دانلود و خرید کتاب دیپلماسی عمومی ترکیه ترجمه علیرضا دانش‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دیپلماسی عمومی ترکیه

کتاب دیپلماسی عمومی ترکیه اثر علیرضا دانش ‌نیا به بررسی روابط دیپلماتیک و ارتباطات سیاست‌مداران کشور ترکیه می‌پردازد.

به طور کلی در تعریف دیپلماسی که نام دیگر آن روابط دیپلماتیک است، می‌توان چنین گفت: دانش ارتباط میان سیاست‌مداران و سران کشورهای جهان دیپلماسی نام دارد. دیپلمات‌ها مقام‌های رسمی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی یک کشور هستند و اخذ و اجرای تصمیمات مربوط به سیاست خارجی را بر عهده دارد. علیرضا دانش نیا در این کتاب نگاهی کلی به دیپلماسی عمومی ترکیه دارد و تصمیمات و روابط خارجی و ارتباطات سیاسی این کشور را بررسی می‌کند. 

کتاب دیپلماسی عمومی ترکیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب دیپلماسی عمومی ترکیه را به علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیپلماسی عمومی ترکیه

تحولات داخلی و خارجی ترکیه در سال‌های اخیر، از اقتصاد گرفته تا سیاست خارجی و از علم و تکنولوژی گرفته تا هنر، در گستره پهناوری شتاب گرفته و دروازه عرصه‌های نوینی را برای خلق فرصت‌ها و خطرپذیری‌های جدید باز کرده است. اضافه شدن نقش‌آفرینان جدید مانند رسانه‌ها، افکار عمومی، سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های مردم نهاد، سبب پویایی بیشتر در گستره‌‎ای وسیع‌تر و با امکان کنترل کمتر شده است و یک «دورنمای جغرافیایی» جدید هر روز بیش از پیش خود را می‌نمایاند. این چشم‌انداز نوین از زمان و مکان، امکان تولید مفاهیم خاص و ایجاد حیطه زبانی نوینی را برای ترکیه فراهم می‌کند. عرصه این تصویر و ادراک جدید، توان آن را به اندیشمندان، روشنفکران و سیاستمداران ترک می‌بخشد که به تولید مفاهیم و تئوری‌های شخصی پرداخته، افق‌های اندیشه و نظریه‌پردازی ترک‎‌ها را گسترده‌تر سازند. 

حیطه "قدرت نرم" به غیر از قدرت نظامی و توان اقتصادی، تمام عناصر ارزشی کشور را دربرمیگیرد. میان دو قدرت سخت و نرم، رابطه و نسبت الزامی و جبری وجود ندارد. داشتن قدرت سخت، برخورداری از قدرت نرم را تضمین نمی‌کند. نای از میان کشورهایی که علیرغم قدرت اقتصادی و نظامی محدود از قدرت نرم اثرگذاری بهره می‌برند، کانادا، هلند و کشورهای اسکاندیناوی را مثال می‌زند. این کشورها در سایه تولیدات ارزشمند، ظرفیت سازماندهی، آموزش، نوآوری‌ها و شیوه‌های کاریابی در محیط بین‌الملل از قدرت نرم مؤثری که تناسبی با توان اقتصادی و نظامیشان ندارد، بهره‌مندند.

قدرت نرمی که ترکیه از آن برخوردار است هم از نظر شکل و هم از نظر دامنه تأثیر با کشورهای دیگر تفاوت دارد. پتانسیل قدرت نرم ترکیه که از کشورهای بالکان تا عمق آسیای میانه تأثیرگذار است ـ بیشتر از آن که به خاطر برتری نظامی یا اقتصادی باشد، از پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی سرچشمه می‌گیرد. ارزش‌هایی که ترکیه در منطقه جغرافیایی خود الگویی برای آنها قلمداد می‌شود، یعنی ذخایر و اندوخته‌های تاریخی و ژرفای فرهنگی از یک طرف و فعال ساختن نیروهای پویای منطقه از طرف دیگر، امکان تولد عرصه‌های تعامل جدیدی را فراهم می‌سازد.

در جغرافیای وسیعی که منطقه بالکان تا عمق آسیای میانه را دربرمیگیرد نقطه مشترک تاریخی‌ای که ترک‌ها، کردها، بوسنیایی‌ها، آلبانیایی‌ها، چرکس‌ها، آبخازها، عرب‌ها، آذری‌ها، قزاق‌ها، قرقیزها، ازبک‌ها، ترکمن‌ها و بسیاری از اقوام دیگر با هم رقم می‌زنند، تجربه دوران عثمانی است. آنچه که این اقوام مختلف را گرد هم می‌آورد و آن‌ها را قادر می‌سازد حس برخورداری از زمان و مکان همسانی را تجربه کنند، میراث عثمانی‌گری است. امروزه ترکیه به عنوان کانون این جغرافیای به جامانده از دوران عثمانی قلمداد می‌شود. 

نظرات کاربران

Mohhamad201
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

لطفا اگر ممکنه در طاقچه بی نهایت قرار داده بشود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۸۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان