دانلود و خرید کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران جواد منصوری
کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران اثر جواد منصوری

کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران

معرفی کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران

کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران نوشته جواد منصوری است. کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران شما را با یکی از بزرگترین اتفاقات سیاسی اجتماعی قرن اخیر آشنا می‌کند و کمک می‌کند درک بیشتری از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته باشید.

درباره کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران تحولی بنیادین در قرن بیستم بود که نه با ایدئولوژی‌های مارکسیستی و لیبراستی سنخیتی داشت و نه در سایه تحولات سیاسی دو ابرقدرت شرق و غرب شکل گرفت، بلکه تحولی براساس اسلام ناب شیعی و مبانی فکری خاص و شیوه‌ای بدیع در مبارزه بود که در پرتو رهبری بزرگ‌ مردی چون امام خمینی اتفاق افتاد.

بررسی ریشه‌های انقلاب اسلامی و تحولات آن و نیز تحلیل مسائل قبل و بعد از پیروزی انقلاب برای هر دانشجوی ایرانی ضروری به نظر می‌رسد. از این رو کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران نوشته جواد منصوری به عنوان متنی آموزشی براساس سرفصل‌های مصوب درس ریشه‌های نقلاب اسلامی ارائه شده است.

کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران در چهار بخش تدوین شده است. بخش اول به بررسی تحولات سیاسی ایران از ورود استعمار تا اشغال ایران در جنگ جهانی دوم پرداخته، که سلطه انگلیس، جنبش مشروطیت، کودتا و اقدامات رضا شاه را دربرمی‌گیرد در بخش دوم محورهای اشغال ایران و پیامدهای آن و تحولات پهلوی دوم بررسی می‌شود. در بخش سوم تحولات ایران در آغاز نهضت و تلاش‌های گروه‌های مختلف برای پیروزی انقلاب مورد بررسی قرار می‌گیرد و در بخش پایانی تحولات سال ۱۳۵۶ و قدم‌های مردم برای شکل‌گیری جمهوری اسلامی بررسی می‌شود. کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران که نشر معارف منتشر کرده است یک راهنمای جامع برای شناخت مسیری است که مردم ایران طی کردند تا به پیروزی انقلاب اسلامی برسند. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد. 

خواندن کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ارزشمند آشنایی با انقلاب اسلامی ایران را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به بررسی تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر ۳۵۶۰۴۸۰
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

توی پی دی اف نمیشه سرچ کرد😑

کاربر ۳۵۱۷۰۶۵
۱۴۰۰/۰۶/۰۵

سلام. من پول کتابو واریز کردم ولی نمیدونم چرا خریداری نشد. یعنی پول من به فنا رفت ؟؟؟

Hamidreza
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

nmishe search zad :)

کاربر 3635281
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

محتوا توضیح داده شود

heavenly
۱۴۰۰/۱۲/۰۲

نمیشه توش سرچ کرد 😭

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۹۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان