دانلود و خرید کتاب خرد ندانستن‌ استل فرانکل ترجمه علی معمارباشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد ندانستن‌

 کتاب خرد ندانستن‌ یا ‫کشف زندگی شگفت‌انگیز با پذیرش عدم قطعیت نوشته استل فرانکل است که با ترجمه دکتر معصومه اولادیان، دکتر بهزاد شوقی و علی معمارباشی منتشر شده است.

 درباره کتاب خرد ندانستن

نویسنده و تاریخ دان مشهور دانیل بورستین بیان کرد " بزرگترین مانع برای کشف ، جهل نیست _بلکه توهم دانایی است." بر طبق گفته‌های بورستین، تمام کاشف‌های بزرگ قادر به آشکار کردن چیز کاملاً جدیدی در مورد دنیا شدند زیرا به "ندانستن " اشتیاق داشتند و همچنین به مبادله‌ی اطمینان از دانسته‌ها با ناشناخته‌ها.

 این کتاب، کاوشی است برای نقش ناشناخته‌ها در زندگی‌مان و راهنمایی برای احیای چیزی که نویسنده  آن را خردِ ندانستن  نامیده است. این ندانستن خردی که از سکوت، فاصله‌ی سفید بین خطوط داستانمان، ناشی می‌شود را عمیق‌تر می‌کند؛ و مراقبه‌ای از این است که افزایش آگاهی‌مان در مورد رازهای بزرگ زندگی چطور ما را قادر می‌سازد با بخش‌های ناشناخته‌ی خودمان ارتباط برقرار کنیم. 

استل فرانکل به عنوان شاگرد مادام العمر عرفان یهودیت، روان درمانگر در حال کار و هدایت‌کننده‌ی معنوی، یاد گرفته که پذیرش ناشناخته‌ها، به تمام صورت‌هایی که وجود دارد، به ما اجازه می‌دهد تا در زندگی‌های شخصی و حرفه‌ای‌مان آزادتر ، کنجکاوتر ، منعطف‌تر و توسعه‌پذیرتر شویم. برای اکثر ما ناشناخته‌ها هم دوست هستند و هم دشمن. گاهی منبع حیات، رشد و ماجرا هستند و گاهی بیان‌کننده‌ خطر، ترس یا اضطراب فلج کننده. سلامت روانی، احساسی و روحی ما به شدت تحت تاثیر این مسئله قرار می‌گیرد که در هنگام هدایت ابعاد ناشناخته و نامطمئن زندگی‌مان چقدر احساس راحتی می‌کنیم. 

وقتی چیزی که می‌دانیم را با درک تمام چیزهایی که هرگز در مورد خودمان و دیگران نخواهیم دانست متعادل می‌کنیم، دوستی و روابط صمیمی‌مان عمیق‌تر می‌شود. عرفان یهودیت و روانکاوی (که منظور من از آن، تمام روش‌های درمانی است که به بینش‌های روانکاوی نزدیک هستند) درک مشترکی از این دیالکتیک دارند و ابزار استادانه‌ای برای رسیدگی به تنش بین دانسته‌ها و ناشناخته‌ها ارائه می‌کنند.

در روانکاوی مطالعه‌ی ابعاد ناشناخته ذهن، یا ناخودآگاه، منبعی از شیفتگی بی‌پایان و احتمالات رشد است. ناشناخته‌ها جایگاه مهمی را در تمام آیین‌های مذهبی جهان به خود اختصاص می‌دهند. حوزه کارکرد ایمان است. بررسی روانکاوی شامل پارادوکس مشابهی است: روح و روان به طور نامحدودی عمیق، لایه لایه، متناقض، رازآلود و در نهایت، غیرقابل فهم هستند؛ اما ما برای اینکه کامل باشیم ، می‌توانیم و باید کاملا از این ناشناخته‌ها و جنبه‌های درک نشده‌ی خودمان آگاه باشیم، از طریق فرآیند بررسی ناشناخته‌ها، ما روح خود را پرورش می‌دهیم. ما انسان‌ها با رازهایی با عمق‌های غیر قابل درک زندگی می‌کنیم، در دنیایی که به صورت غیر قابل تصوری رمزآلود است.

این کتاب ما را به چالش می‌کشد تا کمان توانایی‌هایمان را با افزایش تحملمان نسبت به نا شناخته‌ها و چیزهای نامعلوم گسترش دهیم. دریافت بینش‌هایمان از کابالا، روانکاوی ذن بودایی و اسطوره‌های باستان، نشان می‌دهد روح ما چطور با بهره‌برداری از خرد ندانستن رشد می‌کند. هر فصل شامل تمرین‌های تجربی و یا مراقبه‌هایی برای دوست شدن با ناشناخته‌هاست. این تمرین‌ها به انتقال این مطلب کمک می‌کنند که چطور باید مشتاق ندانستن باشیم تا دانش به دست آوریم و بتوانیم چیزهای نامعلوم را تحمل کنیم تا رشد کنیم و آزاد باشیم.

 خواندن کتاب خرد ندانستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.


نظرات کاربران

رضا اردهی
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

کتاب خوبی است بخصوص به خاطر اینکه از کابالا و ذن برای انتقال مفاهیم استفاده میکند. نویسنده اش به نظرم با سواد است در کل من از خواندنش لذت بردم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان