دانلود و خرید کتاب بر مدار آفتاب محمدحسین پورامینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بر مدار آفتاب اثر محمدحسین پورامینی

کتاب بر مدار آفتاب

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بر مدار آفتاب

کتاب بر مدار آفتاب نوشته محمد حسین پورامینی است. کتاب بر مدار آفتاب ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی است.

درباره کتاب بر مدار آفتاب

رفتار و کردار معصومان همچون چراغ و نوری است که زندگی در پرتو شعاع نور ایشان زیبا و فرح بخش می‌گردد و پیامبر اکرم و عترت پاک او به عنوان بهترین اسوه والگو، کانون حیات سعادتمند بشریت‌اند و همگان می‌توانند ابعاد گوناگون زندگی، حتی جزئی‌ترین آن را از سیره و سنّت ایشان استخراج کنند و رهنمای طول حیات خود از ولادت تا وفات قرار دهند.

آنچه در زندگی امام رضاهمچون دیگر معصومان آشکار است و می‌توان به آن به عنوان محوری در الگوگیری تکیه کرد، همه‌جانبه‌بودن سیره و سخن ایشان است که پیروی عملی از رهنمودهای الهی امام می‌تواند ما را به یک جامعیت در شیوه زندگی رهنمون سازد.

این اثر با ارائه گوشه‌ای از حیات طیبه رضوی در ساحت‌های ارتباط با خدا، حجت خدا، خود، خانه و خانواده، جامعه، بهداشت و جامعه، بر آن است تا سبک زندگی مؤمنانه را با تکیه بر سیره امام علی‌بن‌موسی‌الرضابیان کند تا همگان بر مدار آن، شیوه زیستن را مشق نمایند.

خواندن کتاب بر مدار آفتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی اخلاقی در سایه معصومین پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بر مدار آفتاب

. تولد

در ۱۱ ذی‌قعدهٔ ۱۴۸ در مدینه به دنیا آمد. هنگام تولد، پدرش در گوشش اذان گفت. از مادرش نقل است: «وقتی فرزندم علی را به دنیا آوردم، پدرش امام‌کاظم پیش من آمد. فرزندم را در پارچهٔ سفیدی پیچیده بودند. او را به دست آن حضرت دادم و ایشان در گوش راستش اذان گفت و در گوش چپش اقامه.»

۲. پدر

* پدر و اجداد ایشان به ترتیب عبارت‌اند از: امام موسی کاظم، امام جعفر صادق، امام محمد باقر، امام علی زین‌العابدین، امام‌حسین، امام‌علی‌بن‌ابی‌طالب.

* پدرش خیلی دوستش داشت. یکی از اصحاب تعریف می‌کند:

خدمت امام‌موسی‌کاظم رسیدم. دیدم فرزندش علی‌بن موسی را روی پای خود نشانده است و او را می‌بوسد و زبانش را می‌مکد. گاهی او را بر شانهٔ خودش می‌گذارد و گاهی بغلش می‌کند و می‌گوید: «بابایت به قربانت. چه بوی خوبی می‌دهی و چه اخلاق قشنگی داری. سَر بودن و عالِم‌بودن تو از الآن معلوم است.»

۳. مادر

* مادرش نجمه بود. نام‌های دیگری هم برای مادرش گفته‌اند: تُکتَم، سمان، صقر، سها، تحیه، شهد، اروی، خیزران‌المرسیه، سکن، سبیکه، صفراء و نجیه. البته دو نام «تکتم» و «نجمه» مشهورتر است.

۴. همسر

* می‌گویند نام همسر امام‌رضا «سبیکه» بوده است. اسم او را «دُرّه» هم گفته‌اند. امام او را «خیزران» می‌نامید. سبیکه کنیزی بود منسوب به نوب و مریس، از نواحی مصر. برای همین، به «سبیکهٔ نوبیه و مریسیه» شهرت دارد. در متن‌های تاریخی، سبیکه را از خاندان ماریهٔ قبطیه، همسر پیامبر، دانسته‌اند که او نیز مصری بود.

۵. فرزند

* امام‌جواد تنها فرزند بازمانده از اوست و پس از شهادت، به‌جز جواد، فرزندی نداشت.

۶. امامت

* وقتی ۳۵ سال از عمرش می‌گذشت، به امامت رسید و تا ۵۵ سالگی این منصب را به عهده داشت. پس دوران امامتش حدود ۲۰ سال طول کشید.

* امام‌موسی‌کاظم در طول دورهٔ امامت خود، بسیاری از یاران و شیعیانش را از امامت فرزندش مطلع کرد. حسن‌بن‌حسن به حضرت موسی‌بن‌جعفر گفت: «سؤالی از شما دارم.» فرمود: «از امامت بپرس.» عرض کرد: «منظورتان کیست؟ من جز شما امامی نمی‌شناسم.» امام فرمود: «پسرم علی امام توست که کنیهٔ خود را به او بخشیده‌ام.» عرض کرد: «آقا، از سرگشتگی نجاتم بده. آخر، حضرت صادق فرمود که امامت به عهدهٔ تو و قائم به توست.» حضرت فرمود:

مگر من قائم نیستم؟! ای حسن، هر امامی که در میان مردم باشد، قائمِ آن‌هاست. پس از وفات، کسی که جانشین اوسبه‌خدا، من این تصمیم را نگرفته‌ام. این تصمیم را خدا به‌خاطر محبتی که به او داشته است

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۱۰۰
تومان