دانلود و خرید کتاب انسان باوری در شاهنامه شهربانو محمدپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان باوری در شاهنامه اثر شهربانو محمدپور

کتاب انسان باوری در شاهنامه

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انسان باوری در شاهنامه

کتاب انسان باوری در شاهنامه نوشته شهربانو محمدپور است. کتاب انسان باوری در شاهنامه را انتشارات تیرگان برای تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران شاهنامه منتشر کرده است. 

نشر تیرگان با بیش از ۲۳ سال فعالیت در حوزه نشر، دست به چاپ بیش از ششصد کتاب‌ گوناگون در زمینه‌های ادبی، پژوهشی، تاریخی، ترجمه و کمک درسی زده است. گسترش فرهنگ کتابخوانی، اولین و آخرین هدف انتشارات تیرگان بوده و هست.

انتشارات تیرگان افتخار چاپ آثار برخی از نویسندگان و هنرمندان بزرگ معاصر همچون دکتر قدمعلی سرامی، روح‌الله مهدی‌پورعمرانی، مصطفی علی‌پور، اکبر گلپا و … را داشته است.

درباره کتاب انسان باوری در شاهنامه

در برابر جهان مادی‌گرای امروز که در پوشش جذاب اوما نیسم به حیات کاذب خویش ادامه می‌دهد و متأسفانه وام دار اضطراب‌ها، ویرانی‌ها و جنگ‌های بشری است، ما با شاهنامه هزار ساله‌ای روبه‌رو هستیم که قرن‌ها پیش از همه مدعیان اومانیست غرب، به انسان، آرمان‌ها و اعتقاداش به صورت ویژه اندیشیده و حتی با افتخاری تمام، الگوهای برتر قهرمانان و فرمانراویان بشردوست و دین مدار را به جهان انسانیت معرفی نموده تا جامعه‌ انسانی را به سمت اومانیسم دینی و خدامحور رهنمون سازد؛ انسان‌هایی همچون: « فریدون»، «رستم»، «سیاوش» و «بزرگمهر» که وجودشان آمیخته‌ای از دین و خردورزی است و سیمای معنوی آنان جان بشریت جویای سعادت و خوشبختی را می‌آراید. در این کتاب تلاش شده است ابتدا از نظرگاه قرآن کریم، نهج‌البلاغه، روایات ائمه و حتی دین باستانی ایرانیان (زرتشت) به انسان، شخصیت و مسئولیت انسانی او نگریسته شود و سپس با گذری بر دیدگاه اندیشمندان غرب از آغاز تاکنون، به بررسی چگونگی سیر تفکرات اومانیستی آنان پرداخته‌ایم و در ادامه با وارد شدن در دنیای آرمانی شاهنامه، دریافتیم که فردوسی متدین و خردورز، چگونه انسان‌هایی را در تمامی دوره های اساطیری، پهلوانی و تاریخی، شخصیت‌هایی آرمانی و کامل معرفی می‌کند که در عین خردورزی و پایبندی به قضاوت خرد و اندیشه خود و آگاهی به ارزش‌های انسانی، که خردورز بودن جزیی از آن است ، خدا محوری را اساس کنش و واکنش‌های خود قرار می‌دهند؛ چرا که الگویی انسانی که حکیم توس به آن ارج می‌نهد، همان نسخه فراموش شده بشریت معاصر است.

خواندن کتاب انسان باوری در شاهنامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام علاقع‌مندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۱

شاهنامه کتابی است که از منظرهای گوناگون میتوان بدان پرداخت و این کتاب از منظر انسان باوری به آن پرداخته است. این کتاب اثر ارزشمندی است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۷۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان