دانلود و خرید کتاب خیانت زناشویی در فیلم های سینمای ایران سیدوحید نبوی‌زاده نمازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خیانت زناشویی در فیلم های سینمای ایران اثر سیدوحید نبوی‌زاده نمازی

کتاب خیانت زناشویی در فیلم های سینمای ایران

معرفی کتاب خیانت زناشویی در فیلم های سینمای ایران

کتاب خیانت زناشویی در فیلم های سینمای ایران نوشته سید وحید نبوی‌زاده نمازی و امیر سعید مولودی است. این کتاب بررسی نشانه‌شناختی، جامعه‌شناختی درون‌مایه، خیانت زناشویی در فیلم‌های؛ چهارشنبه‌سوری، سعادت‌آباد، زندگی خصوصی و برف روی کاج‌ها است.

درباره کتاب خیانت زناشویی در فیلم های سینمای ایران

درونمایۀ خیانت زناشویی شاید قدمتی به اندازۀ تاریخ زندگی زناشویی و مناسبات بشری داشته باشد اما بروز و ظهور قابل توجه این موضوع در سینمای ایران- به ویژه از سال ۸۴ تا به امروز نویسندگان را بر آن داشت تا با ابزار نشانه‌شناسی و جامعه‌شناسی به واکاوی این درونمایه بپردازند.

بسیاری از صاحب نظران و تماشاگران حرفه‌ای سینما، آغاز بازنمایی موضوع خیانت را در ایران، فیلم شوکران ۱۳۷۹ ساختۀ بهروز افخمی می‌دانند؛ با اینکه یک دهه پیش از آن، محسن مخملباف در سال ۱۳۶۹ در فیلم نوبت عاشقی، هرچند غیرمستقیم، به این موضوع پرداخته بود. ولی سال ۸۴ با اکران عمومی و موفق فیلم چهارشنبه سوری، موضوع خیانت و موقعیت تراژیک و تضادگونۀ آن، آرام آرام دستمایۀ قصه پردازی بسیاری از فیلمسازان ایرانی قرار گرفت. ده ساله اخیر، در برخورد با وفور درونمایۀ خیانت زناشویی در فیلم‌های ایرانی دو نگاه عمده وجود دارد: عده‌ای اعتقاد دارند طرح موضوعات غیراخلاقی و فاقد موضع‌گیری صحیح و بیان استاندارد است، قبح آن را در ناهنجار که اکثرا نقض غرض خواهد بود؛ عده‌ای دیگر که سینما را بازتابی جامعه می‌شکند و اساسا آیینه وار از واقعیات جامعه در نظر می‌گیرند، معتقدند توجه بیش ازحد سینمای ایران به موضوع خیانت زناشویی می‌تواند زنگ خطری باشد از رشد این آفت خانوادگی در جامعه به خصوص طبقۀ شهری ایران.

کتاب پیش رو فارغ از دو نگاه مذکور سعی داشته به طریقی علمی نشانه شناختی- جامعه‌شناختی به بازنمایی خیانت زناشویی در سینمای ایران بپردازد. اثر حاضر به دو بخش کلی تقسیم می‌شود: در بخش اول، تعاریف، مفاهیم و نظریه‌های جامعه‌شناختی غالب و مطرح در باب خیانت زناشویی و در بخش دوم، تحلیل نشانه‌شناختی آن مفاهیم و نظریه‌ها در چند فیلم ایرانی ارائه می‌شود. البته همانطور که در فصل سوم به تفصیل آمده، فیلم‌های بررسی شده در این کتاب تنها نمونه‌ای از فیلم‌های ایرانی هستند که درونمایۀ مرکزیشان خیانت زناشویی بوده است.

خواندن کتاب خیانت زناشویی در فیلم های سینمای ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینما پیشنهاد می‌کنیم. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۴۰
تومان