دانلود و خرید کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار عفیف نابلسی ترجمه مجید ادیب حاجی باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار اثر عفیف نابلسی

کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار

معرفی کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار

کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمهٔ اطهار (ع) نوشته علامه عفیف نابلسی گذری کوتاه بر زندگانی معصومان؛ از امام‌علی (ع) تا امام‌صادق (ع) ایت. کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار با ترجمه مجید ادیب حاجی‌باقری و رضا عرب‌بافرانی منتشر شده است. این کتاب را دفتر نشر کمعارف منتشر کرده است. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

نشر معارف اخیراً نیز گام‌‏هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‏‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

درباره کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار

کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار به زندگی ائمه از امام علی(ع) تا امام جعفر صادق(ع) می‌پردازد. در هر بخش زندگی این امامان بزرگوار، مهم‌ترین اتفاقات دوران حیاتشان، دشمنی‌ها و بدکرداری‌های دشمنانشان، ویژگی‌های خاص و حکمت و معرفتشان بررسی می‌شود. در هر بخش با مهم‌ترین اتفاقات زندگی امامان آشنا می‌شوید و فرصتی پیدا می‌کنید تا دین مبین اسلام را بهتر و کامل‌تر بشناسید. 

این کتاب به شما کمک می‌کند با  نگاهی جامع و به دور از کلمات دشوار حقیقت زندگی امامان را بهتر درک کنید، هیچ چیز مانند شناخت معصومین نمی‌تواند چراغ راه آیندگان باشد و این کتاب قدمی ارزشمند در این زمینه است. 

خواندن کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت ائمه اطهار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فرازهایی نورانی از زندگی ائمه اطهار

پیمان برادری میان علی (ع) و رسول‌خدا (ص)

تاریخ بشر، پیوندی محکم‌تر و استوارتر از پیوند برادری میان حضرت‌علی (ع) و رسول‌خدا (ص) سراغ ندارد؛ چراکه حضرت علی (ع) از همان دوران کودکی جرعه‌نوش سرچشمهٔ زلال اخلاق و دانش و منش والای محمدِامین (ص) بودند تا جایی‌که روح پاکشان آیینهٔ تمام‌نمای وجود مبارک حضرت‌محمد (ص) شد و مصداق بارز وجود یک روح در دو بدن شدند و این واقعیتی است که امیرالمؤمنین (ع) خود بدان این‌گونه اشاره می‌فرمایند: «مَثل من و رسول‌خدا (ص) همچون دو همزاد و یا نسبت دست به بازوست.»۲

و این درحالی است که تاریخ، مرید و شاگردی باوفاتر و مخلص‌تر از علی (ع) به مراد و استادی همچون رسول‌اکرم (ص) که تمام وقت و توانشان را برای پرورش هرچه‌بهتر چنین شاگردی هزینه کردند، سراغ ندارد. 

امام‌علی (ع) پس از گرایش به اسلام و پذیرش این آیین جدید، در لحظه‌لحظهٔ دعوت و رسالت نبی‌اکرم (ص)، دوشادوش آن حضرت، همهٔ سختی‌ها و مشقّت‌ها را تحمّل می‌کردند و در طول دوران پُرمخاطرهٔ حضور در مکه، در آن وضعیت طاقت‌فرسا و در آن برههٔ سرنوشت‌ساز، هرگز به فکر نجات جان خویش و رهایی از آن همه درد و شکنجه و مصیبت نیفتادند و لحظه‌ای رسول‌گرامی اسلام (ص) را تنها نگذاشتند؛ مگر آن هنگام که پیامبراکرم (ص) تصمیم گرفتند به‌منظور گسترش دعوت و تبلیغ رسالت خویش، به طائف مهاجرت کنند. پس از مهاجرت به مدینه نیز تمام سختی و بار اصلی آن جنگ‌های طولانی و نفس‌گیر بر دوش علی (ع) بود و تاریخ، همهٔ آن رشادت‌ها و سلحشوری‌های فراموش‌نشدنیِ ایشان در آن جنگ‌ها و غزوات را در صفحه‌صفحهٔ خود ثبت‌وضبط کرده است.

امام‌علی (ع) در موقعیت‌های متعدد، جان خویش را سپر بلای وجود مبارک پیامبراکرم (ص) کردند و بارها ایشان را از مرگ حتمی نجات بخشیدند.

برای مثال، ایشان بودند که در لیلة‌المبیت، شبی‌که رسول‌خدا (ص) قصد داشتند به مدینه مهاجرت کنند، خطر مرگ را به‌جان خریدند و در بستر ایشان خوابیدند تا حضرت‌محمد (ص) بتوانند دعوت خود را گسترش دهند و رسالت خویش را همگانی سازند. خوابیدن در بستر پیامبر (ص)، با علم به حتمی‌بودن خطر مرگ، والاترین مرتبهٔ فداکاری و ایثار بود که آن امام بزرگوار در برابر رسالت آسمانی رسول‌اکرم (ص) انجام دادند.

در گرماگرم معرکهٔ اُحد نیز، در آن هنگام که اوضاع جنگ به نفع مشرکان تغییر کرد و آنان تصمیم گرفتند به هرنحو ممکن، رسول‌خدا (ص) را به قتل برسانند تا سران قریش را از دست این دشمن سرسخت برهانند، علی (ع) یک‌تنه و تا پای جان، در برابر فوج‌فوج لشکریان کفر ایستادند و با تمام توان از وجود مبارک رسول‌اکرم (ص) محافظت کردند. 

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

کتاب ۴۵۶ از کتابخانه همگانی ، کتابی است مختصر و مفید راجع به زندگانی حضرت امام علی علیه السلام تا حضرت امام صادق علیه السلام. مولف سعی کرده به نکات مهم دوران هر امام اشاره نماید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۱,۶۰۰
تومان