دانلود و خرید کتاب فین تک در آلمان جرج درفلایتنر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فین تک در آلمان

کتاب فین تک در آلمان نوشته جرج درفلاتنر است. که به همت دانشگاه امام صادق منتشر شذده است. فین‌تک صنعتی بسیار پویا و پرسرعت است که مدل‌های کسب‌وکار متعددی در آن یافت می‌شود. همانند دیگر صنایعی که استارتاپ‌ها سهم عمده‌ای از آن‌ را در اختیار دارند، این‌گونه به نظر می‌رسد که تمام نوآوری‌های اخیر این صنعت در طولانی‌مدت دوام نداشته باشد. به هر حال، قطعاً آینده ایده‌ها و مدل‌های کسب‌وکار جدیدی با خود به همراه می‌آورد که جایگزین کسب‌وکارهای قدیمی‌ محکوم به فنا خواهند شد.

در این کتاب، به ارائه تصویری جامع از جریان‌ها و پیشران‌های مؤثر در گذشته فناوری مالی در آلمان و همچنین بررسی محرک‌ها و موانع پیشروی این صنعت در آینده پرداختیم. این کتاب، علاوه بر تحقیق سفارشی که برای وزارت فدرال مالی آلمان انجام داد، بحثی در پیش‌بینی وضعیت آتی کسب‌وکارهای پرداخت، فصلی جامع با موضوع جایگاه فین‌تک آلمان در عرصه بین‌الملل و همچنین فصلی در مورد پژوهش‌های علمی مرتبط با فناوری مالی را نیز در بردارد.

درباره کتاب فین تک در آلمان

این کتاب بر اساس پژوهشی به سفارش وزارت فدرال مالی آلمان نوشته شده و ما در آن برای اولین بار به واکاوی جامع صنعت فین‌تک آلمان پرداخته است. برای همین منظور، اندازه بازار این صنعت در سالیان ۲۰۰۷تا ۲۰۱۵ و همچنین پیش‌بینی تفصیلی ۹ بخش فین‌تک آلمان برای سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۵و ۲۰۳۵بررسی شده است. مهم‌ترین نتایج تحقیق عبارت‌اند از:

• تعداد ۴۳۶ کسب‌وکار فین‌تک در آلمان شناسایی شده و عملیاتشان بررسی گردید. در حال حاضر، ۳۴۹ مورد از آنها فعال بوده و ۸۷ کسب‌وکار دیگر یا هنوز عملیاتشان را آغاز نکرده‌اند و یا به فعالیت خود خاتمه داده‌اند.

• ارائه تعریفی عمومی از فین‌تک ممکن نیست. به همین جهت، در این کتاب به شناسایی و توصیف بخش‌های مختلف فین‌تک پرداختیم. پژوهش حاضر بر بخش‌هایی با موضوعات تأمین مالی و مدیریت دارایی‌ها، از جمله وام‌دهی جمعی، سرمایه‌گذاری جمعی، دادوستد اجتماعی و ربات‌های مشاور سرمایه‌گذاری، تمرکز بیشتری داشته است.

• در سال ۲۰۱۵، اندازه کل بازار فین‌تک آلمان در بخش‌های تأمین مالی و مدیریت ثروت، ۲.۲ میلیارد یورو بوده است که تأمین مالی جمعی با ۲۷۰میلیون یورو در بخش تأمین مالی و پلتفرم‌های دادوستد اجتماعی و ربات‌های مشاور با ۳۶۰ میلیون یورو در بخش مدیریت دارایی‌ها پیشتاز بوده‌اند.

• فین‌تک‌های حوزه پرداخت، مبلغی به اندازه ۱۷ میلیارد یورو سالانه تراکنش دارند.

• در سال ۲۰۱۵، تقریباً ۱.۲ میلیون شهروند آلمانی از سیستم‌های مستقل مدیریت مالی شخصی استفاده کرده‌اند.

• در سال‌های اخیر، تقریباً تمام بخش‌های فین‌تک نرخ رشد بسیار بالایی را تجربه کرده‌اند. بازار ربات‌های مشاور، بیشترین نرخ سالیانه رشد مرکب، تقریباً ده برابر در سال‌های ۲۰۰۷تا ۲۰۱۵را به ثبت رسانده و پس از آن فین‌تک‌های دادوستد اجتماعی و سرمایه‌گذاری جمعی با نرخ‌های رشد مرکب سه رقمی، قرار دارند.

• مطابق برآورد ما، اندازه کل بازار بالقوه در دسترس برای فین‌تک‌های تأمین مالی و مدیریت دارایی در سال ۲۰۱۵، تقریباً معادل ۱.۷ هزار میلیارد یورو بوده است. این رقم شامل حجم بازار تقریباً ۳۸۰ میلیارد یورو برای بخش تأمین مالی و حدود ۱.۳ تریلیون یورو برای بخش مدیریت دارایی است. در یک سناریوی واقعی، ما پیش‌بینی می‌کنیم کل بازار فین‌تک‌ها حدود ۵۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ و ۹۷ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۵ رشد کند. در سال ۲۰۳۵، این بازار می‌تواند واقعاً به ۱۴۸ میلیارد یورو برسد.

• برای بخش پرداخت، رشد قدرتمندی در انتظار است. بنابر سناریوی واقع‌بینانه و حجم مبادلات کنونی ۱۷ میلیارد یورویی این کسب‌وکارها، ما حجم مبادله ۲۵۷میلیارد، ۴۲۰میلیارد و ۵۹۸ میلیارد یورویی را به ترتیب برای سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۵و ۲۰۳۵ پیش‌بینی کرده‌ایم.

• تقریباً ۸۷ درصد از مؤسسات مالی بررسی شده در تحقیق، در حال حاضر با کسب‌وکارهای فین‌تکی همکاری کرده و یا قصد همکاری یا مشارکت در یکی از این کسب‌وکارها را در آینده دارند.

• در حال حاضر، صنعت فین‌تک آلمان، ریسک سیستمی را متوجه اقتصاد این کشور نمی‌کند. با این حال در صورت ادامه رشد پویای این صنعت و تحقق ظرفیت بزرگ این کسب‌وکارها در آینده، ریسک سیستمی ناشی از فین‌تک‌ها در آلمان افزایش خواهد یافت.

• بر اساس آمار فین‌تک‌های تازه تأسیس، پس از بریتانیا؛ آلمان صاحب بزرگ‌ترین بازار فین‌تک در اروپاست. در صحنه بین‌الملل، آلمان به سرعت در حال یافتن جایگاه خود و جبران عقب‌ماندگی پیشین است.

این کتاب پژوهشی جامع و کامل درباره فین تک در آلمان است.

خواندن کتاب فین تک در آلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد و پژوهشگران این زمینه پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۵۰۰
تومان