دانلود و خرید کتاب قصه های عطار نیشابوری عطار نیشابوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های عطار نیشابوری اثر عطار نیشابوری

کتاب قصه های عطار نیشابوری

ویراستار:محمد نجاری
گردآورنده:سیاوش مرشدی
انتشارات:نشر آواهیا
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قصه های عطار نیشابوری

کتاب قصه های عطار نیشابوری مجموعه حکایت‌هایی است که شیخ فرید الدین عطار در کتاب معروف خود، منطق‌الطیر بیان کرده است. سیاوش مرشدی این حکایات را بازنویسی کرده است و به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرده است.

منطق الطیر عطار، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های عرفانی در ادبیات کلاسیک ایران است. این کتاب داستان پرندگانی است که به دنبال پادشاهی برای خود می‌گردند و برای یافتن سیمرغ که  شایسته و لایق پادشاهی‌اش می‌دانند، سفری را آغاز می‌کنند. عطار در این کتاب، در قالب تمثیل و استفاده از حکایات‌ فراوان، مضامین عمیق عرفانی را مطرح کرده است.  

کتاب قصه های عطار نیشابوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب قصه های عطار نیشابوری را به تمام دوست‌داران ادبیات کلاسیک ایرانی و علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین به دلیل اینکه حکایت‌های این کتاب به زبان ساده بازنویسی شده‌اند، می‌توان آن را به نوجوانان نیز هدیه داد.

درباره عطار نیشابوری

شیخ فریدالدین عطار نیشابوری (۵۴۰ – ۶۱۸) ملقب به عطار یکی از شاعران بزرگ ایران است که او را به سبب آثار عرفانی‌اش می‌شناسند. او عرفان را که در شعر سنایی آغاز شده بود، به شعر خود دعوت کرد و آن را پرورش داد. در جوانی به کار عطاری مشغول بود، اما روزی با پیری ملاقات کرد که به شدت او را تحت تاثیر قرار داد. نتیجه این ملاقات، ایجاد تغییراتی عمیق در او بود. به طوری که به یکی از بزرگ‌ترین عارفان دوران خود بدل شد. 

از عطار تاکنون آثار بسیاری به‌جا مانده است: منطق‌الطیر یا مقامات طیور، اسرارنامه، الهی‌نامه، مصیبت‌نامه و دیوان اشعار از آثار زیبا و شورانگیز اوست. عطار همچنین یکی از بزرگترین تذکره نویسان تاریخ است که تذکره‌الاولیا او، مانند الماسی درخشان در میان آثار تذکره نویسان می‌درخشد و منبعی غنی برای آنان است.

در شرح زندگی عطار نیز، همانند دیگر عارفان و ادبای بزرگ تاریخ، داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری به چشم می‌خورد. افسانه‌هایی که هرچند حقیقی نیستند، اما خواندنشان خالی از لطف نیست و جایگاه بزرگ آنان را نشان می‌دهد. عطار در جریان حمله مغولان به ایران درگذشت.

نظرات کاربران

iman
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

به نام زیباترین نام (خدا) خب این هم تموم شد .حقیقتا چیز خاصی نداشت فقط ۲۱ داستان بود که تقریبا (چون دقیق یادم نیست )همش یک صفحه ای بود ؛حتما کتاب های خیلی بهتری از جناب عطار عزیز ❤هست که این

- بیشتر
matin@bb@$
۱۴۰۰/۰۴/۰۱

خوب بود

Hoshyar
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

بیشتر گرایش مذهبی و عرفانی داشت و سعی داشت مخاطب رو شرمنده کند به نظر من کمی اغراق آمیز سعی در نتیجه عبرت آموز داشد

عطار عالم سنی مذهب بود یا نه
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان