دانلود و خرید کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی جفری ای. ملو ترجمه حامد دهقانان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی اثر جفری ای. ملو

کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی

مدیریت استراتژیک منابع انسانی نوشته جفری ای. ملو و با ترجمه حامد دهقانان و کریم رحمتی و وحید خاشعی، منتشر شده است. این کتاب به استقرار و پیاده‌سازی استراتژی‌های منابع انسانی است به گونه‌ای که با استراتژی‌های کسب‌وکار درآمیخته و سازمان را برای رسیدن به اهدافش کمک می‌کند.

درباره کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی

در دهه های اخیر نقش مدیریت منابع انسانی در سازمان به طور چشمگیری متحول شده است. در سازمان‌های پیشتاز، منابع انسانی به شکل فزاینده‌ای به عنوان یک شریک استراتژیک حیاتی مطرح شده و رو یکرد کلان سازمانی، نقش و کارکرد مدیریت منابع انسانی را در تمام گستره سازمان توسعه داده است. این رویکرد جدید مسئولیت‌های کارکردی و دور از دسترس را برعهده منابع انسانی گذاشته و تمام فعالیت‌هایی که بر رفتار افراد در تلاش‌هایشان برای تدوین و اجرای نیازهای استراتژیک سازمان تأثیر می‌گذارد را مورد توجه قرار می‌دهد.

در همین راستا رها کردن قالب ذهنی و روش‌های سنتی مدیریت منابع انسانی و تمرکز بیشتر بر موضوع‌های استراتژیک به جای موضوع‌های عملیاتی سوالات فراوانی را پیش روی محققان و متولیان منابع انسانی قرار داده است. کتابی که پیش رو دارید با عنوان مدیریت استراتژیک منابع انسانی کتابی است جامع، تجربی و کاربردی که مبتنی بر آخرین یافته‌ها و شواهد پژوهشی در حوزه مدیریت منابع انسانی تدوین شده و تلاشی است در جهت ارائه پاسخ‌های مبتنی بر شواهد عینی به مهم‌ترین سوالات مطرح در حوزه مدیریت استراتژیک منابع انسانی. متن کتاب در دو بخش اصلی سازماندهی شده است. بخش اول که شامل فصل اول تا هفتم کتاب است زمینه‌های مدیریت استراتژیک منابع انسانی را با هدف توسعه یک چارچوب و مدل مفهومی ارئه می‌دهد. مطالب مطرح شده در این بخش از کتاب ضمن بررسی دیدگاه سرمایه‌گذاری به منابع انسانی، روندهای جدید تأثیر گذار بر فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی را تبیین نموده و به توصیف چیستی منابع انسانی استراتژیک در مقایسه با رو یکرد سنتی پرداخته است. همچنین در مطالب بخش اول این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است که طراحی سیستم‌های کاری و قوانین استخدامی چگونه فعالیت‌های حوزه منابع انسانی را در سازمان تحت تأثیر قرار می‌دهد. بخش دوم کتاب شامل فصل هشتم تا چهاردهم است. در این بخش در چارچوب طرح موضوعات استراتژیکی که به هنگام توسعه برنامه‌ها و خط مشی‌های خاص مرتبط با حوزه‌های وظایف سنتی منابع انسانی مطرح می‌شود به موضوع اجرای استراتژی منابع انسانی پرداخته شده است. موضوعات استراتژیک مرتبط با کارمندیابی، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، جبران خدمات، روابط کار، جابه‌جایی کارکنان و مدیریت نیروی کار جهانی از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این بخش از کتاب است.

مهمترین و یژگی که این کتاب را از سایر آثار علمی موجود متمایز می‌کند رویکرد یکپارچه‌ای است که براساس آن ارتباط و سازگاری میان فعالیت‌های وظیفه‌ای سنتی منابع انسانی از چشم‌اندازی استراتژیک و مبتنی بر آخرین یافته‌های پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین ارائه منتخبی از نمونه‌های عملی و موردکاوی‌های مرتبط با موضوعات کمک می‌کند تا یادگیری عمیق‌تری حاصل شده و خواننده را در جهت برقراری ارتباط دقیق‌تر و کاربردی‌تر میان مباحث نظری و کاربرد این مفاهیم در عرصه عمل‌یاری خواهد رساند به ویژه آنکه نمونه‌های مورد بررسی همگی واقعی بوده و در مقطع زمانی خاصی اتفاق افتاده‌اند و این باعث می‌شود تا خوانندگان هنگام استفاده از مفاهیم نظری جهت ارزیابی موقعیت‌های واقعی مهارت‌های تحلیلی خود را توسعه داده و از این رهگذر برای درک بهتر مسائلی که درآینده با آن روبرو خواهند شد تمرین نمایند. در پایان هر فصل نیز سوالاتی مطرح شده است که بحث درباره آنها در قالب تبادل نظر و کار گروهی در فهم عمیق‌تر و بهتر مطالب موثر خواهد بود.

خواندن کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های مدیریت اجرایی، بازرگانی، دولتی و صنعتی می‌توانند از این کتاب برای درک بهتر درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد و استراتژی‌های مدیریت منابع انسانی در مقطع دکتری استفاده کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۷۰۰
۱۰۴,۱۳۰
۱۰%
تومان