دانلود و خرید کتاب صنعت کارت و پرداخت آجای کومار ترجمه ثنا جهاندار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صنعت کارت و پرداخت اثر آجای کومار

کتاب صنعت کارت و پرداخت

نویسنده:آجای کومار
انتشارات:راه پرداخت
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صنعت کارت و پرداخت

کتاب صنعت کارت و پرداخت اثری از آجای کومار با ترجمه ثنا جهاندار است و در انتشارات راه پرداخت منتشر شده است. این کتاب به بررسی مفاهیم، روش‌ها و امنیت در صنعت پرداخت از طریق کارت بانکی می‌پردازد.

درباره کتاب صنعت کارت و پرداخت 

آجای کومار در کتاب صنعت کارت و پرداخت همه چیز را درباره مفاهیم، روش‌ها و امنیت این صنعت به شما توضیح می‌دهد. در حقیقت با خواندن این کتاب می‌توانید دریابید که وقتی یک تراکنش را به شکل آنلاین یا به صورت فیزیکی در فروشگاه انجام می‌دهید، در پشت پرده چه اتفاقی می‌افتد و چه می‌شود که در نهایت، آن تراکنش، روی صورتحساب کارت پرداخت شما ظاهر می‌شود؟ 

در این کتاب، ابتدا نگاهی بر پیام‌هایی که بین تمامی اعضای سیستم پرداخت ردوبدل می‌شود، می‌اندازیم و سپس، بررسی خواهیم کرد که مجرمان چگونه می‌توانند در این پیام‌ها دست ببرند، آن‌ها را سرقت کنند و به پول تبدیل‌شان کنند. 

علاوه بر این، در کتاب درباره مفاهیم دیگری هم می‌خوانیم. مواردی که شاید سوالات شما هم باشند در این کتاب پاسخی کامل و جامع دارند: مثلا

کدام داده‌های کارت پرداخت در سراسر جهان به گردش درمی‌آیند؟ 

علت وجود این همه تفاوت در استانداردهای صنعت کارت پرداخت چیست؟ 

چه کسی به انطباق هویت شما با هویت ثبت‌شده‌تان اهمیت می‌دهد؟ 

از چه متر و معیاری برای اعتبارسنجی انطباق شما استفاده می‌شود؟ 

چگونه می‌توانیم به یک متخصص صنعت کارت پرداخت تبدیل شویم؟

کتاب صنعت کارت و پرداخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب صعنت کارت و پرداخت را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند درباره این صنعت بیشتر بدانند یا در این زمینه مشغول به فعالیت شوند. 

بخشی از کتاب صنعت کارت و پرداخت

صنعت پرداخت طی ۵۰ سال گذشته توسعه زیادی یافته است. در سال‌های اولیه توسعه این سیستم، مقدار زیادی کاغذ از مرچنت‌ها به بانک‌های پذیرنده، از بانک‌های پذیرنده به شبکه‌های اسکیمای کارت و از شبکه‌های اسکیمای کارت به بانک‌های صادرکننده پست می‌شد. با گذر زمان، این فرایند به سمت پردازش الکترونیکی حرکت کرد. کشورها، سیستم‌های پرداختی را طراحی و توسعه دادند که مختص خودشان بود و استانداردهایی را روی این سیستم‌ها پیاده‌سازی کردند که باز هم به خودشان اختصاص داشت و با سیستم‌های کشورهای دیگر مغایر بود. صرفاً، حدود ۲۰ سال گذشته بوده که کل سیستم پرداخت جهانی، به شکل مناسب و الکترونیکی، به هم متصل شد. امروزه، کشورها، بانک‌های پذیرنده و شبکه‌های اسکیمای مختلف، می‌توانند به شیوه مختص خودشان، به فعالیت بپردازند. بنابراین، درست است که در این بخش، در مورد فرایند کلی پرداخت‌ها صحبت کردیم، ولی همیشه تفاوت‌هایی را بین کشورها و سیستم‌های مختلف مشاهده خواهید کرد. تقریباً در تمامی موارد، عملیات کلی به این شکل است که مرچنت، برای دریافت مبلغ، پیامی را به بانک پذیرنده یا شبکه اسکیمای کارت ارسال می‌کند و این پیام، در نهایت، به دست بانک صادرکننده می‌رسد. کسب آگاهی در مورد محتوای این پیام‌ها، مقصد ارسال آنها و شیوه رسیدن آنها به مقصد، راز حفظ امنیت پرداخت‌ها به‌شمار می‌رود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان