دانلود و خرید کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان محمدرضا سرشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان اثر محمدرضا سرشار

کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان

کتاب الکترونیکی «سه انقلاب در داستان بلند و رمان» نقد و بررسی تفصیلی سی و پنج داستان بلند و رمان درباره انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه و انقلاب اسلامی ایران است که به قلم محمدرضا سرشار در نشر معارف به چاپ رسیده است. محمدرضا سرشار در این اثر به بررسی تعدادی داستان و رمان معروف پرداخته است و از نظر موضوعی، مهم‌ترین مقولۀ مطرح این چهل ســال در عرصۀ داســتان بلند و رمان، یعنی خود انقلاب را محور کار خود قرار داده است. گونهٔ ادبی رمان و داستان از تحولات فکری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوامع مرتبط با پدیدآورندگان خود تأثیر می‌پذیرفته و متقابلاً بر آنها اثر می‌گذاشته است.

درباره کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان

از اواخر قرن هجدهــم و اوایل قرن نوزدهم میلادی، در غرب، و از مشــروطیت به بعد در ایران، قالب‌های رمان و داســتان بلند، به واســطۀ ظرفیت‌های به‌مراتب وسیع‌تر و عمیق‌تر خود، توانسته‌اند در زمینهٔ نشان دادن زندگی واقعی فردی و اجتماعی مردم نقشــی مهم‌تر از سایر آثار پیش از خود ایفا کنند. به‌ویژه به‌گونه‌ای که وقتی که صادقانه و تــوأم با آگاهی صحیح، دقیق و همه‌جانبه به رشتۀ تحریر درمی‌آمده‌اند، صرف‌نظر از جنبه‌های ادبی و هنری خود، به اسنادی معتبر برای جامعه‌شناسان، مردم‌شناسان و روان‌شناسان - خاصه دوران بعد - برای پژوهش‌های تخصصی در مورد تاریخ فکری، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی آن مردمان تبدیل می‌شده‌اند.

درباره محمدرضا سرشار

محمدرضا سرشار معروف به رضا رهگذر در سال ۱۳۳۲ در شهر کازرون به دنیا آمد. نخستین آثار قلمی او در سال ۱۳۵۲، در یکی از مجلات هفتگی ادبی، و اولین کتابش در سال ۱۳۵۵ به چاپ رسید. در مجموع، چهار عنوان کتاب و چند داستان کوتاه از سرشار، در دوران پیش از انقلاب منتشر شد. در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۸۵ عنوان کتاب دیگر از وی در قالب داستان، پژوهش، نقد و مباحث نظری ادبی، به شکل تالیف یا ترجمه، برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان منتشر شد. علاوه بر آن، ۱۲ عنوان کتاب نیز به صورت گردآوری و ویرایش غلیظ از او انتشار یافته که در مجموع، شمارگانی بالغ بر سه و نیم میلیون نسخه را به خود اختصاص داده است.

کتاب سه انقلاب در داستان بلند و رمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه مندان به مطالعه و پژوهش دربارهٔ جنبه‌های گوناگون رمان و داستان بلند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از سه انقلاب در داستان بلند و رمان

دکتر مانت که از دانستن ماجرا دچار عذاب وجدان شده بوده است، قبل از آنکه بتواند در این باره به کسی چیزی بگوید توسط پدر و عموی چارلز، بی‌گناه به زندان انداخته می‌شود؛ و هجده سال در سیاه‌چال باستیل عمر می‌گذراند ... . با خوانده شــدن این نامه در دادگاه و آخرین جمله آن که دکتر، تا آخرین بازمانده نســل خانواده اورموند را به درگاه عدل الهی فراخوانده است، غریو خون‌خواهی مردم بلند می‌شود و همه می‌خواهند که چارلز را به گیوتین بسپارند. ایــن بار دکتر مانت دیگر نمی‌تواند برای نجــات دامادش کاری انجام دهد. همه منتظرند که به‌زودی چارلز اعدام شــود. اما سیدنی کارتن که شــباهت زیادی به چارلز دارد، به سبب علاقهٔ زیادی که به لوســی و ســعادت او دارد، به زندان رفته، چارلز را بیهوش و از زندان خارج می‌کند؛ و خودش لباس‌های او را می‌پوشد و به این طریق، چارلز دارنی را نجات می‌دهد و وقتی دکتر مانت و دخترش بدون آنکه بدانند، به‌جای سیدنی کارتن، چارلز دارنی را از پاریس دور می‌کنند، سر کارتن زیر تیغه گیوتین می‌رود. مــادام دفارژ بی‌رحم که در واقع خواهر همان زن و مرد جوانی اســت که توســط برادران اورموند کشته شده‌اند، وقتی از نقشه فرار لوسی و پدرش مطلع می‌شود، می‌خواهد جلو آنها را بگیرد، اما توسط دایۀ لوسی کشته می‌شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۱۶ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۱۶ صفحه

قیمت:
۲۰۶,۱۰۰
تومان