز نباید فراموش کنیم که سرنوشت ما با تندرستی ما گره خورده است. کتابی که پیش رو دارید، راه غلبه بر بیماری و حفظ و تقویت تندرستی را به شما می‌آموزد. با خواندن این کتاب، دیگر لازم نیست نگران تندرستی خود باشید، این که سهل است، تندرستی در دست‌های شما خواهد بود. در این کتاب، افزون بر پندهای خیرخواهانه، با روش‌های بدیهی و کاملاً کاربردی درمان ذهنی، آشنا می‌شوید.

 نویسنده این کتاب را پس از رهایی از بیمرای نارسایی حاد کلیوی خود نوشته است. او در گیرو دار تصمیمش برای عمل دوم و خارج کردن کلیه خود با دوره‌های درمان ذهنی آشنا می‌شود و درحالی که نسبت به این نوع درمان بدبین است تصمیم گیرید در ان دوره شرکت کند: «چندی نگذشت که آزمایش آموخته‌های تازه را روی خودم آغاز کردم، اندک اندک از شدّت دردم کاسته شد. پس از چند هفته درد به کلی از بین رفت و آمادگی مجدد خود را برای معانیه به پزشک معالجم اعلام کردم. نتایج پرتونگاری آشکارا نشان می‌داد که کلیه ناسالم بی‌هیچ عیب و نقصی کار می‌کند. بدین گونه، ۵ سال سپری شد و از آن زمان تا کنون، کاملاً سالم و سرحال هستم.

پس از رهایی از بیماری، به پیمودن این راه ادامه دادم و آن را با زندگی خود در آمیختم. این کتاب را نیز به پاسداشت درمان ذهنی به نگارش در آورده‌ام تا به دیگران نیز فرصت دهم تا خودشان را یاری کنند.»

 خواندن کتاب ذهن خلاق را به چه کسلانی پیشنهاد می‌کنیم

کسانی که دوست دارند درباره توانایی های خارق العاده ذهن بشر بیشتر بدانند، مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب ذهن خلاق

بسیاری از مردان بزرگ، مکان آرمیدگی ذهنی داشتند و برای تجدید قوا، فائق آمدن بر مشکلات و نیز یافتن اندیشه‌های نو به آن پناه می‌بردند.

سرمنشاء نیرو و ایده‌های نو

گفته‌اند «ادیسون» بارها روی این نکته تأکید کرده بود که یافتن اندیشه‌های جدید و بی‌شمار خویش را - که امکان ثبت اختراعات بسیاری را برایش فراهم آورد - مرهون گریز به مکان آرمیدگی ذهنی بوده است. هر بار که گره کوری پیش می‌آمد که ناتوانش می‌کرد یا نیرویش را تحلیل می‌برد، به این مکان آرمیدگی پناه می‌برد و پس از چند دقیقه، نیروی از دست رفته را باز می‌یافت و افزون بر آن، اندیشه‌های تازه‌ای نیز به وی الهام می‌شد. امروزه همگان برآنند که او در واقع، راه به کارگیری نیروهای بی‌کران ذهن نیمه هشیار را یافته بود.

گنجایش ذهنی ما

بسیاری از ما تنها ۲۰ درصد از ظرفیت ذهنی خویش را به کار می‌گیریم و بقیه را در طول زندگی بی‌استفاده رها می‌کنیم. اگر بتوانیم اندکی از این ظرفیت ذهنی را آزاد سازیم؛ بدانجا خواهیم رسید که در وهم و گمان نیز نگنجد.

در این بخش از کتاب، شما را با چگونگی استفاده از ظرفیت رها شده ذهن آشنا خواهیم کرد.

در فصل گذشته، زبان ذهن نیمه هشیار را فراگرفتید حال در این فصل، باید بیاموزید که برای خود میعادگاهی با ذهن نیمه هشیار بیابید تا بتوانید با ذهن نیمه هشیار خویش به آن زبان گفت و گو کنید. اگر چنان کردید این خوشبختی را دارید که مانده عمر خویش را آن گونه که دلخواه شماست، سپری کنید.

وجود واقعی یا خیالی

این مکان می‌تواند وجود خارجی داشته باشد یا تنها در خیال شما ساخته شود. مهم آن است که این مکان، باید جایگاه آرامش و هماهنگی باشد و شما در آن احساس آسودگی و رهایی کنید. اگر چنین جایی را سراغ دارید، آن را به عنوان مکان آرمیدگی ذهنی خویش برگزینید، در غیر این صورت، آن را در عالم خیال خود بسازید. این مکان باید تمام دل مشغولی‌های خوشایند شما را در خود داشته باشد؛ مثلا اگر عاشق دریا هستید، لازم است کنار دریا باشد و اگر دوستدار کوهستان هستید، جایی را در کوه‌ها برگزینید.

پسندیده و دل خواسته

این مکان را درست مطابق میل‌تان ترتیب دهید و اگر یک مکان واقعی را انتخاب کرده‌اید، آن را مطابق سلیقه خود کمی تغییر دهید؛ زیرا خلوتکده شما باید کاملاً دل خواسته باشد تا بتوانید تمام عمر در آن جا احساس آرامش کنید؛ زیرا با آن که تغییر دادن آن، همیشه امکان‌پذیر است؛ امّا بهتر است به ندرت آن را تغییر دهید.

برای روبه راه کردن این مکان، زمان زیادی صرف کنید و تنها زمانی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه