دانلود و خرید کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک مهناز منطقی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک اثر مهناز منطقی‌پور

کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک

معرفی کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک

کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک اثری از مهناز منطقی‌پور، مسعود منطقی‌پور و محمدامین زابل است. این کتاب درباره مهم‌ترین مشتقات مالی صحبت می‌کند که مدیران بخش مالی، برای کاهش ریسک، از آن بهره می‌برند. 

درباره کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک

ابرازهای مشتقه مالی، از مهم‌ترین راهکارهایی هستند که به عنوان راهکاری برای کاهش ریسک استفاده می‌شوند. 

مهناز منطقی‌پور، مسعود منطقی‌پور و محمدامین زابل در کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک، مخاطبان را با این ابزارها، پیمان‌های آتی، قراردادهای آتی، اختیارها و معاوضات آشنا می‌کنند. علاوه بر این، درباره نحوه عملکرد بازار هریک از این مشتقات، شیوه استفاده هریک از این ابزارها توسط مدیر یک مؤسسه مالی با هدف کاهش ریسک صحبت می‌کنند و در انتها نیز به ارائه مجموعه قوانین و دستورالعمل‌های مهم مربوط به انجام معاملات این ابزار در بورس ایران می‌پردازند. 

کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به مطالعات اقتصادی را به خواندن کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک دعوت می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک

از دهه ۱۹۷۰ به بعد، و به‌طور فزاینده‌ای در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ، جهان به تدریج برای مؤسسات مالی پر مخاطره‌ تر شده است. نوسان‌‌‌های نرخ بهره گسترده‌‌تر شده‌‌ و بازارهای اوراق قرضه و سهام وارد دوره‌هایی از تغییرپذیری فزاینده شده‌اند. در نتیجه این تحولات، مدیران نهادهای مالی اهمیت بیشتری برای کاستن از ریسکی که با آن مواجه‌اند قایل می‌شوند. افزایش تقاضا برای کاهش ریسک و فرایند نوآوری مالی موجب شد ابزارهای مالی جدید به مدیران مؤسسات مالی برای مدیریت هرچه بهتر ریسک کمک نماید. این ابزارها که مشتقات مالی خوانده می‌شوند، بر اساس اوراق بهادار از قبل منتشر شده و یا هر دارایی مالی دیگرتعریف شده و برای کاهش ریسک بسیار مفید هستند. در تعریف ابزار مشتقه می‌توان گفت دارایی‌های مالی هستند که ارزش آن‌ها مرتبط و مشتق شده از دارایی‌‌های پایه باشند. دارایی‌ پایه می‌تواند سهام، اوراق قرضه، نرخ بهره و امثال آن باشد. به عنوان مثال ابزار مشتقه سهام ابزاری هستند که ارزش آن متاثر از قیمت سهام می‌باشد. قراردادهای آتی، پیمان‌های آتی، قراردادهای معاوضه و اختیارات از جمله مشتقات مالی پرکاربرد هستند.

استفاده از مشتقات مالی در پوشش ریسک بسیار مؤثر است. پوشش ریسک یعنی انجام معامله ای که ریسک را کاهش داده یا از بین می‌برد. هنگامی که یک مؤسسه مالی یک دارایی خریداری می‌کند، گفته می‌شود که موضع خرید اختیار کرده است. این موضع، مؤسسه را در صورت نامطمئن بودن بازدهی‌های آن دارایی، در معرض ریسک قرار می‌دهد. از سوی دیگر، اگر مؤسسه یک دارایی را فروخته و بر سر تحویل آن به طرف دیگر معامله در یک تاریخ معین در آینده، توافق کرده باشد، گفته می‌شود موضع فروش گرفته است. موضع فروش، می‌تواند مؤسسه را در معرض ریسک قرار دهد. مشتقات مالی را می‌توان به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک مورد استفاده قرار داد.

اصل پوشش ریسک عبارت است از ورود به یک معامله مالی که یک موضع خرید را با گرفتن یک موضع فروش دیگر و یا یک موضع فروش را با گرفتن یک موضع خرید دیگر، جبران می‌کند. به بیان دیگر، اگر یک مؤسسه مالی اوراق بهاداری خریده و بنابراین موضع خرید گرفته است، پوشش ریسک را با عقد قرارداد فروش آن اوراق بهادار (گرفتن موضع فروش) در یک تاریخ معین در آینده، انجام می‌دهد. به‌طور مشابه اگر یک مؤسسه با فروش اوراق بهادار موضع فروش گرفته باشد، پوشش ریسک را با عقد قرارداد خرید آن اوراق بهادار (گرفتن موضع خرید) در یک تاریخ معین در آینده، انجام می‌دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان