دانلود و خرید کتاب مدیریت دولتی و جامعه پایدار حبیب ابراهیم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دولتی و جامعه پایدار اثر حبیب ابراهیم پور

کتاب مدیریت دولتی و جامعه پایدار

معرفی کتاب مدیریت دولتی و جامعه پایدار

مدیریت دولتی و جامعه پایدار اثر حبیب ابراهیم‌پور و زهرا فتوره‌چی است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است. مدیران دولتی نقش محوری در توسعه هر جامعه‌ای بازی می‌کنند آنها از طریق سیاستگذاری، مدیریت و اجرای برنامه‌های توسعه در کل فرایند توسعه درگیر می‌شوند. مدیران دولتی در گذر از دوره‌های تاریخی مختلف تجارب متعددی در مسیر توسعه‌یافتگی کسب نموده‌اند. در دهه‌های اخیر مدل توسعه پایدار را به عنوان توسعه همه جانبه مورد توجه قرار دادند.

در نظریه‌های جدید از توسعه پایدار نه به عنوان هدف بلکه به عنوان فرایند دستیابی به توسعه یاد می‌شود. فرایندی که طی آن جوامع به پایداری در توسعه دست پیدا می‌کنند. لئونبرگر و بارتل(۲۰۱۵) با الهام از این تغییر تئوریکی عصر حاضر را عصر جامعه پایدار نامیده‌اند.

در کتاب حاضر به جای توسعه پایدار از عبارت جامعه پایدار استفاده شده و توسعه پایدار به عنوان فرایند دستیابی به جامعه پایدار تعریف شده است و پایداری استمرار این فرایند است. برای مدیریت جامعه پایدار نیز از عبارت حکمرانی استفاده شده است و با ترکیب این دو حکمرانی جامعه پایدار به عنوان حکمرانی غالب در عصر حاضر مورد بحث قرار گرفته است.

امروزه مدیران دولتی فرصتهای زیادی برای کمک به توسعه پایدار و پایداری زیست‌محیطی و تصمیم‌گیری در مورد جامعه پایدار دارند. هر روز اطلاعات بیشتری در مورد توسعه پایدار ایجاد می‌شود و به دانش مدیریت دولتی در این حوزه افزوده می‌شود.

 رشته مدیریت دولتی برای پاسخ به چالشهای جدید جامعه نیازمند مفاهیم، مدلها و نظریه‌های جدیدی است. مفاهیم مدیریت دولتی نظیر کارآیی، اثربخشی، پاسخگویی و برابری، پایداری زیست‌محیطی و توسعه پایدار و فراتر از آن جامعه پایدار حیات جدیدی به مدیریت دولتی بخشیده و با مفهوم جامعه پایدار، پارادایم جدیدی در مدیریت دولتی شکل می‌گیرد. در این پارادایم، مفاهیم اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی با هدف دستیابی به جامعه پایدار مورد توجه قرار می‌گیرد. در حالی که رویکردهای اقتصادی مسیرهای ناپایداری برای دستیابی به توسعه ارائه می‌دادند، این پارادایم، برای رفع مسائل راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌کند که افزون بر تحقق کارایی اقتصادی، کارایی اجتماعی، و کارایی محیطی، توجه به ترکیب این سه درون مفهوم جامعه پایدار را جزء لاینفک توسعه جامعه قلمداد می‌کند.

 درباره کتاب مدیریت دولتی و جامعه پایدار

 کتاب مدیریت دولتی و جامعه پایدار با هدف ارائه رویکرد جامعه پایدار به عنوان پارادایمی جدید در مدیریت دولتی درصدد توسعه مفهومی و نظری در حوزه مدیریت دولتی بوده و راه‌حلهایی برای چالشهای ناپایداری در جامعه ارائه می‌کند. این کتاب در یازده فصل این هدف را دنبال می‌کند.

فصل اول به کلیات مفاهیم مدیریت دولتی و جامعه پایدار، نقش سازمانهای دولتی در جامعه پایدار و جامعه پایدار به عنوان پارادایم جدید در مدیریت دولتی می‌پردازد. فصل دوم نظریه‌های مدیریت دولتی شامل نظریه مدیریت دولتی کلاسیک، مدیریت دولتی نوین، نظریه خدمات دولتی نوین، نظریه حکمرانی خوب، حکمرانی پایداری و جامعه پایدار را مورد بحث قرار می‌دهد. فصل سوم نظریه‌ها و مدلهای حکمرانی جامعه پایدار را با مفاهیم حکمرانی و جامعه پایدار و جامعه ناپایدار و اصول حکمرانی جامعه پایدار بحث می‌کند. فصل چهارم به ابعاد، مولفه‌ها و شاخصهای جامعه پایدار را بحث می کند. فصل پنجم نابرابری درآمد و تخریبات زیست‌محیطی و فصل ششم افشای اجتماعی و تخریبات محیط زیستی را مورد بحث قرار می‌دهد. فصل هفتم به نقش مدیریت دولتی در مدیریت و کنترل بحران در جامعه پایدار اختصاص دارد. فصل هشتم سیاستهای زیست محیطی در ایران را با عبارت‌های عملکرد زیست‌محیطی و سیاستهای زیست‌محیطی در ایران و دلایل کاهش شاخص عملکرد زیست‌محیطی ایران می‌پردازد. فصل نهم به نقش دولت و نهادهای ذینفع از جمله سازمانهای دولتی، غیرانتفاعی و انتفاعی در جامعه پایدار اختصاص دارد. در فصل دهم مدیریت دولتی و حکمرانی جامعه پایدار در ایران شامل دیوانسالاری در ایران، ساختار دولت در ایران، نقش و جایگاه دولت در ایران، ساختار حکمرانی در ایران و مدل حکمرانی جامعه پایدار در ایران بحث می‌شود. در فصل یازده با توجه به مباحث نظری و تجربی فصل‌های دهگانه کتاب به ارائه راهکار برای دستیابی به جامعه پایدار و استقرار حکمرانی جامعه پایدار در ایران و آینده جامعه پایدار پرداخته شده است.

 خواندن کتاب مدیریت دولتی و جامعه پایدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران و دانشجویان رشته‌های مدیریت، جامعه‌شناسی و اقتصاد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان