دانلود و خرید کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) عنایت‌الله شرفی
کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) اثر عنایت‌الله شرفی

کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم)

معرفی کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم)

کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) اثری از عنایت الله شرفی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر مخاطبان را با کلیات، مبانی و مفاهیم اخلاق اسلامی آشنا می‌کند. 

درباره کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) 

عنایت الله شرفی کتاب درس‌ نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) را در دو بخش مبانی و مفاهیم تالیف کرده است. 

بخش اول کتاب که به کلیات می‌پردازد چهار درس دارد: آشنایی با دانش اخلاق اسلامی، خداشناسی، انسان‌شناسی و اخلاق و دین. 

بخش دوم کتاب که درباره مفاهیم صحبت می‌کند، سیزده درس دارد. این دروس، فضایل و رذایل اخلاقی را بررسی می‌کند و هم از فضایل اخلاقی که در زندگی فردی تاثیرگذارند صحبت می‌کند و هم فضائل اخلاقی تاثیرگذار بر زندگی اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد. فضائلی که همگی یک هدف دارند و آن این است که زندگی را بر روی زمین برای ما ساده‌تر و زیباتر کنند. در صورتی که موفق شویم به این کمالات برسیم، نه تنها ما، بلکه تمام موجودات می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

این صفات و فضائل اخلاقی را همگی می‌شناسیم، خودشناسی، خودسازی، حیا، عزت نفس، شجاعت، آراستگی در ظاهر، صبر و صبوری پیشه کردن، پاکدامنی، زهد و قناعت و ... از جمله صفاتی هستند که تلاش می‌کنیم به آن‌ها برسیم و از سوی دیگر، می‌کوشیم تا از رذایلی همچون بخل، هوا، ریا، حسادت،طمع و ... دوری کنیم.

نباید فراموش کرد که خداشناسی، یکی از اهداف اخلاق اسلامی است. به این ترتیب است که ما درمی‌یابیم با خدا، با خود و با دیگران چه رفتاری در پیش بگیریم. چگونه موفق به کسب کمالات شایسته انسانی شویم و در نهایت چگونه می‌توانیم به هدف نهایی خلقت که شناخت و نزدیکی به خداوند است، برسیم.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) را به تمام دانشجویان علوم دینی و تمام علاقه‌مندان به آشنایی با اصول دیانت و اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۶۳۱۴۰
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

نمیشه زوم کرد هرچی به صفحه جلو میری برمیگرده از اول

کاربر 7455605
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

عالی بود

کاربر ۲۰۹۲۶۳۳
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

خیلی خوشم اومد

کاربر 3680328
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان