دانلود و خرید کتاب معنای فروغ مریم سبزی پیله‌ور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معنای فروغ اثر مریم سبزی پیله‌ور

کتاب معنای فروغ

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معنای فروغ

کتاب معنای فروغ نوشته مریم سبزی‌ پیله‌ور است. کتاب معنای فروغ تحلیل ده شعر فروغ فرخزاد از دیدگاه نشانه، معناشناسی عاطفی است که انتشارات تیرگان برای علاقه‌مندان به ادبیات فارس معاصر منتشر کرده است.

درباره کتاب معنای فروغ

زبان انسان پدیده‌ای پیچیده و نامتجانس است و شناخت آن به منظور درک چگونگی تولید آواها، نشانه‌ها و تولید معنا، همواره از مسائل مورد توجه بشر بوده است تا جایی که در هر دوره از تاریخ گروهی به قصد پاسخ به پرسش‌های مربوط به زبان، به مطالعه ‌این ویژگی انسانی پرداخته، و هریک نظراتی را عنوان کرده‌اند که در یک دوره تاریخی مورد قبول بوده است اما زبان شناسان در هیچ دوره‌ای نتوانسته اند به تمامی جنبه‌های زبان بشری پرداخته و نظریه‌ای را ارائه دهند که به طور جامع پاسخگوی چگونگی کارکرد زبان و تولید معنا باشد. از میان کسانی که به مطالعه زبان پرداخته اند، فردیناند دوسوسور زبان شناس سوییسی، یکی از مهمترین نظریه ها زبان شناسی را عنوان کرد که تحولی بزرگ در چگونگی مطالعات زبانی ایجاد نمود . او در این نظریه، میان زبان و گفتار تمایز قایل می‌شود، نظام زبان را وجه اجتماعی آن می‌داند، نظامی مشترک که همه انسانها به عنوان گویشور (ناخودآگاهانه) آن را به کار می‌برند و گفتار تحقق فردی این نظام در مصادیق بالفعل زبان است.

نشانه-معنا شناسی شاخه‌ای از زبان شناسی است که به بررسی و یافتن شرایط این تولیدات زبانی از نظر گفته پرداز و حضور گفتمانی می‌پرداز د. در واقع نشانه- معنا شناسی نه به معنای مطالعه صرف نشانه هاست (یعنی طبقه بندی نشانه ها و اطلاق مدلولی به آنها) و نه معنا شناسی به تنهایی است که فقط به دنبال واحد های کوچک و بزرگ معنایی باشد. بلکه نشانه -معناها گونه های حساس حسی – ادراکی‌اند که می‌توانند در هر زمان و هر کجا بروز نمایند. رابطه بین انسان و زبان رابطه‌ای فعال و دو جانبه است. به همان میزان که زبان بر انسان تاثیر می‌گذارد انسان نیز بر زبان تاثیر می‌گذارد و زبان را به عنوان وسیله‌ای نه فقط برای بیان مسائل بیرون که برای بیان عواطف و احساسات درونی خود به کار می‌گیرد .تحلیل نشانه - معناشناختی درک معنای لایه های زیرین یک متن است که می‌تواند ما را با چگونگی به کارگیری زبان در یک متن آشنا سازد.

فروغ‌زمان فرخ‌زاد عراقی (۸ دی ۱۳۱۳ – ۲۴ بهمن ۱۳۴۵) مشهور به فروغ فرخ‌زاد و فروغ است. او با کتاب اسیر، دیوار و عصیان کار خودش را به عنوان شاعر شروع کرد و با آثاری مانند تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد خودش را دربین ادیبان به عنوان شاعری توانمند اثبات کرد. فروغ فرخزاد شاعر توانمندی است که اشعارش مملو از احساس و سرشار از عواطف است و تاکنون به شکل کلی به بررسی عواطف موجو د در شعر این شاعر پرداخته نشده است. 

نشانه - معناشناسی عاطفی این اشعار می‌تواند ما را به درک بهتری از آثار او رهنمون شود. کتاب معنای فروغ به معنای ده شعر این شاعر معاصر می‌پردازد و سعی دارد ما را با اشعار او بهتر و بیشتر آشنا کند. این کتاب به ما کمک می‌کند درک بهتری از شعر مدرن داشته باشیم. 

خواندن کتاب معنای فروغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۱

فروغ از مهمترین و شاید حتی مهم ترین شاعر زن معاصر ایران است. بررسی هر چه بیشتر آثار او میتواند فروغ را به جامعه بیشتر بشناساند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۶۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان