دانلود و خرید کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی حسین علی‌جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی اثر حسین علی‌جعفری

کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی

معرفی کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی

کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی اثری از حسین علی جعفری و محمدرضا دهقانی زاده است. در این کتاب زندگی و آثار ابن پاقودا، فیلسوف و عارف یهودی قرون وسطی بررسی می‌شود. 

درباره کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی

بحیا ابن پاقودا اندلسی فیلسوف و عارفی مشهور بود که در اسپانیا در منطقه‌ای مسلمان نشین زندگی می‌کرد. از او کتابی مشهور به نام «الهدایه الی فرائض القلوب» به جا مانده است. این کتاب بعدا به دست یهودا بن تبون به عبری ترجمه شد و نامش به وظایف قلب تغییر کرد. اما آنچه که اهمیت دارد استقبالی است که از این کتاب صورت گرفت. به طوری که به مهم‌ترین‌ و پرخواننده‌ترین‌ کتاب‌ در ادبیات‌ یهودی‌ قرون‌ وسطی‌ مبدل شد. در دوره‌های‌ بعد نیز این‌ کتاب‌ به‌ زبان‌های‌ عبری‌، پرتغالی‌، اسپانیایی‌، ایتالیایی‌، یدیش‌ و سپس‌ در دوره جدید به‌ زبان‌های‌ آلمانی‌، فرانسه‌ و انگلیسی‌ ترجمه شد. 

در این اثر مباحثی از جمله اخلاص‌ در توحید، تأمل‌ در مخلوقات‌، وجوب‌ التزام‌ به‌ بندگی‌ خداوند، توکل‌، اخلاص‌ در عمل‌، تواضع‌، توبه‌، محاسبه نفس‌، زهد و عشق‌ به‌ خداوند مطرح شده است. 

حسین علی جعفری و محمدرضا دهقانی زاده در کتاب  زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی به بررسی زندگی، آثار، تالیفات و فعالیت‌های این عارف بزرگ پرداخته‌اند و نکاتی را درباره آثارش مطرح کرده‌اند که به درک بهتر ما از آن کمک می‌کند.

کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی را به تمام پژوهشگران حکمت و عرفان و علاقه‌مندان به مطالعات دینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی نامه و تالیفات بحیا ابن پاقودا اندلسی

قبالا، كه به معنای سنت است، اصطلاحی است كلی برای آموزههای دینی یهودی كه ابتدا به طور شفاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. این اصطلاح از قرن یازدهم برای آن نوع اندیشه عرفانی یهودی به كار رفت كه چون ادعا می‌شد از گذشته‌ای دور دریافت شده، به عنوان تعلیمی سرّی به شمار اندكی از افراد ممتاز و برگزیده سپرده می‌شد و تنها در قرن چهاردهم به موضوع طلب و مشغله آشكار بسیاری از مردم تبدیل شد. 

عرفان یهودی، به دو بخش عرفان نظری، كه به ماهیت عالم روحانی و پیوند آن با جهان ما و جایگاه انسان در هر دو مربوط است و عرفان عملی، كه می‌كوشد انرژی‌های عالم روحانی را كه دارای تأثیرات روانشناختی و اعجاز آمیز در عالم طبیعت هستند جذب كند، تقسیم می‌شود. از ویژگی‌های اصلی عرفان یهودی گرایش مسیح‌باورانه آن است درباره بحیا، در كتاب‌های مختلفی جستوجو كردم اما درباره زندگی شخصی او بسیار مختصر پرداخته شده بود و بیشتر مطالب حول كتاب الهدایة الی الفرائض القلوب او بود. 

در فاصله سالهای ١٠٣٩ تا ١١٤٢م. بر منطقه بزرگ ساراگوسا (سرَقُسطَه) كه در تاریخ اسپانیای اسلامی به فرهنگ مدنی مشهور است، ملوک الطوایف بنی‌هود فرمان می‌راندند. حكومت آنان اگرچه همچون سایر ملوک، توأم با درگیری‌های داخلی و خارجی بود، اما از علم و معرفت غفلت نمی‌ورزیدند و دوستدار آن بودند. در این دوره، عارف و فیلسوفی یهودی - اسپانیایی (در اواخر سدة ٥ ه.ق /١١میلادی) بهنام بحیا بن یوسف ابن پاقودا، در اسپانیا در  منطقه مسلمان نشینِ مذكور، زندگی می‌كرد، كه به تشریح زندگی و آثار وی می‌پردازیم. اما باید توجه داشته باشیم كه اطلاعاتی كه از او در دست است، دقیق نیست و با احتمال بیان شده؛ به عبارتی، وی در ٤٩٢١ عبری/ ١١٦١م. درگذشته است.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان